Merkostnad??
Vårdbidrag/försäkringar
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Merkostnad??

    Hej... vi har blivit beviljad halvt vårdbidrag tills vår lilla tjej är ett år och sedan fullt. Min fråga är om man kan få ut mer än ett helt vårdbidrag (utöver det) för sådant som kallas merkostander, eller är de inräknade i självaste vårdbidraget?
  2. 1
    Merkostnad?? Hej... vi har blivit beviljad halvt vårdbidrag tills vår lilla tjej är ett år och sedan fullt. Min fråga är om man kan få ut mer än ett helt vårdbidrag (utöver det) för sådant som kallas merkostander, eller är de inräknade i självaste vårdbidraget?
  3. marib
    #2

    Olika

    beror på beslutet. Men ja man kan få merkostnaderna utanpå om man har ett helt vb.
  4. 2
    Olika beror på beslutet. Men ja man kan få merkostnaderna utanpå om man har ett helt vb.
  5. Katah
    #3

    hur räknar de egentligen

    om man skulle har flera barn som skulle få ett helt Vb ensam? Om man räknar tider efter skola/dagis + helgen så vaken tid blir ca. 50-60 timmar. Om någon måste vaka även under natten blir det ännu mer.

    Men ( detta är hypotetiskt) 1)om man har två barn med var sitt 40 tim. vårdbehov. Kan man få två hela vb?
    2) om man har 4 barn med 40 tim vårdbehov kan man få 4 Vb om det finns två föräldrar.

    Jag märker att jag har nu för mycket fritid, när jag hinner fundera sånt här... :)
  6. 3
    hur räknar de egentligen om man skulle har flera barn som skulle få ett helt Vb ensam? Om man räknar tider efter skola/dagis + helgen så vaken tid blir ca. 50-60 timmar. Om någon måste vaka även under natten blir det ännu mer.

    Men ( detta är hypotetiskt) 1)om man har två barn med var sitt 40 tim. vårdbehov. Kan man få två hela vb?
    2) om man har 4 barn med 40 tim vårdbehov kan man få 4 Vb om det finns två föräldrar.

    Jag märker att jag har nu för mycket fritid, när jag hinner fundera sånt här... :)
  7. marib
    #4

    Du kan få flera

    om det är flera barn.
  8. 4
    Du kan få flera om det är flera barn.
  9. Katah
    #5

    jo, men

    jag funderar även om man kan få dubbel vb för en och samma timme om det gäller tillsyn av flera barn samtidigt, för veckans timmar är begränsade.
    hänger ni med? :)
    Om jag skulle ha 4 barn som alla skulle behöva min uppmärksamhet 55 timmar i veckan / var och en.
    Skulle jag då få 4 hela vb?
    Jo jag vet att i verkliga livet skulle jag få assistansersättning....
    Men nu när jag har har lite extra tid, så är jag faktiskt lite nyfiken.;)
  10. 5
    jo, men jag funderar även om man kan få dubbel vb för en och samma timme om det gäller tillsyn av flera barn samtidigt, för veckans timmar är begränsade.
    hänger ni med? :)
    Om jag skulle ha 4 barn som alla skulle behöva min uppmärksamhet 55 timmar i veckan / var och en.
    Skulle jag då få 4 hela vb?
    Jo jag vet att i verkliga livet skulle jag få assistansersättning....
    Men nu när jag har har lite extra tid, så är jag faktiskt lite nyfiken.;)

Liknande trådar

  1. Merkostnad
    By allergi in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 20:27
  2. Merkostnad
    By wildhearts in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 08:49
  3. Bil som merkostnad
    By wondergirl in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 16:05
  4. Merkostnad...??
    By yamsan in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 20:21
  5. merkostnad...
    By jessica in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar