Matorolig...(gravid)
_0610 Oktoberbarn
  1. Nojjig
    #1

    Matorolig...(gravid)

    Är det ok att äta tortellini med Ricottaost när man är gravid? Är så orolig nu när jag fick det till lunch... Ricotta är väl nån slags färskost - eller...?
    Hoppas någon har lite svar, kommer att nojja mig ännu mer när jag lagt mig...
  2. 1
    Matorolig...(gravid) Är det ok att äta tortellini med Ricottaost när man är gravid? Är så orolig nu när jag fick det till lunch... Ricotta är väl nån slags färskost - eller...?
    Hoppas någon har lite svar, kommer att nojja mig ännu mer när jag lagt mig...
  3. Jennie bf 18/10
    #2

    Alla ostar

    kan ätas om de är ordentligt upphettade och tortellinin var väl kokt antar jag så det är ingen fara alls.

    Dessutom så anses bla Ricotta ok pga att mjölken upphettas vid tillagningen. Några brasklappar finns dock ang hanteringen producenter och i butiken.

    Följande info finns på http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gra vid/mat/livsmedelslista_foer_gravida/ ,

    \"Mozarella- och riccotta anses som säkra eftersom mjölken upphettas vid tillagningen. Men ostar som mozarella, ricotta och feta måste hanteras hygieniskt och förvaras under rätt temperatur av producenter och handlare för att vara helt riskfria. Däremot är all ost är säker ur bakteriesynpunkt om den upphettas till bubblande het.\"

    / Jennie
  4. 2
    Alla ostar kan ätas om de är ordentligt upphettade och tortellinin var väl kokt antar jag så det är ingen fara alls.

    Dessutom så anses bla Ricotta ok pga att mjölken upphettas vid tillagningen. Några brasklappar finns dock ang hanteringen producenter och i butiken.

    Följande info finns på http://www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_gra vid/mat/livsmedelslista_foer_gravida/ ,

    \"Mozarella- och riccotta anses som säkra eftersom mjölken upphettas vid tillagningen. Men ostar som mozarella, ricotta och feta måste hanteras hygieniskt och förvaras under rätt temperatur av producenter och handlare för att vara helt riskfria. Däremot är all ost är säker ur bakteriesynpunkt om den upphettas till bubblande het.\"

    / Jennie
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    dessutom

    kokar du ju tortellinin... Så det borde vara riskfritt, verkligen.

    Ät och njut!
    Kram
  6. 3
    dessutom kokar du ju tortellinin... Så det borde vara riskfritt, verkligen.

    Ät och njut!
    Kram

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar