Skostorlek?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Skostorlek?

    Halloj!
    Var för att köpa nya gympadojjor till Celia och döm om min förvåning när de mätte hennes fötter och hon fortfarande har storlek 23 som i höstas! Behövde inte nya skor alltså.. Detta trots att hon dragit iväg på både längd och vikt och nu kräver 92 i byxorna (för längden, har fortfarande 80 i en hel del tröjor) och väger 12 kilo. Vad har era små för skostorlek nu?
  2. 1
    Skostorlek? Halloj!
    Var för att köpa nya gympadojjor till Celia och döm om min förvåning när de mätte hennes fötter och hon fortfarande har storlek 23 som i höstas! Behövde inte nya skor alltså.. Detta trots att hon dragit iväg på både längd och vikt och nu kräver 92 i byxorna (för längden, har fortfarande 80 i en hel del tröjor) och väger 12 kilo. Vad har era små för skostorlek nu?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Oj!

    bekvämt men lite tråkigt kanske, att inte få köpa nya skor ;-)

    Junia har 26-28! i skor, helt otroligt. Det skiljer ju väldigt mycket beroende på fabrikant, men för vinterskorna låg det där iaf.

    Junia väger ca 13, men jag har ingen koll på längden nu. Hon har mellan 80-98 i kläder beroende på modell etc.
  4. 2
    Oj! bekvämt men lite tråkigt kanske, att inte få köpa nya skor ;-)

    Junia har 26-28! i skor, helt otroligt. Det skiljer ju väldigt mycket beroende på fabrikant, men för vinterskorna låg det där iaf.

    Junia väger ca 13, men jag har ingen koll på längden nu. Hon har mellan 80-98 i kläder beroende på modell etc.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Oj igen!

    26-28! Wow! Det lär ju Celia ha om ett par år kanske? Fast det är klart, S har ganska små fötter och rent benstommemässigt verkar hon brås på honom..

    Som du säger, klart bekvämt att inte behöva köpa skor, men urtrist för Celia som ju allra helst ville ha Pippiskor som först börjar på 25... :/
  6. 3
    Oj igen! 26-28! Wow! Det lär ju Celia ha om ett par år kanske? Fast det är klart, S har ganska små fötter och rent benstommemässigt verkar hon brås på honom..

    Som du säger, klart bekvämt att inte behöva köpa skor, men urtrist för Celia som ju allra helst ville ha Pippiskor som först börjar på 25... :/
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    25-26 ...

    .. har Linus, kanske 27 snart. Skall kolla mer nogrannt nu i vår när det är dax för nya skor!
  8. 4
    25-26 ... .. har Linus, kanske 27 snart. Skall kolla mer nogrannt nu i vår när det är dax för nya skor!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Mm

    Jag blev också väldigt förvånad när jag upptäckte att tillväxtmånen på 1½ cm fanns kvar i allväderstövlarna från i höstas.
    Ska köpa gympadojjor nu men vet inte vilken storlek det är. Tycker det är så olika. !4 cm ungefär är hennes fötter iaf.
  10. 5
    Mm Jag blev också väldigt förvånad när jag upptäckte att tillväxtmånen på 1½ cm fanns kvar i allväderstövlarna från i höstas.
    Ska köpa gympadojjor nu men vet inte vilken storlek det är. Tycker det är så olika. !4 cm ungefär är hennes fötter iaf.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Mätte nu...

    14, 8 cm är de. Storleken i Viking-stövlarna är 23. Frida har 92-98 i kläder nu.
  12. 6
    Mätte nu... 14, 8 cm är de. Storleken i Viking-stövlarna är 23. Frida har 92-98 i kläder nu.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7

    Köpte storlek..

    ...26 i Hannas vinterstövlar i höstas och vid mätning häromdagen för inköp av gummistövlar så är det fortfarande 26 som gäller. Med sina 17 kg (!) drar hon storlek 98/104 i kläder nu.
  14. 7
    Köpte storlek.. ...26 i Hannas vinterstövlar i höstas och vid mätning häromdagen för inköp av gummistövlar så är det fortfarande 26 som gäller. Med sina 17 kg (!) drar hon storlek 98/104 i kläder nu.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    Oki.. Tack!

    Fast jag har för mig att Linus är större än Celia öht, eller hur? Hihi, får väl inse att lilltjipp har små fötter. Eller kanske att vi får köpa flera uppsättningar sommarskor om fötterna drar iväg nu… *ler*
  16. 8
    Oki.. Tack! Fast jag har för mig att Linus är större än Celia öht, eller hur? Hihi, får väl inse att lilltjipp har små fötter. Eller kanske att vi får köpa flera uppsättningar sommarskor om fötterna drar iväg nu… *ler*
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Okej, tack!

    Celias fötter var 13,2... (Skorna vi köpte var 14,8 och en 23:a.) Pluttfötter alltså! :) Annars är ju Celia och Frida ganska lika i size som vi ju vet. :)
  18. 9
    Okej, tack! Celias fötter var 13,2... (Skorna vi köpte var 14,8 och en 23:a.) Pluttfötter alltså! :) Annars är ju Celia och Frida ganska lika i size som vi ju vet. :)
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Oj!

    Ingen liten tös alltså! :) Häftigt. Kanske är det så att fötterna står still på vintern? Vi får säkert ”förmånen” att köpa nya skor innan sommaren är slut… *ler*
  20. 10
    Oj! Ingen liten tös alltså! :) Häftigt. Kanske är det så att fötterna står still på vintern? Vi får säkert ”förmånen” att köpa nya skor innan sommaren är slut… *ler*
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    Dennis har

    2 par vinterskor i storlek 24 & 25. Nya gympadojor köpte jag när jag sprang på några på riktigt pangrea! 2 par för 75:-......KAP! =)) och det blev storlek 26.
    Han väger 15 kg o är ?? lång. Använder storlek 92-98, övervägadande 98 nu.
    Liten börjar bli stor.......
  22. 11
    Dennis har 2 par vinterskor i storlek 24 & 25. Nya gympadojor köpte jag när jag sprang på några på riktigt pangrea! 2 par för 75:-......KAP! =)) och det blev storlek 26.
    Han väger 15 kg o är ?? lång. Använder storlek 92-98, övervägadande 98 nu.
    Liten börjar bli stor.......
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12

    Ja det tror jag ...

    .. Linus är ca 98-99 cm och väger ungefär 17 kg.
    Fötterna brås han på av pappa som har stl 46! :D
  24. 12
    Ja det tror jag ... .. Linus är ca 98-99 cm och väger ungefär 17 kg.
    Fötterna brås han på av pappa som har stl 46! :D
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Nicole har 24 i

    sina gympaskor jag köpt =)
  26. 13
    Nicole har 24 i sina gympaskor jag köpt =)
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    24-25

    blev det på de nya skorna (23 på vinterkängorna). Detta till sina ca 88 cm och 14 kg... Storlek 86 funkar bra i byxor här, men tröjor kräver 92.
  28. 14
    24-25 blev det på de nya skorna (23 på vinterkängorna). Detta till sina ca 88 cm och 14 kg... Storlek 86 funkar bra i byxor här, men tröjor kräver 92.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15

    Vilket kap!

    Det lät som ruggigt billiga skor! Kul att höra att Dennis, som ändå är så pass mycket större än Celia, ändå inte har så mycket större fötter.
  30. 15
    Vilket kap! Det lät som ruggigt billiga skor! Kul att höra att Dennis, som ändå är så pass mycket större än Celia, ändå inte har så mycket större fötter.
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    Ah!

    Ganska likt alltså! :)
  32. 16
    Ah! Ganska likt alltså! :)
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17

    Oj, vad omvänt!

    Vad lustigt, vad olika de måste vara! Celia långbent och nätt i överkroppen, David tvärtom. Som typisk kille och tjej alltså! ;)
  34. 17
    Oj, vad omvänt! Vad lustigt, vad olika de måste vara! Celia långbent och nätt i överkroppen, David tvärtom. Som typisk kille och tjej alltså! ;)
  35. Medlem sedan
    Nov 2003
    #18

    Liam har

    storl 22-23 nu, kan ha samma skor som förra året men klart man måste köpa några nya det är ju så kul med skor :) Ändå envisas han med att klampa runt i sina gamla gummistövlar (som JAG hade när jag va liten) här hemma i lägenheten, har köpt nya men nejdå han ska minsann klämma ner fossingarna i för små stövlar...vad arg han kommer bli när det inte går att ens trycka ner fötterna hihi..
  36. 18
    Liam har storl 22-23 nu, kan ha samma skor som förra året men klart man måste köpa några nya det är ju så kul med skor :) Ändå envisas han med att klampa runt i sina gamla gummistövlar (som JAG hade när jag va liten) här hemma i lägenheten, har köpt nya men nejdå han ska minsann klämma ner fossingarna i för små stövlar...vad arg han kommer bli när det inte går att ens trycka ner fötterna hihi..
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Jupp :)

    Det är väl som det \"ska\" vara ... *s*

    Kan bara hoppas att han kommer bli LITE längre än sin mammas dryga 156 cm...
  38. 19
    Jupp :) Det är väl som det \"ska\" vara ... *s*

    Kan bara hoppas att han kommer bli LITE längre än sin mammas dryga 156 cm...
  39. Benita m Jordan01,Nike03
    #20

    Nike har

    23-24 beroende på, hon är 97 cm lång och väger ca 13 kg. Men det brakar nog snart iväg med dom små söta fossingarna *fniss*
    Kram
  40. 20
    Nike har 23-24 beroende på, hon är 97 cm lång och väger ca 13 kg. Men det brakar nog snart iväg med dom små söta fossingarna *fniss*
    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skostorlek
    By skanetjej in forum Småbarn
    Svar: 72
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 19:45
  2. Skostorlek?
    By -TuvaLiten- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-20, 12:56
  3. Skostorlek
    By Lisa1 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 22:04
  4. skostorlek??
    By Matilda med 3 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 03:48
  5. Hur vet man skostorlek?
    By anonymt namn in forum _0606 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 23:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar