Finns det hjälp
Sond- & knappmatning
  1. kim17
    #1

    Finns det hjälp

    när barnet är så snorig att hon kräker slem efter varje vällingmål?
  2. 1
    Finns det hjälp när barnet är så snorig att hon kräker slem efter varje vällingmål?
  3. Nillan med Alvin
    #2

    Vet inte

    men jag skulle nog testa att ge näsdroppar, kanske ge något annat än välling -är inte det slembildande? Är inte säker men mjölk är ju det.
    Lycka till!
  4. 2
    Vet inte men jag skulle nog testa att ge näsdroppar, kanske ge något annat än välling -är inte det slembildande? Är inte säker men mjölk är ju det.
    Lycka till!
  5. Ann m Frida
    #3

    Svårt.

    Jag tyckte Frida gjorde så också när hon var yngre, men det är ju ett tag sedan nu. Det finns mediciner som reducerar slem, men om det kan vara aktuellt i ditt fall vet jag ju inte. Kan du inte ge annat än välling de dagarna? Hur gammalt är barnet?

    Ann
  6. 3
    Svårt. Jag tyckte Frida gjorde så också när hon var yngre, men det är ju ett tag sedan nu. Det finns mediciner som reducerar slem, men om det kan vara aktuellt i ditt fall vet jag ju inte. Kan du inte ge annat än välling de dagarna? Hur gammalt är barnet?

    Ann
  7. kim17
    #4

    Tack för svaren

    men lillan får 95% av sin matmängd iform av Infantrini (välling med extra näring) i knappen. Klarar inte att äta sig mätt själv. Hon är nu 14mån.
  8. 4
    Tack för svaren men lillan får 95% av sin matmängd iform av Infantrini (välling med extra näring) i knappen. Klarar inte att äta sig mätt själv. Hon är nu 14mån.
  9. Ann m Frida
    #5

    Infatrini??

    Jahadu det var precis den sondnäringen som var orsak till Fridas slemmighet och kräkningar. Byt sondnäring! Det finns massor av olika. Ett förslag som jag gjorde själv för att kolla om det var infatrinin som var boven är att testa att bara ge henne vanlig semper välling i två-tre dagar. Det är inget som skadar alls, hon lär inte tappa i vikt för det. Ge bara aningen större mängd. Om du då märker en stor skillnad som vi gjorde (vår dotter slutade kräkas för gott samma dag och började äta sina första skedar man tre dagar senare) så vet du!

    Jag hade inte väntat en minut i onödan..... *ler*

    Ann
  10. 5
    Infatrini?? Jahadu det var precis den sondnäringen som var orsak till Fridas slemmighet och kräkningar. Byt sondnäring! Det finns massor av olika. Ett förslag som jag gjorde själv för att kolla om det var infatrinin som var boven är att testa att bara ge henne vanlig semper välling i två-tre dagar. Det är inget som skadar alls, hon lär inte tappa i vikt för det. Ge bara aningen större mängd. Om du då märker en stor skillnad som vi gjorde (vår dotter slutade kräkas för gott samma dag och började äta sina första skedar man tre dagar senare) så vet du!

    Jag hade inte väntat en minut i onödan..... *ler*

    Ann
  11. kim17
    #6

    Äntligen

    någon i hela Sverige som har varit i min sits. Med alla våra andra problem, så känns det lite lättare. Efter påsk ringer jag diettisten. TACK Glad Påsk
  12. 6
    Äntligen någon i hela Sverige som har varit i min sits. Med alla våra andra problem, så känns det lite lättare. Efter påsk ringer jag diettisten. TACK Glad Påsk

Liknande trådar

  1. Finns det hjälp att få?
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 18:19
  2. Det finns hjälp att få
    By falcon1i in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 12:46
  3. Finns det hjälp?
    By _Busmamman_ in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 20:26
  4. Finns hjälp att få?
    By *thumlan* in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 18:40
  5. Finns hjälp?
    By anonym nu in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 11:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar