Hjälp: Någon som haft blödningar?
Missfall
  1. Missfall IGEN?
    #1

    Hjälp: Någon som haft blödningar?

    Är det någon av er som haft små - väldigt små blödningar i början av graviditeten?

    Har varit på ett riktigt tidigt vul i v.5+4 där allt såg bra ut. Hade redan då svagt beige-färgade flytningar som inte kändes okej rent känslomässigt.

    Dessa flytningar har kommit och gått och vid några tillfällen har det funnits strimmor av blod i...

    Ska på mitt andra vul i morgon och har väl i stort sett räknat bort denna grav, men hoppet är ju det sista som överger människan.

    Är nu i v. 6+5 och molvärken i magen finns kvar. Tröttheten likaså samt små spänningar i brösten. Ömheten var värre för ett par dagar sedan...

    Har haft ett missfall innan och oron äter upp mig likt en köttätande bakterie =/
  2. 1
    Hjälp: Någon som haft blödningar? Är det någon av er som haft små - väldigt små blödningar i början av graviditeten?

    Har varit på ett riktigt tidigt vul i v.5+4 där allt såg bra ut. Hade redan då svagt beige-färgade flytningar som inte kändes okej rent känslomässigt.

    Dessa flytningar har kommit och gått och vid några tillfällen har det funnits strimmor av blod i...

    Ska på mitt andra vul i morgon och har väl i stort sett räknat bort denna grav, men hoppet är ju det sista som överger människan.

    Är nu i v. 6+5 och molvärken i magen finns kvar. Tröttheten likaså samt små spänningar i brösten. Ömheten var värre för ett par dagar sedan...

    Har haft ett missfall innan och oron äter upp mig likt en köttätande bakterie =/
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    ja

    Jag vet många här som har haft både stora och små blödningar men där det gått bra i alla fall. Jag vet hur det är, det känns olidligt att vänta till VUL, en dag känns som en evighet. Vad man än försöker göra tänker man på det. Kan inte råda dog till annat än att försöka hitta på nåt kul som får tiden att gå. Lycka till imorgon.
    KRAM
  4. 2
    ja Jag vet många här som har haft både stora och små blödningar men där det gått bra i alla fall. Jag vet hur det är, det känns olidligt att vänta till VUL, en dag känns som en evighet. Vad man än försöker göra tänker man på det. Kan inte råda dog till annat än att försöka hitta på nåt kul som får tiden att gå. Lycka till imorgon.
    KRAM
  5. Missfall IGEN?
    #3

    Tack så mycket!


    Insåg direkt när jag skrivit mitt inlägg att jag nog blir dumförklarad eftersom jag har tid för vul \"redan\" i morgon, men pga rädsla för dess jävla (ursäkta språket) blödningar så känns det som att jag skulle vilja snabbspola tiden tills i morgon EFTER vul :(

    Skönt att höra att det har gått vägen för en del som blött!!
  6. 3
    Tack så mycket!
    Insåg direkt när jag skrivit mitt inlägg att jag nog blir dumförklarad eftersom jag har tid för vul \"redan\" i morgon, men pga rädsla för dess jävla (ursäkta språket) blödningar så känns det som att jag skulle vilja snabbspola tiden tills i morgon EFTER vul :(

    Skönt att höra att det har gått vägen för en del som blött!!
  7. Marmelad
    #4

    Jag hade..

    ....i början av denna graviditet! Åkte in till gynakuten, såg ingenting först, fick komma tillbaka två veckor senare och då såg vi ett litet hjärta som slog. Förmodligen berodde blödningen på en svampinfektion!

    Är i vecka 13+2 nu och vi har sett bebisen igen på NUPP-ultraljudet för knappt en vecka sen.
  8. 4
    Jag hade.. ....i början av denna graviditet! Åkte in till gynakuten, såg ingenting först, fick komma tillbaka två veckor senare och då såg vi ett litet hjärta som slog. Förmodligen berodde blödningen på en svampinfektion!

    Är i vecka 13+2 nu och vi har sett bebisen igen på NUPP-ultraljudet för knappt en vecka sen.
  9. Missfall IGEN?
    #5

    Härligt att höra!


    Massor av lycka till i fortsättningen (även om det knappast kan behövas) :)
  10. 5
    Härligt att höra!
    Massor av lycka till i fortsättningen (även om det knappast kan behövas) :)
  11. Missfall IGEN?
    #6

    Förtydligande:

    Det är inte härligt att höra att du hade blödningar, men det är härligt att höra att allt gick vägen så klart!!
  12. 6
    Förtydligande: Det är inte härligt att höra att du hade blödningar, men det är härligt att höra att allt gick vägen så klart!!
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7

    japp, kom precis hem...

    från gyn efter liten blödning. Det var ingen fara alls tydligen och det är rätt vanligt (3 av 10)
  14. 7
    japp, kom precis hem... från gyn efter liten blödning. Det var ingen fara alls tydligen och det är rätt vanligt (3 av 10)
  15. Marmelad
    #8

    Ja..

    ...jag förstod vad du menade :-). Håller tummarna för dig, hoppas det ger med sig med blödningarna!
  16. 8
    Ja.. ...jag förstod vad du menade :-). Håller tummarna för dig, hoppas det ger med sig med blödningarna!
  17. Missfall IGEN?
    #9

    Åh!

    Skönt att höra!!!!
    Hoppas verkligen att så är fallet för mig oxå.
    Kommer in och rapporterar i morgon!!
  18. 9
    Åh! Skönt att höra!!!!
    Hoppas verkligen att så är fallet för mig oxå.
    Kommer in och rapporterar i morgon!!
  19. Medlem sedan
    Jan 2003
    #10

    Hur gick det på vul?

    Tänker på dej o hoppas allt såg bra ut o att du fick lugnande besked.
    kram
  20. 10
    Hur gick det på vul? Tänker på dej o hoppas allt såg bra ut o att du fick lugnande besked.
    kram
  21. Missfall IGEN?
    #11

    *Ledsen*

    var på vul i går, och i v. 6+6 kan man inte hitta någon hjärtaktivitet.
    Vul stämmer med tiden - v.6+6, så är det missfall, vilket det ju verkar som, så har det inte börjat \"förfalla\" ännu.

    Ska tillbaka nästa vecka på onsdag, men jag har nog gett upp denna graviditet :(
  22. 11
    *Ledsen* var på vul i går, och i v. 6+6 kan man inte hitta någon hjärtaktivitet.
    Vul stämmer med tiden - v.6+6, så är det missfall, vilket det ju verkar som, så har det inte börjat \"förfalla\" ännu.

    Ska tillbaka nästa vecka på onsdag, men jag har nog gett upp denna graviditet :(
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Usch, vad tråkigt!

    Förstår att det känns jobbigt. Men, jag hoppas ändå att allt ser bra ut nästa vecka.
    Kramar
  24. 12
    Usch, vad tråkigt! Förstår att det känns jobbigt. Men, jag hoppas ändå att allt ser bra ut nästa vecka.
    Kramar
  25. Missfall IGEN?
    #13

    Hoppet du vet...

    Hoppet är ju det sista som överger människan, så jag har nog en liten gnutta hopp... Har hört att det förkommit att man inte sett någon aktivitet i början på vecka 7 för att bara en vecka senare se det lilla hjärtat :)
  26. 13
    Hoppet du vet... Hoppet är ju det sista som överger människan, så jag har nog en liten gnutta hopp... Har hört att det förkommit att man inte sett någon aktivitet i början på vecka 7 för att bara en vecka senare se det lilla hjärtat :)
  27. Marmelad
    #14

    Oj så tråkigt..

    ...lider verkligen med dig, livet är så otroligt orättvist så det inte är sant. Många stora kramar från mig.
  28. 14
    Oj så tråkigt.. ...lider verkligen med dig, livet är så otroligt orättvist så det inte är sant. Många stora kramar från mig.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Man vet aldrig

    Många gånger har jag läst härinne o i ank.grupper om läkare som i sånt tidigt stadie dömt ut en graviditet men där det visar sej senare finnas en liten en som kämpar på.
    Ingen läkare är fullkomlig o det är lätt att se fel.
    Håller tummarna.
    kram
  30. 15
    Man vet aldrig Många gånger har jag läst härinne o i ank.grupper om läkare som i sånt tidigt stadie dömt ut en graviditet men där det visar sej senare finnas en liten en som kämpar på.
    Ingen läkare är fullkomlig o det är lätt att se fel.
    Håller tummarna.
    kram
  31. Medlem sedan
    Jan 2006
    #16

    I vecka

    sex kunde de inte ens se vår son,han är två fyllda nu lever och mår bra.Så ge inte upp hoppet.
  32. 16
    I vecka sex kunde de inte ens se vår son,han är två fyllda nu lever och mår bra.Så ge inte upp hoppet.

Liknande trådar

  1. Nån mer än jag som har haft blödningar?
    By Pink kitty in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 19:39
  2. någon mer med blödningar?
    By sunnis in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 20:08
  3. Har haft blödningar
    By Cari in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 23:01
  4. Någon som haft blödningar?
    By Maria-Elliot in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:44
  5. Ni som haft blödningar/bruna flytni
    By Anonym in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 20:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar