lågt hcg men ingen blödning
Missfall
  1. sara
    #1

    lågt hcg men ingen blödning

    för en vecka sedan testade jag positivt med Clearblue, men hela veckan har jag mått så bra (inte allt som med första barnet) jag har verkligen inte känt mig gravid alls. så jag tog ett hcg på jobbet som bara var 33 (är i vecka 5 nu), ringde gynakut som tyckte det lät väldigt lågt för att va i vecka 5. de ville jag skulle komma in, kom dit, man gjorde ett VUL som inte visade nåt alls (helt normalt tydligen för man kan inte se nåt innan vecka 6 i en normal graviditet heller). men man tror inte det är en normal graviditet men jag har inte blött nåt, även idag var ett gravtest pos. nån som råkat ut för nåt liknande, jag fattar ingenting o är rätt knäckt!
  2. 1
    lågt hcg men ingen blödning för en vecka sedan testade jag positivt med Clearblue, men hela veckan har jag mått så bra (inte allt som med första barnet) jag har verkligen inte känt mig gravid alls. så jag tog ett hcg på jobbet som bara var 33 (är i vecka 5 nu), ringde gynakut som tyckte det lät väldigt lågt för att va i vecka 5. de ville jag skulle komma in, kom dit, man gjorde ett VUL som inte visade nåt alls (helt normalt tydligen för man kan inte se nåt innan vecka 6 i en normal graviditet heller). men man tror inte det är en normal graviditet men jag har inte blött nåt, även idag var ett gravtest pos. nån som råkat ut för nåt liknande, jag fattar ingenting o är rätt knäckt!
  3. Emma
    #2

    Något liknande

    Jag hade dock en lätt rosa flytning i v5+6 som fick mig att uppsöka gynakuten. Detta för att det kändes som om något inte stod rätt till. Blev i stort sett skrattad i ansiktet då det är vanligt med blödningar under graviditet och det skulle blöda mycket eller göra ont för att vara missfall. Ultraljudet såg inte helt normalt ut så de gick vidare med att ta blodprov. Det visade hcg på 984 så långt var allt normalt men jag skulle komma tillbaks veckan efter för nytt ultraljud och blodprov. Redan då kände jag en lättnad för jag visste att det var ett missfall. Veckan efter gav ultraljudet liknande resultat medan blodprovet visade en marginell sänkning och de sa nu att det var missfall. 5 veckor fick jag ta blodprov innan mitt hcg var under 100 och de tyckte att kroppen kunde ta hand om det själv. Under den här tiden blödde jag inte och antar att graviditetstest hade gett utslag du jag ju bevisligen hade hcg i mig. Ca 2-3 veckor efter sista blodprovet kom syndafallet. Då blödde jag ordentligt. Nu i efterhand så kan jag inse att jag nog hade ett missed abortion som jag hade \"glädjen\" av att få följa. Jag fick i varje fall reda på det tidigt att det inte var en normal graviditet och slapp gå till v13 i tron om att jag var gravid. Så antagligen om ditt hcg är på väg ner så kan det ta ett litet tag innan det blivit så lågt att kroppen vill stöta ut det.

    Hoppas du snart får med visshet får egen del så kändes ovissheten värre än själva missfallet faktiskt.
  4. 2
    Något liknande Jag hade dock en lätt rosa flytning i v5+6 som fick mig att uppsöka gynakuten. Detta för att det kändes som om något inte stod rätt till. Blev i stort sett skrattad i ansiktet då det är vanligt med blödningar under graviditet och det skulle blöda mycket eller göra ont för att vara missfall. Ultraljudet såg inte helt normalt ut så de gick vidare med att ta blodprov. Det visade hcg på 984 så långt var allt normalt men jag skulle komma tillbaks veckan efter för nytt ultraljud och blodprov. Redan då kände jag en lättnad för jag visste att det var ett missfall. Veckan efter gav ultraljudet liknande resultat medan blodprovet visade en marginell sänkning och de sa nu att det var missfall. 5 veckor fick jag ta blodprov innan mitt hcg var under 100 och de tyckte att kroppen kunde ta hand om det själv. Under den här tiden blödde jag inte och antar att graviditetstest hade gett utslag du jag ju bevisligen hade hcg i mig. Ca 2-3 veckor efter sista blodprovet kom syndafallet. Då blödde jag ordentligt. Nu i efterhand så kan jag inse att jag nog hade ett missed abortion som jag hade \"glädjen\" av att få följa. Jag fick i varje fall reda på det tidigt att det inte var en normal graviditet och slapp gå till v13 i tron om att jag var gravid. Så antagligen om ditt hcg är på väg ner så kan det ta ett litet tag innan det blivit så lågt att kroppen vill stöta ut det.

    Hoppas du snart får med visshet får egen del så kändes ovissheten värre än själva missfallet faktiskt.
  5. sara
    #3

    tack för svar

    jepp, jag har fått visshet,började blöda i fredags. antar att om det inte var för att vi försökte göra barn så hade jag nog bara tagit det för en sen mens. men som du skrev så är jag \'glad\' för att vi upptäckte det så tidigt. så nu är det bara på det igen....
  6. 3
    tack för svar jepp, jag har fått visshet,började blöda i fredags. antar att om det inte var för att vi försökte göra barn så hade jag nog bara tagit det för en sen mens. men som du skrev så är jag \'glad\' för att vi upptäckte det så tidigt. så nu är det bara på det igen....

Liknande trådar

  1. Ingen blödning ännu...
    By Magismulan in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 20:03
  2. Lågt HB-värde=ingen träning?
    By .:Hella:. in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 13:45
  3. Ingen mer blödning??
    By Titti:) in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 17:44
  4. Och ingen mer blödning...
    By jenlon in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 06:13
  5. Spraydag 12 och ingen blödning, deppdepp
    By Ako med Marcus in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 11:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar