När bada efter öroninflammation?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    När bada efter öroninflammation?

    Efter en veckas förkylning med krupp fick Theo hög feber som aldrig gav med sig och i onsdags satt jag med hysteriskt ledsen bebis i över sex timmar på akuten eftersom det inte gick att få någon läkartid någonstans. Eftersom han hade ont och skrek så var de övertygade om att han hade förstoppning och gav honom flera lavemang tills den tredje läkaren fick för sig att hon också ville kolla öronen och se där - solklar öroninflammation. Med penicillin fick vi tillbaks en nöjd glad och nyfiken bebis igen och idag avslutades femdagarskuren. Imorgon är det babysim (med dyk) och jag undrar om man ska vara försiktig efteråt med sånt eller bara se honom som frisk nu, någon som vet? Sedan ska man väl kolla upp trumhinnan efteråt och i så fall NÄR ska man göra det?
  2. 1
    När bada efter öroninflammation? Efter en veckas förkylning med krupp fick Theo hög feber som aldrig gav med sig och i onsdags satt jag med hysteriskt ledsen bebis i över sex timmar på akuten eftersom det inte gick att få någon läkartid någonstans. Eftersom han hade ont och skrek så var de övertygade om att han hade förstoppning och gav honom flera lavemang tills den tredje läkaren fick för sig att hon också ville kolla öronen och se där - solklar öroninflammation. Med penicillin fick vi tillbaks en nöjd glad och nyfiken bebis igen och idag avslutades femdagarskuren. Imorgon är det babysim (med dyk) och jag undrar om man ska vara försiktig efteråt med sånt eller bara se honom som frisk nu, någon som vet? Sedan ska man väl kolla upp trumhinnan efteråt och i så fall NÄR ska man göra det?
  3. Annika med V & L
    #2

    Vet inte om bad

    men man ska kolla öronen efter 2-3 månader enligt vår vc.
  4. 2
    Vet inte om bad men man ska kolla öronen efter 2-3 månader enligt vår vc.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    om det

    inte gått hål så är det ingen fara. Och har det gått hål så läker det fort på små bebisar, på några dagar bara. Så det ska funka. Man ska kolla 4-6 veckor efter öi på små barn enligt vår öronläkare.
  6. 3
    om det inte gått hål så är det ingen fara. Och har det gått hål så läker det fort på små bebisar, på några dagar bara. Så det ska funka. Man ska kolla 4-6 veckor efter öi på små barn enligt vår öronläkare.
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    Tack

    Tänkte om dyket kunde påverka trycket i öronen på något obehagligt eller onyttigt sätt, men då anser jag honom som frisk då. Trumhinnan gick aldrig hål på. Ha det bäst och tack för svar!
  8. 4
    Tack Tänkte om dyket kunde påverka trycket i öronen på något obehagligt eller onyttigt sätt, men då anser jag honom som frisk då. Trumhinnan gick aldrig hål på. Ha det bäst och tack för svar!
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5

    Tack

    Vad bra då vet jag att det inte är någon panik med att boka tid snabbt då.
  10. 5
    Tack Vad bra då vet jag att det inte är någon panik med att boka tid snabbt då.

Liknande trådar

  1. Hörapparat efter öroninflammation.
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 22:56
  2. Bada efter hyst?
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-03, 19:09
  3. Döv efter öroninflammation??
    By Little in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 12:49
  4. Bada efter spruta?
    By Seuta in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 19:04
  5. Luktar illa efter öroninflammation
    By partymana09 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 21:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar