Hoppas ni alla....
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Hoppas ni alla....

    ....haft en skön påskhelg?

    Jag var ledig i tor-fre och jobbade helgen men är ledig igen idag! Skall snart till stallet en sväng i regnet! *ler*

    Iza springer runt som bara den nu, att det kan gå så snabbt från att inte gå alls, till att plötsligt springa och klättra upp i soffan och på bänkar, så som hon gör! Imponerad! *ler* Hon äter fortfarande lika bra, äter själv med sked eller handen och är alltid lika glad och go men man märker dock mer och mer att hon är en bestämd dam om hon INTE får som hon vill! *fniss* Brås nog på sin mor där! ;)

    I övrigt planerar vi (läs jag *S*) bröllop för fulla muggar! Igår skrev jag i ansökan om namnändring...vi vill byta efternamn till ett släktnamn till mig men då måste jag först ansöka om att byta till det namnet och sedan tar Matte och barnen det namnet då vi gifter oss (om vi fattat rätt)! Bökigt, men jag hoppas det blir godkännt innan den 3 juni iaf (har lagt till en annan stavning på namnet så eg räknas det som ett nytt namn även om det uttalas samma och kan dröja längre innan man får besked).

    Jag har dock inte hittat nåt att ha på mig än, på vår stora dag, men det löser sig säkert! Vill ha nåt fint men inte nån gräddbakelse liksom! *S*

    Förresten, apropå inget *s* Vet ngn om det finns nån tablett man kan få utskriven, som skjuter upp det förhatliga varje månad för oss kvinns!? *ler* Kommer troligen att få det på bröllopsdagen annars om jag räknat rätt! Kanske inte toppenskoj!

    Ha en skön måndag!
  2. 1
    Hoppas ni alla.... ....haft en skön påskhelg?

    Jag var ledig i tor-fre och jobbade helgen men är ledig igen idag! Skall snart till stallet en sväng i regnet! *ler*

    Iza springer runt som bara den nu, att det kan gå så snabbt från att inte gå alls, till att plötsligt springa och klättra upp i soffan och på bänkar, så som hon gör! Imponerad! *ler* Hon äter fortfarande lika bra, äter själv med sked eller handen och är alltid lika glad och go men man märker dock mer och mer att hon är en bestämd dam om hon INTE får som hon vill! *fniss* Brås nog på sin mor där! ;)

    I övrigt planerar vi (läs jag *S*) bröllop för fulla muggar! Igår skrev jag i ansökan om namnändring...vi vill byta efternamn till ett släktnamn till mig men då måste jag först ansöka om att byta till det namnet och sedan tar Matte och barnen det namnet då vi gifter oss (om vi fattat rätt)! Bökigt, men jag hoppas det blir godkännt innan den 3 juni iaf (har lagt till en annan stavning på namnet så eg räknas det som ett nytt namn även om det uttalas samma och kan dröja längre innan man får besked).

    Jag har dock inte hittat nåt att ha på mig än, på vår stora dag, men det löser sig säkert! Vill ha nåt fint men inte nån gräddbakelse liksom! *S*

    Förresten, apropå inget *s* Vet ngn om det finns nån tablett man kan få utskriven, som skjuter upp det förhatliga varje månad för oss kvinns!? *ler* Kommer troligen att få det på bröllopsdagen annars om jag räknat rätt! Kanske inte toppenskoj!

    Ha en skön måndag!
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2

    Nämen grattis!

    Åh, va roligt att ni ska gifta er! Blir det kyrkbröllop? Hur är det med er annars? Om du käkar p-piller kan du ju alltid skjuta på mensen med pillren, annars vet jag inte hur man gör, tyvärr.

    Vore kul att träffas! Jobbar du mycket? *kramar*
  4. 2
    Nämen grattis! Åh, va roligt att ni ska gifta er! Blir det kyrkbröllop? Hur är det med er annars? Om du käkar p-piller kan du ju alltid skjuta på mensen med pillren, annars vet jag inte hur man gör, tyvärr.

    Vore kul att träffas! Jobbar du mycket? *kramar*
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Vad kul! :0)

    Längtar såååå tills jag får planera bröllop! Om det nu blir av någon gång... :0/

    Angående tablett så funkar väl vanliga p-piller att skjuta upp mensen. Det är bara att fortsätta äta hormonpillerna när man egentligen ska sluta (alt. äta sockerpiller).
    Även om du inte äter p-piller i vanliga fall, så kanske du kan börja månaden innan bara för att kunna skjuta upp mensen till bröllopet!
    Fast har du spiral eller nåt, så kan det ju bli knepigt. Då vet jag inte!!!

    Lycka till och grattis till det kommande bröllopet!
  6. 3
    Vad kul! :0) Längtar såååå tills jag får planera bröllop! Om det nu blir av någon gång... :0/

    Angående tablett så funkar väl vanliga p-piller att skjuta upp mensen. Det är bara att fortsätta äta hormonpillerna när man egentligen ska sluta (alt. äta sockerpiller).
    Även om du inte äter p-piller i vanliga fall, så kanske du kan börja månaden innan bara för att kunna skjuta upp mensen till bröllopet!
    Fast har du spiral eller nåt, så kan det ju bli knepigt. Då vet jag inte!!!

    Lycka till och grattis till det kommande bröllopet!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Tack!

    Nej, det blir borgerligt (eller vad det kan kallas) här hemma i trädgården med efterföljande fest! :-) Jättekul! Men mycket att planera trots enkelheten! *puh*

    Ja, har funderat på vart ni alla tagit vägen nu för tiden och träffas gärna! jobbar inte mer än att jag hinner det serru! ;) Även om det KAN bli trixigt att få en dag som passar alla! Ska kolla schemat och mailar!

    Allt bra med er?

    Kram!
  8. 4
    Tack! Nej, det blir borgerligt (eller vad det kan kallas) här hemma i trädgården med efterföljande fest! :-) Jättekul! Men mycket att planera trots enkelheten! *puh*

    Ja, har funderat på vart ni alla tagit vägen nu för tiden och träffas gärna! jobbar inte mer än att jag hinner det serru! ;) Även om det KAN bli trixigt att få en dag som passar alla! Ska kolla schemat och mailar!

    Allt bra med er?

    Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Tack!

    Ja, jag har hormonspiral så det går juh inte att börja med piller oxå...då lär jag bli en hormonkossa istället och då är troligen mensen smidigare! *asg*

    Kram!
  10. 5
    Tack! Ja, jag har hormonspiral så det går juh inte att börja med piller oxå...då lär jag bli en hormonkossa istället och då är troligen mensen smidigare! *asg*

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Kul med bröllop.

    Vår bröllopsdag är den bästa dagen i mitt liv ( + de dagar jag blivit mamma då ;o)). Det finns ett piller som barnmorskan kan skriva ut. Jag fick det en gång för en semesterresa. Lycka till!
  12. 6
    Kul med bröllop. Vår bröllopsdag är den bästa dagen i mitt liv ( + de dagar jag blivit mamma då ;o)). Det finns ett piller som barnmorskan kan skriva ut. Jag fick det en gång för en semesterresa. Lycka till!
  13. Marie m. Ebba & Ludvig
    #7

    kuL!!!!!!!!

    grattis till det stundande bröllopet, det är mycket inför ett bröllop men enbart roligt planerande.

    Ang mensen det finns en tablett som heter primolut-nor som man tar ifall man vill skjuta upp mensen, använde själv det innan jag fick p-pilller. Be din bm skriva ut det.

    Lycka till med allt!
  14. 7
    kuL!!!!!!!! grattis till det stundande bröllopet, det är mycket inför ett bröllop men enbart roligt planerande.

    Ang mensen det finns en tablett som heter primolut-nor som man tar ifall man vill skjuta upp mensen, använde själv det innan jag fick p-pilller. Be din bm skriva ut det.

    Lycka till med allt!
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8

    Tack Kickan och Marie med!

    Men, är det MVC man ringer eller sköter dom bara om en när man är gravid? Jag har noll koll....har typ aldrig haft en \"egen\" gynekolog eller så så jag vet inte vart man vänder sig....*ser fånig ut*
  16. 8
    Tack Kickan och Marie med! Men, är det MVC man ringer eller sköter dom bara om en när man är gravid? Jag har noll koll....har typ aldrig haft en \"egen\" gynekolog eller så så jag vet inte vart man vänder sig....*ser fånig ut*
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    Här vänder man sig till

    mvc. Jag tror det går bra med den som fixar preventivmedel. Vi får det av mvc.
  18. 9
    Här vänder man sig till mvc. Jag tror det går bra med den som fixar preventivmedel. Vi får det av mvc.
  19. Medlem sedan
    Jul 2004
    #10

    Ja

    Här är allt bara bra. De små är ju i en härlig ålder nu, och det är så skönt med vår! Jag börjar jobba 1 juni så om vi kan ses under maj vore jätteskoj. Kram!
  20. 10
    Ja Här är allt bara bra. De små är ju i en härlig ålder nu, och det är så skönt med vår! Jag börjar jobba 1 juni så om vi kan ses under maj vore jätteskoj. Kram!
  21. Sabina m barnen
    #11

    Vad roligt

    och spännande! Grattis och lycka till med allt planerande, för jag kan tänka mig att det tar sin lilla tid:)
  22. 11
    Vad roligt och spännande! Grattis och lycka till med allt planerande, för jag kan tänka mig att det tar sin lilla tid:)
  23. Marie m. Ebba & Ludvig
    #12

    Ring till

    den bm som du gick hos när du var gravid och be henne skriva ut ett recept åt dig.
  24. 12
    Ring till den bm som du gick hos när du var gravid och be henne skriva ut ett recept åt dig.
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13

    Mailade till....

    ....min vanliga vårdcentral....för att fråga om min läkare kunde skriva ut eller vem jag skall kontakta, och fick svar idag att det redan finns ett recept att hämta på närmsta apotek! Så kanonsmidigt! :-)
  26. 13
    Mailade till.... ....min vanliga vårdcentral....för att fråga om min läkare kunde skriva ut eller vem jag skall kontakta, och fick svar idag att det redan finns ett recept att hämta på närmsta apotek! Så kanonsmidigt! :-)
  27. Marie m. Ebba & Ludvig
    #14

    kanon bra

    vilken service.
  28. 14
    kanon bra vilken service.
  29. Medlem sedan
    Dec 2000
    #15

    Meeeen

    Idag när jag skulle hämta ut dom så frågade jag om man kan ta dom med hormonspiral men det visste hon inte så jag får ringa läkaren och fråga....det var tydligen samma ämne i dom båda så hon var osäker på apoteket....

    Hoppas man får det iaf....hur göra annars liksom!
  30. 15
    Meeeen Idag när jag skulle hämta ut dom så frågade jag om man kan ta dom med hormonspiral men det visste hon inte så jag får ringa läkaren och fråga....det var tydligen samma ämne i dom båda så hon var osäker på apoteket....

    Hoppas man får det iaf....hur göra annars liksom!
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16

    vad skrutt då

    hoppas att det löser sig på något vis.
  32. 16
    vad skrutt då hoppas att det löser sig på något vis.
  33. Medlem sedan
    Jan 2000
    #17

    Grattis till det

    kommande bröllopet, jätteroligt :-) Det är roligt med planeringen även om det är mycket!

    Kram!
  34. 17
    Grattis till det kommande bröllopet, jätteroligt :-) Det är roligt med planeringen även om det är mycket!

    Kram!

Liknande trådar

  1. god natt alla och hoppas på att alla
    By puppe81 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-21, 21:54
  2. Hej alla, hoppas ni har...
    By Becka + 3 barn in forum _0307 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 17:43
  3. Hoppas att alla mår bra
    By A med 2 - och bebis in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 17:02
  4. Hoppas alla får
    By mina75 in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 18:36
  5. Hoppas ni alla
    By Alli-Mac in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 00:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar