Ny här!
_0410 Oktoberbarn
  1. Anki med Sigge
    #1

    Ny här!

    Hej!

    Har precis hittat hit till AFF efter rekommendation av en kompis, bättre sent än aldrig eller hur?

    Min dotter Sigrid är född 26 oktober 2004 och jag har förstått att det är här ni håller till som har jämngamla barn?

    Sigge är en tuff tjej som går sin egen väg, ända sedan hon var nyfödd så har hon varit bestämd och vetat vad hon velat. Som tur var för oss så ville hon sova ensam i sin säng och sova hela nätterna utan att vakna redan från tre månaders ålder. Ett väldigt enkelt barn att ta hand om har hon varit, men nu börjar hon ju bli större och därmed kommer lite trots för vår bestämda tjej :) Hon har börjat på dagis och stormtrivs med alla barn.

    Har läst i er grupp några veckor men det tog en massa krångel med att registrera sig så därför skriver jag inte förrän nu!

    Kram!
  2. 1
    Ny här! Hej!

    Har precis hittat hit till AFF efter rekommendation av en kompis, bättre sent än aldrig eller hur?

    Min dotter Sigrid är född 26 oktober 2004 och jag har förstått att det är här ni håller till som har jämngamla barn?

    Sigge är en tuff tjej som går sin egen väg, ända sedan hon var nyfödd så har hon varit bestämd och vetat vad hon velat. Som tur var för oss så ville hon sova ensam i sin säng och sova hela nätterna utan att vakna redan från tre månaders ålder. Ett väldigt enkelt barn att ta hand om har hon varit, men nu börjar hon ju bli större och därmed kommer lite trots för vår bestämda tjej :) Hon har börjat på dagis och stormtrivs med alla barn.

    Har läst i er grupp några veckor men det tog en massa krångel med att registrera sig så därför skriver jag inte förrän nu!

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Välkommen

    Kul att du hittat hit!

    Jag heter Helena och bor med min man och våra 2 barn, Reidar född 040929 och Vilgot född 060211 i den lilla staden Lycksele!

    Hoppas du ska trivas här i gruppen!

    Kram
  4. 2
    Välkommen Kul att du hittat hit!

    Jag heter Helena och bor med min man och våra 2 barn, Reidar född 040929 och Vilgot född 060211 i den lilla staden Lycksele!

    Hoppas du ska trivas här i gruppen!

    Kram
  5. Anki med Sigge
    #3

    Tack!

    Lycksele ringer en klocka hos mig, tror att jag har varit där som barn någon gång, vi har släkt i norrland så vi var på besök i Lycksele nån sommar. Ni hade nåt utomhusbad där eller blandar jag ihop det nu?

    Tuffa namn dina pojkar har! *diggar*

  6. 3
    Tack! Lycksele ringer en klocka hos mig, tror att jag har varit där som barn någon gång, vi har släkt i norrland så vi var på besök i Lycksele nån sommar. Ni hade nåt utomhusbad där eller blandar jag ihop det nu?

    Tuffa namn dina pojkar har! *diggar*

  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    Tuffa killar

    har tuffa namn ;) Kul att du gillar namnen. Hos de flesta är det liksom antingen eller har jag märkt...det är ju lite ovanliga namn så att säga. Sigrid är också ett vackert och tufft namn som jag skulle kunna tänka mig på en egen liten tös!

    Jo, vi har ju en badpark här i Lycksele och en djurpark oxå! *försöker locka hit turister, hehe* ;)

    Sköt om er så hörs vi!
  8. 4
    Tuffa killar har tuffa namn ;) Kul att du gillar namnen. Hos de flesta är det liksom antingen eller har jag märkt...det är ju lite ovanliga namn så att säga. Sigrid är också ett vackert och tufft namn som jag skulle kunna tänka mig på en egen liten tös!

    Jo, vi har ju en badpark här i Lycksele och en djurpark oxå! *försöker locka hit turister, hehe* ;)

    Sköt om er så hörs vi!
  9. Anonym
    #5

    välkommen!

    Välkommen!

    Din dotter verkar påminna om min! M har sovit i princip hela nätter jämt och vinakde glatt till mig från dagisgården i morse. Mest för att mamma ville det...

    M är född 6 oktober 2004 på Karolinska i Stockholm. Vi flyttade från sthlm i höstas och bor sedan dess i Uppsala pga att jag pluggar. Jag är ensam med henne men hennes pappa hälsar på någon gång i veckan. Vi har ett ganska komplicerat förhållande han och jag, ibland skriver jag lite väl frimodigt men det kanske är svårt att tolka vad jag menar alltid -så var itne rädd att fråga om det är ngt du itne hår ihop!

    kramar från mig!
  10. 5
    välkommen! Välkommen!

    Din dotter verkar påminna om min! M har sovit i princip hela nätter jämt och vinakde glatt till mig från dagisgården i morse. Mest för att mamma ville det...

    M är född 6 oktober 2004 på Karolinska i Stockholm. Vi flyttade från sthlm i höstas och bor sedan dess i Uppsala pga att jag pluggar. Jag är ensam med henne men hennes pappa hälsar på någon gång i veckan. Vi har ett ganska komplicerat förhållande han och jag, ibland skriver jag lite väl frimodigt men det kanske är svårt att tolka vad jag menar alltid -så var itne rädd att fråga om det är ngt du itne hår ihop!

    kramar från mig!
  11. Anonym
    #6

    ups

    Snygga stavfel jag fick ihop !

    Itne = inte
    Hår ihop i sista meningen = får i hop.
  12. 6
    ups Snygga stavfel jag fick ihop !

    Itne = inte
    Hår ihop i sista meningen = får i hop.
  13. Anki med Sigge
    #7

    Oh!

    Sigge är också född på Karolinska, vi bor i Märsta.

    Menar du att du lyckades få henne att sova hela nätter själv? Det är ju helhäftigt i så fall!

    Kram och hoppas du får en glad påsk!
  14. 7
    Oh! Sigge är också född på Karolinska, vi bor i Märsta.

    Menar du att du lyckades få henne att sova hela nätter själv? Det är ju helhäftigt i så fall!

    Kram och hoppas du får en glad påsk!
  15. Anonym
    #8

    hej!

    Nja... Hon sov hela nätter (22-07) från 3 veckor fram till 6 månaders ålder. Då sket det sig lite och nu mer somnar hon (oftast) i sin säng medan jag sitter bredvid o håller handen vid 19.00 tiden på kvällen. Oftast vaknar hon till o dricker vatten före midnatt och sen sover hon antingen hela natten i sin säng eller vaknar o vill sova i min säng efter midnatt.

    Hon är en ganska helhäftig lite tjej som kör sitt race.

    Glad påskt på er med!!!
  16. 8
    hej! Nja... Hon sov hela nätter (22-07) från 3 veckor fram till 6 månaders ålder. Då sket det sig lite och nu mer somnar hon (oftast) i sin säng medan jag sitter bredvid o håller handen vid 19.00 tiden på kvällen. Oftast vaknar hon till o dricker vatten före midnatt och sen sover hon antingen hela natten i sin säng eller vaknar o vill sova i min säng efter midnatt.

    Hon är en ganska helhäftig lite tjej som kör sitt race.

    Glad påskt på er med!!!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9

    Hej!

    Välkommen hit!
    Jag har en dotter född 15/10 och två bonusbarn på 9½ ovh 11.
    Min dotter har till skillnad från din aldrig gillat att sova, men skam den som ger sig! ;-) Nu är det aningen bättre. Hon bara älskar livet helt enkelt.
    Ha det fint!
    Jonna
  18. 9
    Hej! Välkommen hit!
    Jag har en dotter född 15/10 och två bonusbarn på 9½ ovh 11.
    Min dotter har till skillnad från din aldrig gillat att sova, men skam den som ger sig! ;-) Nu är det aningen bättre. Hon bara älskar livet helt enkelt.
    Ha det fint!
    Jonna
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Hej!

    Camilla heter jag och har Isac som är född 18/10-04 hans storasyskon heter Tim som är 8 år och Tilde som blir 4 år på Tisdag. I Augusti blir Isac storebror till en lite tjej eller kille det får vi förhoppningsvis veta på Onsdag nästa vecka. Bor i Västmanland med smbo och barnen. Välkommen hit och hoppas du ska trivas.
  20. 10
    Hej! Camilla heter jag och har Isac som är född 18/10-04 hans storasyskon heter Tim som är 8 år och Tilde som blir 4 år på Tisdag. I Augusti blir Isac storebror till en lite tjej eller kille det får vi förhoppningsvis veta på Onsdag nästa vecka. Bor i Västmanland med smbo och barnen. Välkommen hit och hoppas du ska trivas.
  21. Gabbi med grynen
    #11

    Välkommen!

    Kul med en ny medlem i oktobersekten. Du är varmt välkommen. Om du har hängt här ett tag har du säkert sett att jag skriver ofta ofta. Jag har en son och en dotter och bor i Skellefteå. Inget av mina barn sover :).
    Glad påsk och välkommen hit!
  22. 11
    Välkommen! Kul med en ny medlem i oktobersekten. Du är varmt välkommen. Om du har hängt här ett tag har du säkert sett att jag skriver ofta ofta. Jag har en son och en dotter och bor i Skellefteå. Inget av mina barn sover :).
    Glad påsk och välkommen hit!
  23. Mia m.tre
    #12

    Vad kul!!

    HEJ!
    Vad roligt att det hittar in nya fortfarande!
    Klart du skall vara med här.
    Jag har tre barn,en tjej på snart 7 år,en kille på 5 år och sedan \"Poppepojken\"
    Jag blev igångsatt så min Pontus är född 23September men var beräknad till 3/10 och jag höll därför till här hela tiden och bytte inte ankomstgrupp i ett nafs för den skull.
    Det här är HEMMA!

    Hoppas du skall trivas här för det gör vi.
    Hopp in i gänget och känn dig som hemma!

    KRAM
  24. 12
    Vad kul!! HEJ!
    Vad roligt att det hittar in nya fortfarande!
    Klart du skall vara med här.
    Jag har tre barn,en tjej på snart 7 år,en kille på 5 år och sedan \"Poppepojken\"
    Jag blev igångsatt så min Pontus är född 23September men var beräknad till 3/10 och jag höll därför till här hela tiden och bytte inte ankomstgrupp i ett nafs för den skull.
    Det här är HEMMA!

    Hoppas du skall trivas här för det gör vi.
    Hopp in i gänget och känn dig som hemma!

    KRAM
  25. Anki med Sigge
    #13

    Ja

    de som inte sover har väl någon annan \"fördel\" för sina föräldrar istället. Sigge börjar bli hemskt trotsig redan och jag bävar lite för vad som komma skall. Hon är inte så förtjust i mat heller så man får sitta och truga, men hon verkar ju ha klarat sig än så länge i alla fall min lilla sparv.
  26. 13
    Ja de som inte sover har väl någon annan \"fördel\" för sina föräldrar istället. Sigge börjar bli hemskt trotsig redan och jag bävar lite för vad som komma skall. Hon är inte så förtjust i mat heller så man får sitta och truga, men hon verkar ju ha klarat sig än så länge i alla fall min lilla sparv.
  27. Anki med Sigge
    #14

    Tack

    vad spännande det blir på onsdag, du berättar väl om ni får veta vad det blir?
  28. 14
    Tack vad spännande det blir på onsdag, du berättar väl om ni får veta vad det blir?
  29. Anki med Sigge
    #15

    Tack

    Skellefteå är stället som jag alltid förväxlar med Sollefteå, men om jag tänker till så bor du norr om Umeå eller hur?

    Låter jobbigt med två som inte sover, jag kan inte riktigt föreställa mig det tror jag...
  30. 15
    Tack Skellefteå är stället som jag alltid förväxlar med Sollefteå, men om jag tänker till så bor du norr om Umeå eller hur?

    Låter jobbigt med två som inte sover, jag kan inte riktigt föreställa mig det tror jag...
  31. Anki med Sigge
    #16

    Kul!

    Varför blev du igångsatt tidigare? Du behöver inte svara om du vill, jag är bara nyfiken. Själv är jag snittad så Sigge var ju beräknad i början av november men kom en vecka tidigare.

    Jag trivs lite redan, ni verkar så trevliga här *fniss*

  32. 16
    Kul! Varför blev du igångsatt tidigare? Du behöver inte svara om du vill, jag är bara nyfiken. Själv är jag snittad så Sigge var ju beräknad i början av november men kom en vecka tidigare.

    Jag trivs lite redan, ni verkar så trevliga här *fniss*

  33. Vera m 2
    #17

    Ett sent VÄLKOMMEN!

    De andra har varit så duktiga och presenterat sig för dig, så jag kan ju inte vara sämre... :) Jag kallar mig Vera här på sidan och har två killar, en fyller 5 i sommar och så lillebror som föddes den 5 okt 2004. Jag är ensamstående, sen tidigt i graviditet nr 2 och bor som Gabbi i Skellefteå och jo, det är staden som ligger norr om Umeå :)

    Än en gång välkommen hit!
  34. 17
    Ett sent VÄLKOMMEN! De andra har varit så duktiga och presenterat sig för dig, så jag kan ju inte vara sämre... :) Jag kallar mig Vera här på sidan och har två killar, en fyller 5 i sommar och så lillebror som föddes den 5 okt 2004. Jag är ensamstående, sen tidigt i graviditet nr 2 och bor som Gabbi i Skellefteå och jo, det är staden som ligger norr om Umeå :)

    Än en gång välkommen hit!
  35. Camilla m Isac
    #18

    Ja här i alla fall kommer

    jag att berätta får se hur vi gör med vänner och släkt
  36. 18
    Ja här i alla fall kommer jag att berätta får se hur vi gör med vänner och släkt
  37. Medlem sedan
    Nov 2004
    #19

    Se där, se där..

    en \"låtsastvilling\" till Elliot ser jag! Han föddes också den 15:e. Vart födde du någonstans? Jag var på sös i ungefär ett dygn, sen blev det kejsarsnitt..
  38. 19
    Se där, se där.. en \"låtsastvilling\" till Elliot ser jag! Han föddes också den 15:e. Vart födde du någonstans? Jag var på sös i ungefär ett dygn, sen blev det kejsarsnitt..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar