Lamictal!?
Känsliga snack
  1. trassel
    #1

    Lamictal!?

    Hej!
    Det var länge sedan jag skrev här, o då under ett annat nick (\"lille skutt\" - inte den som är lille skutt nu!) , men jag läser lite då o då....

    Nu undrar jag om det är någon som har provat Lamictal mot depression/bipolär sjukdom?? Jag har gått igenom de flesta antidepressiva som finns, men utan andra resultat än obehagliga biverkningar. Nu har man tydligen kommit fram till att medicinen Lamictal - som egentligen är mot epilepsi - ger bra resultat mot återkommande deprssioner.

    Min läkare tycker att jag ska prova den o jag har precis börjat...

    Någon som har erfarenhet av den eller nåt...??
  2. 1
    Lamictal!? Hej!
    Det var länge sedan jag skrev här, o då under ett annat nick (\"lille skutt\" - inte den som är lille skutt nu!) , men jag läser lite då o då....

    Nu undrar jag om det är någon som har provat Lamictal mot depression/bipolär sjukdom?? Jag har gått igenom de flesta antidepressiva som finns, men utan andra resultat än obehagliga biverkningar. Nu har man tydligen kommit fram till att medicinen Lamictal - som egentligen är mot epilepsi - ger bra resultat mot återkommande deprssioner.

    Min läkare tycker att jag ska prova den o jag har precis börjat...

    Någon som har erfarenhet av den eller nåt...??
  3. Själv ingen erfarenhet
    #2

    Såhär skriver någon på Netdoktor.se

    Min dotter fick utslag över hela kroppen och då menar jag utslag.....Stora blåsor , isjälvaveket brännskador över hela kroppen och inne i kroppen.
    Det visar sig att det är livsfarligt med detta läkemedel...och dom på hud/medicin sa att det är rena råttgiftet.
    Dom hade ALDRIG sett så svåra skador någonsin av denna medicinen eller någon annan medicin.
    Dom har nu tillsammans hud/medicin/ vc gjort en gemensam anmälan till läkemedelsverket.
    Denna biverkning kan komma i anslutning av påbörjad medicinering eller när som helst under långvarig behandling.
    Jag ville varna till er som äter detta eller ska kankse äta det.
    Sen kanske det funkar för en del att äta detta.
  4. 2
    Såhär skriver någon på Netdoktor.se Min dotter fick utslag över hela kroppen och då menar jag utslag.....Stora blåsor , isjälvaveket brännskador över hela kroppen och inne i kroppen.
    Det visar sig att det är livsfarligt med detta läkemedel...och dom på hud/medicin sa att det är rena råttgiftet.
    Dom hade ALDRIG sett så svåra skador någonsin av denna medicinen eller någon annan medicin.
    Dom har nu tillsammans hud/medicin/ vc gjort en gemensam anmälan till läkemedelsverket.
    Denna biverkning kan komma i anslutning av påbörjad medicinering eller när som helst under långvarig behandling.
    Jag ville varna till er som äter detta eller ska kankse äta det.
    Sen kanske det funkar för en del att äta detta.
  5. Anonym
    #3

    Jag har ätit EP

    medicin, stoppar aldrig aldrig in det i munnen en gång till.
    Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, gallskrek på nätterna, mördare med motorsåg var på väg i genom dörren, grannen mördad.....mm mm mm. Det var det ända jag drömde om när jag åt EP medicin.

    Men jag hoppas verkligen att det hjälper på dig!
  6. 3
    Jag har ätit EP medicin, stoppar aldrig aldrig in det i munnen en gång till.
    Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, gallskrek på nätterna, mördare med motorsåg var på väg i genom dörren, grannen mördad.....mm mm mm. Det var det ända jag drömde om när jag åt EP medicin.

    Men jag hoppas verkligen att det hjälper på dig!
  7. Anna Franil
    #4

    Yes !

    jag äter Lamictal sen nästan ett halvår och mår bra !
    De ovan nämnda hudreaktionerna är extremt ovanliga och kan bara uppkomma om man trappar upp för snabbt !
  8. 4
    Yes ! jag äter Lamictal sen nästan ett halvår och mår bra !
    De ovan nämnda hudreaktionerna är extremt ovanliga och kan bara uppkomma om man trappar upp för snabbt !

Liknande trådar

  1. Lamictal
    By Gadd in forum Känsliga snack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 18:54
  2. Lamictal
    By EnFn in forum Epilepsi
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 00:14
  3. Lamictal
    By christina39 in forum Epilepsi
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 21:27
  4. Lamictal?
    By ankil in forum Epilepsi
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 19:03
  5. Lamictal?
    By Mamm_Ann in forum Epilepsi
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar