Länge sen! Minns ni mig?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2001
    #1

    Länge sen! Minns ni mig?

    Jag kopplar sällan upp mig nu för tiden. En gång i veckan, kanske. Jag skriver ännu mer sällan. Ibland sätter jag mig ner och tänker skriva, men så vet jag inte vad jag ska skriva plötsligt och så blir det inget, men jag läser en del.

    Senaste två veckorna har varit väldigt jobbiga. August har varit sjuk och nu är det min tur, men nog om det.

    Isabelle blir 6 månader på måndag. Hon ålar runt här under stolen och skrivbordet och babblar på mellan hicknigarna. Nu tänker hon visst äta upp min fot. För 2 veckor sedan vägde hon 6060 g och var 65 cm lång. 68 kläder är det fortfarande gott om plats i, så jag är väl knäpp som köper sommarkläder i 74. Hon ska ju ha dem snart, då vi åker till Mallorca.

    Glad, cool och vild är vår lilla tjej. Hon är helt omöjlig att klä på eller byta blöja på :/ Henne kommer vi väl att ha hängandes i gadinerna så småningom! Lugn och pysslig storebror med sjövild lillasyster!

    Storebror är favoriten och hon skrattar åt allt han gör. Han gillar verkligen när hon skrattar åt honom, men ibland vill han bara ha mamma för sig själv.

    Smakportioner har vi börjat med och hitills går det bra! Isabelle tycker att det är kul med mat.

    Till sist vill jag skicka en stor kram till Nini. Du verkar ha det tufft just nu!
  2. 1
    Länge sen! Minns ni mig? Jag kopplar sällan upp mig nu för tiden. En gång i veckan, kanske. Jag skriver ännu mer sällan. Ibland sätter jag mig ner och tänker skriva, men så vet jag inte vad jag ska skriva plötsligt och så blir det inget, men jag läser en del.

    Senaste två veckorna har varit väldigt jobbiga. August har varit sjuk och nu är det min tur, men nog om det.

    Isabelle blir 6 månader på måndag. Hon ålar runt här under stolen och skrivbordet och babblar på mellan hicknigarna. Nu tänker hon visst äta upp min fot. För 2 veckor sedan vägde hon 6060 g och var 65 cm lång. 68 kläder är det fortfarande gott om plats i, så jag är väl knäpp som köper sommarkläder i 74. Hon ska ju ha dem snart, då vi åker till Mallorca.

    Glad, cool och vild är vår lilla tjej. Hon är helt omöjlig att klä på eller byta blöja på :/ Henne kommer vi väl att ha hängandes i gadinerna så småningom! Lugn och pysslig storebror med sjövild lillasyster!

    Storebror är favoriten och hon skrattar åt allt han gör. Han gillar verkligen när hon skrattar åt honom, men ibland vill han bara ha mamma för sig själv.

    Smakportioner har vi börjat med och hitills går det bra! Isabelle tycker att det är kul med mat.

    Till sist vill jag skicka en stor kram till Nini. Du verkar ha det tufft just nu!
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    jodå

    visst minns jag dig. Hoppas att det blir lite lugnare hemma hos dig, så att du kan njuta av våren.
  4. 2
    jodå visst minns jag dig. Hoppas att det blir lite lugnare hemma hos dig, så att du kan njuta av våren.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Klart jag minns dig :0)

    .... hur skulle jag kunna annat när vi delar TVÅ ankomstgrupper *s*

    Simon blir 6 månader om en vecka... ska på 6-månaderskontrollen imorgon. Han var 66 cm o vägde 7500 för två veckor sen, men har gått ner en del pga magsjuka (diarré fortfarande) som passerat oss allihop under påskhelgen...

    Jag har fått en lung typ denna gång, men han har ju å andra sidan en sjövild storebor - så det jämnar väl ut sig *ler*. David är favoriten även här - när han inte lägger sig PÅ Simon eller tar hans saker...

    Smakportioner åt Simon med god aptit, men vi har inte gett annat än ersättning nu (och lite vätkeersättning) sen han blev dålig, så det går långsamt framåt här. Jag verkar ändå ha fått två matglada grabbar, och det är skönt!
  6. 3
    Klart jag minns dig :0) .... hur skulle jag kunna annat när vi delar TVÅ ankomstgrupper *s*

    Simon blir 6 månader om en vecka... ska på 6-månaderskontrollen imorgon. Han var 66 cm o vägde 7500 för två veckor sen, men har gått ner en del pga magsjuka (diarré fortfarande) som passerat oss allihop under påskhelgen...

    Jag har fått en lung typ denna gång, men han har ju å andra sidan en sjövild storebor - så det jämnar väl ut sig *ler*. David är favoriten även här - när han inte lägger sig PÅ Simon eller tar hans saker...

    Smakportioner åt Simon med god aptit, men vi har inte gett annat än ersättning nu (och lite vätkeersättning) sen han blev dålig, så det går långsamt framåt här. Jag verkar ändå ha fått två matglada grabbar, och det är skönt!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Klart

    vi kommer ihåg dig :-)

    Usch vad jobbigt att ni varit sjuka länge, det tar verkligen på krafterna! Hoppas ni blir friska allihop snart!

    Jag ska också till Mallorca, 13 maj åker vi. Ohhh vad härligt det ska bli, för att inte tala om hur härligt det ska bli att få låta storasyster bada i pool och förhoppningsvis på stranden (borde väl vara tillräckligt varmt då?) och springa i sommarkläder. Det är nästan det jag njuter mest av, tanken på hur härligt hon kommer tycka det är (åker med mormor och morfar, vilket är kul).

    /Anna
  8. 4
    Klart vi kommer ihåg dig :-)

    Usch vad jobbigt att ni varit sjuka länge, det tar verkligen på krafterna! Hoppas ni blir friska allihop snart!

    Jag ska också till Mallorca, 13 maj åker vi. Ohhh vad härligt det ska bli, för att inte tala om hur härligt det ska bli att få låta storasyster bada i pool och förhoppningsvis på stranden (borde väl vara tillräckligt varmt då?) och springa i sommarkläder. Det är nästan det jag njuter mest av, tanken på hur härligt hon kommer tycka det är (åker med mormor och morfar, vilket är kul).

    /Anna
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    ja klart jag minns dej..:)

    hoppas ni blir friska snart..!

    Tack kramen värmer!
  10. 5
    ja klart jag minns dej..:) hoppas ni blir friska snart..!

    Tack kramen värmer!

Liknande trådar

  1. Länge sedan - hur gör man? Minns ni mig?
    By IkaPika in forum _0405 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-24, 00:06
  2. Hur länge har aff funnits? Minns att det
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 08:01
  3. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  4. Hur länge minns en valp
    By *Lottiz* in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 22:17
  5. Så länge, länge, länge sedan
    By ulrslo in forum _0506 Junibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 13:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar