Fler barn som har ont???
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Fler barn som har ont???

    Tindra klagade på att hon hade ont i benet i morse när hon vaknade. Hon haltade dessutom ganska mycket. Jag tänkte att benet kanske hade somnat, så det var därför. Under dagen har vi inte märkt något utan hon har skuttat på som vanligt. Nu på eftermiddan har hon varit jättegnällig, och helt plötsligt börjar hon halta igen, riktigt ordentligt. Det såg ut som om benen inte bar henne.

    Hon har den senaste tiden sagt i stort sett varenda dag att hon har ont i tex magen, tänderna, huvet... ja i stort sett alla kroppsdelar ;) Jag har mest tänkt på att hon lärt sig vad allt heter och kanske mest beskriver det.
    Men i och med detta med benet så börjar jag ju undra om det kanske ligger sanning i detta. Att hon verkligen HAR ont.
    Är det fler av 2-åringarna här som säger att dom har ont lite varstans?

    Växtvärk är hon tydligen för liten att ha, fast det kan ju förekomma, men då mest på natten, man ska inte ha så ont så man haltar dagtid.
    Har kollat under fötterna, om det sitter nån flis nånstans, klämt och känt på benen, böjt dom fram o tillbaka, hit och dit, men inte har hon ont då heller.
    Ska man söka läkare kanske....

  2. 1
    Fler barn som har ont??? Tindra klagade på att hon hade ont i benet i morse när hon vaknade. Hon haltade dessutom ganska mycket. Jag tänkte att benet kanske hade somnat, så det var därför. Under dagen har vi inte märkt något utan hon har skuttat på som vanligt. Nu på eftermiddan har hon varit jättegnällig, och helt plötsligt börjar hon halta igen, riktigt ordentligt. Det såg ut som om benen inte bar henne.

    Hon har den senaste tiden sagt i stort sett varenda dag att hon har ont i tex magen, tänderna, huvet... ja i stort sett alla kroppsdelar ;) Jag har mest tänkt på att hon lärt sig vad allt heter och kanske mest beskriver det.
    Men i och med detta med benet så börjar jag ju undra om det kanske ligger sanning i detta. Att hon verkligen HAR ont.
    Är det fler av 2-åringarna här som säger att dom har ont lite varstans?

    Växtvärk är hon tydligen för liten att ha, fast det kan ju förekomma, men då mest på natten, man ska inte ha så ont så man haltar dagtid.
    Har kollat under fötterna, om det sitter nån flis nånstans, klämt och känt på benen, böjt dom fram o tillbaka, hit och dit, men inte har hon ont då heller.
    Ska man söka läkare kanske....

  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Halta

    har jag svårt att tro att de skulle göra om det inte gör ont.
    Jag skulle kolla upp det om jag var du.

    Lukas klagar inte på ont, men däremot att det kliar överallt. Det kliiiiiar, säger han ofta.
    Vet inte vad det är heller riktigt men tror mest på torr hud så jag försöker smörja noga nu.
  4. 2
    Halta har jag svårt att tro att de skulle göra om det inte gör ont.
    Jag skulle kolla upp det om jag var du.

    Lukas klagar inte på ont, men däremot att det kliar överallt. Det kliiiiiar, säger han ofta.
    Vet inte vad det är heller riktigt men tror mest på torr hud så jag försöker smörja noga nu.
  5. Jost med Busfröna
    #3

    Vet du vad

    jag har alltid undrat varför inte mindre barn kan lida av växtvärk. Det är ju när de är små som de växer som mest i förhållande till sin längd. Nepp jag tror det är lika förlegat tankesätt som det att bebsiar inte kan känna smärta............Och växtvärk det har båda mina grabbs haft, både dag och nattetid. Men på nätterna tror jag det har upplevts kraftigare eftersom de ofta vaknar häftigt av den.
    Hoppas nu värken snart är borta.
    Min lilltjeja är snorförkyld och hängig. För ovanlighetens skull ganska lugn.
  6. 3
    Vet du vad jag har alltid undrat varför inte mindre barn kan lida av växtvärk. Det är ju när de är små som de växer som mest i förhållande till sin längd. Nepp jag tror det är lika förlegat tankesätt som det att bebsiar inte kan känna smärta............Och växtvärk det har båda mina grabbs haft, både dag och nattetid. Men på nätterna tror jag det har upplevts kraftigare eftersom de ofta vaknar häftigt av den.
    Hoppas nu värken snart är borta.
    Min lilltjeja är snorförkyld och hängig. För ovanlighetens skull ganska lugn.
  7. Medlem sedan
    Aug 1999
    #4

    Ella har ont ibland...

    ...men jag har mest tolkat det som växtvärk.

    Kompisens barn ramlade och slog sig ordentligt - och på vårdcentralen tyckte de att en såpass litet barn som inte vill stödja på benet så ska man kolla upp det - annars kan man vänta och se om det går över av sig självt.

    Växtvärk lindras av massage och vetekudde förresten.
  8. 4
    Ella har ont ibland... ...men jag har mest tolkat det som växtvärk.

    Kompisens barn ramlade och slog sig ordentligt - och på vårdcentralen tyckte de att en såpass litet barn som inte vill stödja på benet så ska man kolla upp det - annars kan man vänta och se om det går över av sig självt.

    Växtvärk lindras av massage och vetekudde förresten.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    blev rejält orolig...

    i morse då hon inte kunde ta sig upp och ner för ett par trappsteg hemma. Hon valde att krypa..
    Hon går \"stabbit\" och när hon springer så liksom \"struttar\" hon fram (nån som förstod det språket)
    Fick tid till läkarn idag, och dom tog sänka, urinprov och nåt prov för att kolla musklerna. Det sista får vi svar på i morgon.
    Sänka och urinprov var bra, lite mycke vita blodkroppar, men är ju inget konstigt med tanke på alla förkylningar som varit.
    Läkarn trodde inte muskelprovet skulle visa något eftersom urinprovet var bra. Får väl hoppas att det är så.
    Hon kan ju ha fastnat mellan spjälorna och stukat benet/foten. Men man tycker hon borde varit öm då när man känner på henne. Hon klagar inte när hon går eller springer.
    Men nu på e-middan så stannade hon upp, jag har ont i magen mamma, senare var det foten. Så hon har ju ont nånstans men kan väl inte riktigt tala om var.

    Usch, man inbillar sig dom värsta scenarion. Får hoppas att det ger med sig snart, vi avvaktar över helgen.

    Tack för era svar ;) underbart att kunna gå in och ställa en fråga här, när man varken vet ut eller in.
  10. 5
    blev rejält orolig... i morse då hon inte kunde ta sig upp och ner för ett par trappsteg hemma. Hon valde att krypa..
    Hon går \"stabbit\" och när hon springer så liksom \"struttar\" hon fram (nån som förstod det språket)
    Fick tid till läkarn idag, och dom tog sänka, urinprov och nåt prov för att kolla musklerna. Det sista får vi svar på i morgon.
    Sänka och urinprov var bra, lite mycke vita blodkroppar, men är ju inget konstigt med tanke på alla förkylningar som varit.
    Läkarn trodde inte muskelprovet skulle visa något eftersom urinprovet var bra. Får väl hoppas att det är så.
    Hon kan ju ha fastnat mellan spjälorna och stukat benet/foten. Men man tycker hon borde varit öm då när man känner på henne. Hon klagar inte när hon går eller springer.
    Men nu på e-middan så stannade hon upp, jag har ont i magen mamma, senare var det foten. Så hon har ju ont nånstans men kan väl inte riktigt tala om var.

    Usch, man inbillar sig dom värsta scenarion. Får hoppas att det ger med sig snart, vi avvaktar över helgen.

    Tack för era svar ;) underbart att kunna gå in och ställa en fråga här, när man varken vet ut eller in.

Liknande trådar

  1. Fler barn?
    By 4-barnsmamma? in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-04, 08:07
  2. Ni med fler än ett barn.
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:15
  3. Ni som har fler barn
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 13:43
  4. Ska ni ha fler barn......
    By Rut o Ellys mamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 07:18
  5. Fler barn var det här!
    By ingrid_mfl in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar