Jag kopierar mitt inlägg från sonens ankomstgrupp och undrar vad ni tycker/anser/säger om mitt dilemma
\"Lucas går i en sk paviljong, dvs barack, det har varit jättebra på alla sätt och vis för småttingar.
Nu till hösten har det varit stor omflyttning för alla 03 och de skulle flyttas ini stora huset, med stora lokaler, större barn mer utvecklande miljö mm
DÅ skulle han först inte flyttas med pga va platsbrist, sedan fick han plats men nu har pappan till den flicka jag nämnt tidigare (vars mamma dog) önskat att hon ska få flytta över för det skulle passa hans tider bättre.
Ja då får hon det och Lucas blir kvar igen på lillstugan. Problemet nu är dessutom att 2 av de 4 st -03 som skulle vara kvar därute skall byta dagis.
Alltså blir dte bara Lucas och en kille kvar och sedan -04 och -05.
Eh hallå hur utvecklande, givande, kul blir det för en te-åring att vara ute i en barack med bara mer eller mindre stora bebisar? Ett rum, 8 småttingar och han en till 3 åring?
Fsk försökte få det till att det är utvecklande att vara störst också, eh det är han hemma, det räcker, Att Isabelle ju kommer att gå där, ja och ? jag har aldrig bett om att de ska få gå på samma avdelning...
Jag är bara så arg, jag VILL INTE att han ska gå med bara småbarn!

Nu ringde jag föreståndarinnan och hon mumlade om att det nog var för att jag inte varit så positiv till flytt från början.
Eh vaddå? Jag blev bara så ställd när han först inte skulle och sedan helt plötsligt skulle flyttas, jag sa aldrig att jag inte ville det.
Framför allt inte nu när det inte blir några andra jämnåriga att prata om.
Fsk sa att det nog skulle försöka schemalägga tid för Lucas och Rasmus med barn från en annan avdelning i stora huset ibland så att det fick vara med andra barn.
Jo visst eller hur, ursäkta om jag är skeptisk, men vad är oddsen för det när de har 8 st små varav 5-6 st nyinskolningar?
Så nu är jag klar *morrar för mig själv och undrar om det kan bli någon förändring på det hela* \"