Grädde!
Mat & dryck
  1. Sofia*
    #1

    Grädde!

    JAG älskar att dricka varm choklad med vispgrädde, men så vidare smalt är det ju inte så det får ju ransoneras. Så en dag tänkte jag att jag kan ju skumma mjölk i stället. I den här familjen är alla laktosintolleranta (utom jag) så här finns bara låglaktosmjölk. och vet ni vad, när man skummar låglaktosmjölk så blir den tjock som lättvispad grädde! Inte alls så där tråkig och bubblig som vanllig mjölk brukar bli om man skummar den. Det smakar ju inte grädde men det blir rätt känsla i alla fall! Ska prova att ha det till semlor, det är så tjockt aytt det borde gå. Fetthalten är ju som mellanmjölk!
  2. 1
    Grädde! JAG älskar att dricka varm choklad med vispgrädde, men så vidare smalt är det ju inte så det får ju ransoneras. Så en dag tänkte jag att jag kan ju skumma mjölk i stället. I den här familjen är alla laktosintolleranta (utom jag) så här finns bara låglaktosmjölk. och vet ni vad, när man skummar låglaktosmjölk så blir den tjock som lättvispad grädde! Inte alls så där tråkig och bubblig som vanllig mjölk brukar bli om man skummar den. Det smakar ju inte grädde men det blir rätt känsla i alla fall! Ska prova att ha det till semlor, det är så tjockt aytt det borde gå. Fetthalten är ju som mellanmjölk!
  3. Mjölkproteinallergiker
    #2

    soja

    Om du vill testa ett gräddalternativ som inte bara är laktosfritt utan helt utan mjölk (vissa kan börja som laktosintoleranta och sedan visa sig ha mjölkproteinallergi, jag var tyvärr sån) finns Soyatoo som är sojagrädde som kan vispas precis som vanlig grädde och även i skakflaska dvs färdig i sprits
  4. 2
    soja Om du vill testa ett gräddalternativ som inte bara är laktosfritt utan helt utan mjölk (vissa kan börja som laktosintoleranta och sedan visa sig ha mjölkproteinallergi, jag var tyvärr sån) finns Soyatoo som är sojagrädde som kan vispas precis som vanlig grädde och även i skakflaska dvs färdig i sprits
  5. Mjölkproteinallergiker
    #3

    http://www.soyatoo.com/

    hemsidan om du vill/måste visa i affären
  6. 3
    http://www.soyatoo.com/ hemsidan om du vill/måste visa i affären
  7. Sofia*
    #4

    Fast den är inte god!

    Spjaprodukterna smakar ganska konstigt. Men vi klarar oss bra på låglaktos eller laktosfri, ingen här har problem med mjölkproteinerna. Det här tipset gav jag snarast för att man kan använda det som ett lite mindre fett alternativ. Men tack för tipset.
  8. 4
    Fast den är inte god! Spjaprodukterna smakar ganska konstigt. Men vi klarar oss bra på låglaktos eller laktosfri, ingen här har problem med mjölkproteinerna. Det här tipset gav jag snarast för att man kan använda det som ett lite mindre fett alternativ. Men tack för tipset.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Jag tycker soja..

    produkterna smakar mycket bättre än de vanliga. Men smaken är ju som baken. ;)
  10. 5
    Jag tycker soja.. produkterna smakar mycket bättre än de vanliga. Men smaken är ju som baken. ;)

Liknande trådar

  1. kan jag byta grädde mot matlagn grädde
    By alacs in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 17:41
  2. Grädde?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 11:29
  3. Lax i ugn m. grädde och
    By Anna m Isak & Adam in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 15:49
  4. Grädde?
    By Krusmynta in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 18:10
  5. Grädde + grädde =???
    By MiaMaria in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 07:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar