Läser ni mkt för era barn?
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Läser ni mkt för era barn?

    Och tycker era barn om sitta och \"läsa\" själv?
  2. 1
    Läser ni mkt för era barn? Och tycker era barn om sitta och \"läsa\" själv?
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Vi läser minst en

    godnatttsaga varje kväll och oftast 1-2 st böcker per dag. Arvid och Norea sitter varje dag och \"läser\" själv. Jag är jätteglad och hoppas de ärvt min passion för böcker och läsande. Det ger ju så mycket! :)
  4. 2
    Vi läser minst en godnatttsaga varje kväll och oftast 1-2 st böcker per dag. Arvid och Norea sitter varje dag och \"läser\" själv. Jag är jätteglad och hoppas de ärvt min passion för böcker och läsande. Det ger ju så mycket! :)
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3

    japp

    hannes älskar det, mer än rebecca någonsin gjort. Han har redan det tålamod hon börjar få nu och han lyssnar faktiskt på harry potter ibland när johan läser den för rebecca.
  6. 3
    japp hannes älskar det, mer än rebecca någonsin gjort. Han har redan det tålamod hon börjar få nu och han lyssnar faktiskt på harry potter ibland när johan läser den för rebecca.
  7. Helen m E&A bf 8/9
    #4

    Ja

    Vi läser minst en bok varje dag och sen läser de ju på läsvilan på dagis också. Storassyster har nog ett lite större intresse, men lillasyster är inte långt efter.
  8. 4
    Ja Vi läser minst en bok varje dag och sen läser de ju på läsvilan på dagis också. Storassyster har nog ett lite större intresse, men lillasyster är inte långt efter.
  9. evaOregon
    #5

    Ja!

    Vi läser väldigt många böcker för barnen varje dag. Thora älskar redan att lyssna på Totte, Max och Alfons (som hon kallar Åberg). De läser också en del böcker för barnen på Ikes förskola.
  10. 5
    Ja! Vi läser väldigt många böcker för barnen varje dag. Thora älskar redan att lyssna på Totte, Max och Alfons (som hon kallar Åberg). De läser också en del böcker för barnen på Ikes förskola.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Båda gillar det....

    Vi läser minst en saga vid nattningen för martina. Erica ligger brevid och lyssnar men hon somnar oftast. Men Erica sitter ofta och läser på dagarna och det händer att Martina läser för henne.
  12. 6
    Båda gillar det.... Vi läser minst en saga vid nattningen för martina. Erica ligger brevid och lyssnar men hon somnar oftast. Men Erica sitter ofta och läser på dagarna och det händer att Martina läser för henne.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Det gör vi...

    ....alltid på kvällarna och helgerna. Kanske inte dagtid på vardagarna, men då läser de mycket på dagis i stället.
  14. 7
    Det gör vi... ....alltid på kvällarna och helgerna. Kanske inte dagtid på vardagarna, men då läser de mycket på dagis i stället.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Det blir

    faktiskt inte så jättemycket, tyvärr, en saga vid nattningen om de kommer i säng i vettig tid... Vi har fått sätta en \"sista-tid\" för sänggåendet om det skall bli saga, eftersom det just nu är maaaassor med trams vid läggning så den drar ut jättelänge på tiden.
    På dagarna är de inte så jätteintresserade av att höra saga, men ibland sitter framförallt Oscar och bläddrar i någon bok. Det går lite i perioder. Det är roligt nu tycker jag, när man kan läsa böcker med mer text i, Oscar och jag t ex läser Gusten Grodslukare nu och skrattar lika gott båda två :-) Lite annat än Max lampa... ;-)
  16. 8
    Det blir faktiskt inte så jättemycket, tyvärr, en saga vid nattningen om de kommer i säng i vettig tid... Vi har fått sätta en \"sista-tid\" för sänggåendet om det skall bli saga, eftersom det just nu är maaaassor med trams vid läggning så den drar ut jättelänge på tiden.
    På dagarna är de inte så jätteintresserade av att höra saga, men ibland sitter framförallt Oscar och bläddrar i någon bok. Det går lite i perioder. Det är roligt nu tycker jag, när man kan läsa böcker med mer text i, Oscar och jag t ex läser Gusten Grodslukare nu och skrattar lika gott båda två :-) Lite annat än Max lampa... ;-)
  17. njila med Noah och Simon
    #9

    Vi läser lite tillsammans

    vid nattsagan. Finns det något ord som inte är för långt så får han läsa det själv, tex om skyltar är inritade på bilderna. Det går i perioder med läsandet och han är inne i en sådan just nu, men han ljudar så fort att han själv kan höra vad han läser. Han befinner sig precis på gränsen mellan att föredra att gissa, och upptäcka att han kan.
    Han har läst serietidningarnas KRASCH, BOM, HAHAHA, länge, för lillebror. Men har nu tröttnat på bristerna i själva informationen i det lättlästa. Ibland säger han att han är för trött för att försöka, men då börjar Lillebror, som också vill kunna läsa, ljuda de bokstäver han känner igen, och då blir det fart på Noah.
    Jag har alltid läst jättemycket för honom, började redan när han var fyra månader (2) Vi läser ofta kapitelböcker, men jag har börjat dra öronen åt mig. Lillebror blir uttråkad, och det är viktigt att han får samma chans som Noah att blir intresserad av böcker och berättelser. Så jag har investerat i en rejäl hög nya bilderböcker. Barbapappa är favoriten just nu. Många skyltar att läsa, mycket att räkna, och annat att prata om i bilderna. Godnattsagan tar lång tid, och går aldrig att hoppa över oavsett hur sent det blir.
    På dagis läser barnen mycket, jag läser inte böcker på dagarna (utom mina egna) men vi läser som sagt mycket tillsammans, och skriver \"brev\" och liknande.
  18. 9
    Vi läser lite tillsammans vid nattsagan. Finns det något ord som inte är för långt så får han läsa det själv, tex om skyltar är inritade på bilderna. Det går i perioder med läsandet och han är inne i en sådan just nu, men han ljudar så fort att han själv kan höra vad han läser. Han befinner sig precis på gränsen mellan att föredra att gissa, och upptäcka att han kan.
    Han har läst serietidningarnas KRASCH, BOM, HAHAHA, länge, för lillebror. Men har nu tröttnat på bristerna i själva informationen i det lättlästa. Ibland säger han att han är för trött för att försöka, men då börjar Lillebror, som också vill kunna läsa, ljuda de bokstäver han känner igen, och då blir det fart på Noah.
    Jag har alltid läst jättemycket för honom, började redan när han var fyra månader (2) Vi läser ofta kapitelböcker, men jag har börjat dra öronen åt mig. Lillebror blir uttråkad, och det är viktigt att han får samma chans som Noah att blir intresserad av böcker och berättelser. Så jag har investerat i en rejäl hög nya bilderböcker. Barbapappa är favoriten just nu. Många skyltar att läsa, mycket att räkna, och annat att prata om i bilderna. Godnattsagan tar lång tid, och går aldrig att hoppa över oavsett hur sent det blir.
    På dagis läser barnen mycket, jag läser inte böcker på dagarna (utom mina egna) men vi läser som sagt mycket tillsammans, och skriver \"brev\" och liknande.
  19. missparker
    #10

    Mja

    Läser nästan enbart vid läggdags och då blir det varsin valfri saga.
    Själva så sitter dom gärna och bläddrar, speciellt Nora.
  20. 10
    Mja Läser nästan enbart vid läggdags och då blir det varsin valfri saga.
    Själva så sitter dom gärna och bläddrar, speciellt Nora.
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    varje kväll

    läser vi godnattsaga för Theo men han läser sällan själv
  22. 11
    varje kväll läser vi godnattsaga för Theo men han läser sällan själv

Liknande trådar

  1. Vad läser era barn?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 11:18
  2. Vad läser era barn?
    By drumlan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 15:20
  3. Vad läser era barn?
    By Charlotte A in forum Hem & fritid
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 15:05
  4. vad läser ni för era barn?
    By majsan28 in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 12:00
  5. Läser barn
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 21:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar