Här hemma händer det grejer....
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Här hemma händer det grejer....

    Nu blir det äntligen av! Familjen velig har besämt sig - den 27/4 innan planet till Bangkok lyfter ska vi gifta oss i kapellet på Arlanda!
    Efter mycket funderande fram och tillbaka har vi bestämt att detta är det sätt vi vill göra det på. Våra mammor ska vara med som vittnen och barnen förstås, iövrigt bara vi.
    Sen har vi fest här hemma för släkt och närmaste vänner senare i vår/sommar.

    Så nu ska man bli fru - märklig tanke.....
    Vi ska oxå byta efternamn på mig och barnen , men det gör vi när vi kommit hem för att inte behöva strula med pass och biljetter.
    Konstigt att inte heta det man alltid hetat, men kul att vi alla får samma namn!
  2. 1
    Här hemma händer det grejer.... Nu blir det äntligen av! Familjen velig har besämt sig - den 27/4 innan planet till Bangkok lyfter ska vi gifta oss i kapellet på Arlanda!
    Efter mycket funderande fram och tillbaka har vi bestämt att detta är det sätt vi vill göra det på. Våra mammor ska vara med som vittnen och barnen förstås, iövrigt bara vi.
    Sen har vi fest här hemma för släkt och närmaste vänner senare i vår/sommar.

    Så nu ska man bli fru - märklig tanke.....
    Vi ska oxå byta efternamn på mig och barnen , men det gör vi när vi kommit hem för att inte behöva strula med pass och biljetter.
    Konstigt att inte heta det man alltid hetat, men kul att vi alla får samma namn!
  3. Cina m Julia 0505
    #2

    men ååhh

    grattis! va roligt! va härligt! så mysigt! toppenkul!

    man kommer snabbt in det där med nya efternamn. jag är inne på mitt tredje sen 3 år tillbaka och det känns som om jag aldrig hetat något annat.
  4. 2
    men ååhh grattis! va roligt! va härligt! så mysigt! toppenkul!

    man kommer snabbt in det där med nya efternamn. jag är inne på mitt tredje sen 3 år tillbaka och det känns som om jag aldrig hetat något annat.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    oj va otippat!

    har en kompis som gifte sig där =)
    Hoppas d blir romantiskt och högtidit, fast än man kanske inte väntar sig det!

    Hoppas även ni kommer i tid till ARN så ni inte missar varken flyg eller vigsel =)

    Kram!
  6. 3
    oj va otippat! har en kompis som gifte sig där =)
    Hoppas d blir romantiskt och högtidit, fast än man kanske inte väntar sig det!

    Hoppas även ni kommer i tid till ARN så ni inte missar varken flyg eller vigsel =)

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    oj... GRATTIS förresten *imt*

    ..
  8. 4
    oj... GRATTIS förresten *imt* ..
  9. Tess m Ella
    #5

    :) Härligt!!

    Va skoj, bara så där! Mysigt med en resa och mysigt att bli man och fru. Du får rapportera sen och kanske lägga upp en bild på de stolta mammorna, vackra brudparet och de söta barnen :)

    GRATTIS!
  10. 5
    :) Härligt!! Va skoj, bara så där! Mysigt med en resa och mysigt att bli man och fru. Du får rapportera sen och kanske lägga upp en bild på de stolta mammorna, vackra brudparet och de söta barnen :)

    GRATTIS!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Grattis! Vad skoj!

    Det är jättetrevligt att vara gift! ;-)
    Hoppas att ni får en härlig resa efter bröllopet.
  12. 6
    Grattis! Vad skoj! Det är jättetrevligt att vara gift! ;-)
    Hoppas att ni får en härlig resa efter bröllopet.
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    TT m Axel, ska det stå imt

    k
  14. 7
    TT m Axel, ska det stå imt k
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    Fniss, inte så vaken än! imt

    g
  16. 8
    Fniss, inte så vaken än! imt g
  17. Medlem sedan
    Feb 2004
    #9

    Det ska bli superkul!

    Men vän av ordning undrar förstås varför du bytt namn så ofta ;-)
  18. 9
    Det ska bli superkul! Men vän av ordning undrar förstås varför du bytt namn så ofta ;-)
  19. Medlem sedan
    Feb 2004
    #10

    Vi ska nog komma i tid ;-)

    Har engagerat barnvakt redan från morgonen så vi får förbereda oss i lugn och ro....
    Tror nog att det blir bra även om det blir en kort cermoni. Pratade med prästen därute häromdagen och fick ett jättebra intryck iallafall per telefon.

    Vi kände väl att vi varken hade lust att lägga ner så mkt pengar eller planeringstíd som ett stort bröllop kräver, så den här lösningen känns jättebra!
  20. 10
    Vi ska nog komma i tid ;-) Har engagerat barnvakt redan från morgonen så vi får förbereda oss i lugn och ro....
    Tror nog att det blir bra även om det blir en kort cermoni. Pratade med prästen därute häromdagen och fick ett jättebra intryck iallafall per telefon.

    Vi kände väl att vi varken hade lust att lägga ner så mkt pengar eller planeringstíd som ett stort bröllop kräver, så den här lösningen känns jättebra!
  21. Medlem sedan
    Feb 2004
    #11

    Tack!

    Ska försöka att komma ihåg digitalkameran oxå så att vi kan lägga ut lite bilder sen.
    Måste ju självklart visa upp make och barn efteråt;-)
  22. 11
    Tack! Ska försöka att komma ihåg digitalkameran oxå så att vi kan lägga ut lite bilder sen.
    Måste ju självklart visa upp make och barn efteråt;-)
  23. Medlem sedan
    Mar 2003
    #12

    hon har haft

    skit många karlar såklart... våran cina pingla *s*
  24. 12
    hon har haft skit många karlar såklart... våran cina pingla *s*
  25. Medlem sedan
    Feb 2004
    #13

    Tack! Det hoppas

    vi oxå! Vi har ju satsat ganska säker när vi valt att åka till Thailand. Nu väntar vi bara på att vi alla ska bli av med en megaförkylning vi dragit på oss...
  26. 13
    Tack! Det hoppas vi oxå! Vi har ju satsat ganska säker när vi valt att åka till Thailand. Nu väntar vi bara på att vi alla ska bli av med en megaförkylning vi dragit på oss...
  27. Medlem sedan
    Feb 2004
    #14

    Aha, fattade inte det ;-) *imt*

    .
  28. 14
    Aha, fattade inte det ;-) *imt* .
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15

    Åhhh...

    Så mysigt... Att få gifta sig och att få åka till thailand.. Avis, inte alls!!!! *ljuger så näsan blir blå*
    Fota mycket, för vi kräver ju såklart massor av fina kort sen när ni är hemma....
  30. 15
    Åhhh... Så mysigt... Att få gifta sig och att få åka till thailand.. Avis, inte alls!!!! *ljuger så näsan blir blå*
    Fota mycket, för vi kräver ju såklart massor av fina kort sen när ni är hemma....
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16

    Grattis Anja!!

    Åh, vad kul!
    Ja, det måste vara en märklig känsla att byta namn, fast häftig också - som att bli en \"annan\" på nåt sätt ;-)?

    Kram!
  32. 16
    Grattis Anja!! Åh, vad kul!
    Ja, det måste vara en märklig känsla att byta namn, fast häftig också - som att bli en \"annan\" på nåt sätt ;-)?

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Feb 2004
    #17

    Det känns lite overkligt

    faktiskt... Vi var och beställde ring i lördags och både jag och M. var lite halvchockade av att vi faktiskt gjort det ;-)
  34. 17
    Det känns lite overkligt faktiskt... Vi var och beställde ring i lördags och både jag och M. var lite halvchockade av att vi faktiskt gjort det ;-)
  35. Medlem sedan
    Feb 2004
    #18

    Tack!

    Det ska bli jättekul! Vet faktiskt inte vad som kommer att kännas konstigast - att byta namn själv eller att barnen gör det...
    Men det kommer att bli kul att \"höra ihop\" med efternamnet oxå! Sen har sambon ett rätt ovanligt efternamn med mycket släkthistoria bakom så det tycker jag är en extra bonus;-)
  36. 18
    Tack! Det ska bli jättekul! Vet faktiskt inte vad som kommer att kännas konstigast - att byta namn själv eller att barnen gör det...
    Men det kommer att bli kul att \"höra ihop\" med efternamnet oxå! Sen har sambon ett rätt ovanligt efternamn med mycket släkthistoria bakom så det tycker jag är en extra bonus;-)
  37. Medlem sedan
    Jul 2004
    #19

    MASSA GRATTIS!!!!

    va en massa kul du har att se framemot nu!!
    Gifta er resa plannera fest!!! Oj oj va avis jag blev!

    Som sagt en massssssaaaa grattis!!
  38. 19
    MASSA GRATTIS!!!! va en massa kul du har att se framemot nu!!
    Gifta er resa plannera fest!!! Oj oj va avis jag blev!

    Som sagt en massssssaaaa grattis!!
  39. Medlem sedan
    Jun 2004
    #20

    Jättegrattis

    det blir nog en \"mysig\" vigsel, känner också att det vore kul om hela familjen hade samma namn:)
  40. 20
    Jättegrattis det blir nog en \"mysig\" vigsel, känner också att det vore kul om hela familjen hade samma namn:)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu händer det grejer
    By Tazy in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 15:39
  2. Oj vad det händer grejer nu!
    By malpet in forum _0906 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 16:09
  3. Här händer det grejer!
    By MissTherre in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:13
  4. Här händer det grejer
    By Hoppfulla hoppan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 14:57
  5. Äntligen händer det grejer här hemma!!
    By ---Cami--- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 09:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar