Det var ett tag sen..
Hjärnskador
  1. Anne m Julia o Amanda
    #1

    Det var ett tag sen..

    Läser alla era inlägg men skriver sällan, men det ska bli en ändring med det =)
    Min Julia är fem år och vi väntar på att få peg.Sedan ska vi börja med ketogen kost. Min förut ganska pigga tjej har blivit en som bara ligger på rygg å behöver hjälp med allt och läkarna vet ej vad det beror på.Bor ute i Haninge så jag är på alla sjukhus för olika saker men ingen vet vad det är..ovissheten är grym..men jag tar dag för dag.
  2. 1
    Det var ett tag sen.. Läser alla era inlägg men skriver sällan, men det ska bli en ändring med det =)
    Min Julia är fem år och vi väntar på att få peg.Sedan ska vi börja med ketogen kost. Min förut ganska pigga tjej har blivit en som bara ligger på rygg å behöver hjälp med allt och läkarna vet ej vad det beror på.Bor ute i Haninge så jag är på alla sjukhus för olika saker men ingen vet vad det är..ovissheten är grym..men jag tar dag för dag.
  3. Maria
    #2

    Hej Anne

    Ja ovissheten måste vara jobbig, det förstår jag.
    Själv är jag personlig assistent (bor söder om Haninge)till barn med hjärnskador, har arbetat i 15år o vet hur det kan vara.
    Jag har också åkt runt på alla Sthlms sjukhus med barnen på olika undersökningar.
    Man klarar mer än man tror men man ska inte vara rädd för att be om hjälp samt ställa frågor.
    Som du säger får man ta en dag i taget.
  4. 2
    Hej Anne Ja ovissheten måste vara jobbig, det förstår jag.
    Själv är jag personlig assistent (bor söder om Haninge)till barn med hjärnskador, har arbetat i 15år o vet hur det kan vara.
    Jag har också åkt runt på alla Sthlms sjukhus med barnen på olika undersökningar.
    Man klarar mer än man tror men man ska inte vara rädd för att be om hjälp samt ställa frågor.
    Som du säger får man ta en dag i taget.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Personlig assistent!

    Messa mig så ska du få ett tips för assistenter!
  6. 3
    Personlig assistent! Messa mig så ska du få ett tips för assistenter!
  7. ann1 m Pontus-02
    #4

    Hej Anne.

    Mitt namn är Annette har inte skrivit här så mycket. Jag har en son Pontus som är 4 år, Pontus var oxå en pigg o gla kille förut som nu oxå behöver ha hjälp med allt (läkarna vet inte heller vad det är med honom) Vi har hållit på med ketogen diet i 8 mån nu, så är det ngt du undrar om över dieten så får du gärna fråga. Ska ni börja dieten på Astrid Lindgrens?

    Ta hand om er !
    kramar Annette
  8. 4
    Hej Anne. Mitt namn är Annette har inte skrivit här så mycket. Jag har en son Pontus som är 4 år, Pontus var oxå en pigg o gla kille förut som nu oxå behöver ha hjälp med allt (läkarna vet inte heller vad det är med honom) Vi har hållit på med ketogen diet i 8 mån nu, så är det ngt du undrar om över dieten så får du gärna fråga. Ska ni börja dieten på Astrid Lindgrens?

    Ta hand om er !
    kramar Annette
  9. Anne m Julia o Amanda
    #5

    Hejsan Annette..

    Hur går det för er med ketogena kosten ger den resultat ? Jag kommer börja med den på Astrid Lindgren och hoppas att det kommer att funka..Ska till ALB nu så hinner inte skriva så mycket..men du får jättegärna berätta mer om Pontus..om du orkar ;)
    Kram Anne.. (ps in till ALB förinsättning av peg )
  10. 5
    Hejsan Annette.. Hur går det för er med ketogena kosten ger den resultat ? Jag kommer börja med den på Astrid Lindgren och hoppas att det kommer att funka..Ska till ALB nu så hinner inte skriva så mycket..men du får jättegärna berätta mer om Pontus..om du orkar ;)
    Kram Anne.. (ps in till ALB förinsättning av peg )
  11. ann1 m Pontus-02
    #6

    Hej Ann!

    Vad lustigt jag var också på AL tis-ons inför planerad reflux op...har redan peg. Jodå kosten fungerar helt klart, men den skulle säkert fungera mycket bättre utan alla kräkningar......eftersom det är jätte viktigt att man behåller allt. Det är mycket jobb dock, men han är faktiskt helt utan mediciner just nu! har dock kramper nästan dagligen men med lite finjustreingar av kosten och reflux op så hoppas vi att det ska bli ännu bättre. Äter din dotter något med munnen? pegen är ovärderlig i samband med kosten. hoppas att peg op gick bra!!


    Kramis Annette
  12. 6
    Hej Ann! Vad lustigt jag var också på AL tis-ons inför planerad reflux op...har redan peg. Jodå kosten fungerar helt klart, men den skulle säkert fungera mycket bättre utan alla kräkningar......eftersom det är jätte viktigt att man behåller allt. Det är mycket jobb dock, men han är faktiskt helt utan mediciner just nu! har dock kramper nästan dagligen men med lite finjustreingar av kosten och reflux op så hoppas vi att det ska bli ännu bättre. Äter din dotter något med munnen? pegen är ovärderlig i samband med kosten. hoppas att peg op gick bra!!


    Kramis Annette
  13. Anne m Julia o Amanda
    #7

    Vill ha..

    kontakt med dig..tar emot all hjälp jag kan få =)
    Har du nån mail el så ?
  14. 7
    Vill ha.. kontakt med dig..tar emot all hjälp jag kan få =)
    Har du nån mail el så ?
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Om du menar mig

    så kan du skicka ett meddelande till mig om du klickar på sjöstjärnan!
  16. 8
    Om du menar mig så kan du skicka ett meddelande till mig om du klickar på sjöstjärnan!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar