Hej!
Höftluxationer
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Hej!

    Jag har en son på tre månader som ligger i en von Rosen skena. Om prick en vecka är det röntgen och läkarbesök om allt är bra då slipper han skenan.
    Jag är fruktansvärt orolig över att allt inte ska vara ok. Har nog hela tiden tagit allt väldigt lugnt och varit \"glad\" över att detta upptäcktes direkt när han föddes. Men skulle allt inte vara ok nu då bryter jag ihop tror jag.

    Jag tycker själv att han är väldigt allert och försöker vända sig från rygg till mage osv. när han är utan skenan (som han får vara 30 minuter per dag)
    Vad har ni för erfarnheter. Vad jag förstår verkar det vara lite olika varianter härinne på denna sida..
    Men för er där allt inte var ok, tyckte ni att det märktes på något sätt innan ...
  2. 1
    Hej! Jag har en son på tre månader som ligger i en von Rosen skena. Om prick en vecka är det röntgen och läkarbesök om allt är bra då slipper han skenan.
    Jag är fruktansvärt orolig över att allt inte ska vara ok. Har nog hela tiden tagit allt väldigt lugnt och varit \"glad\" över att detta upptäcktes direkt när han föddes. Men skulle allt inte vara ok nu då bryter jag ihop tror jag.

    Jag tycker själv att han är väldigt allert och försöker vända sig från rygg till mage osv. när han är utan skenan (som han får vara 30 minuter per dag)
    Vad har ni för erfarnheter. Vad jag förstår verkar det vara lite olika varianter härinne på denna sida..
    Men för er där allt inte var ok, tyckte ni att det märktes på något sätt innan ...
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2

    Hej och välkommen hit!

    Som du kanske har läst så fick vi okej efter tolv veckors behandling i von Rosenskena. Usch, jag var också nervös att behandlingen skulle fortsätta, det kändes iaf då som det skulle ta knäcken på mig. Jag tyckte inte alls det kändes bra med skenan :(

    Vad skönt att lilleman får sprattla fritt några minuter per dag. Blir lite avis :)Här var det skena som gällde alla dygnets timmar. Förutom vid bad, men då var vi tvungna att hålla hans ben precis som han hade dem i skenan, snacka om fyrhandsfattning ;-)

    Jag önskar lycka till, och håller tummarna att allt är okej nästa vecka! Berätta gärna hur det gick!

    *kram*
  4. 2
    Hej och välkommen hit! Som du kanske har läst så fick vi okej efter tolv veckors behandling i von Rosenskena. Usch, jag var också nervös att behandlingen skulle fortsätta, det kändes iaf då som det skulle ta knäcken på mig. Jag tyckte inte alls det kändes bra med skenan :(

    Vad skönt att lilleman får sprattla fritt några minuter per dag. Blir lite avis :)Här var det skena som gällde alla dygnets timmar. Förutom vid bad, men då var vi tvungna att hålla hans ben precis som han hade dem i skenan, snacka om fyrhandsfattning ;-)

    Jag önskar lycka till, och håller tummarna att allt är okej nästa vecka! Berätta gärna hur det gick!

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3

    Tack för era svar!

    Tack både Hanna och Camilla för era svar. Jag behövde lite uppmuntran.
    Jag skriver igen nästa vecka och berättar hur det gått
    Ha en trevlig helg!!!
  6. 3
    Tack för era svar! Tack både Hanna och Camilla för era svar. Jag behövde lite uppmuntran.
    Jag skriver igen nästa vecka och berättar hur det gått
    Ha en trevlig helg!!!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Hej! Välkommen hit!!

    Min dotter hade von Rosen skena i 6 veckor och sedan Frejka i 6 veckor. Vi var oxå väldigt nervösa över resultatet men precis som Hanna skriver här ovan så är det ganska ovanligt att behandlingen inte ger resultat. Tova är nu 2 år och trots att jag var ledsen just då när vi skulle ha skena så är jag glad idag att det upptäcktes i tid.
    Jag har en kusin som skulle haft skena men inte fick det och nu är hon 20 år och har precis opererat ena höften och ska snart operera den andra oxå. Så vill man ju inte ha det.

    Nu är jag gravid igen och hoppas slippa skena denna gång men blir det det så är det ok ändå.

    Kram på dig och lycka till. Skriv och berätta hur det gick!
  8. 4
    Hej! Välkommen hit!! Min dotter hade von Rosen skena i 6 veckor och sedan Frejka i 6 veckor. Vi var oxå väldigt nervösa över resultatet men precis som Hanna skriver här ovan så är det ganska ovanligt att behandlingen inte ger resultat. Tova är nu 2 år och trots att jag var ledsen just då när vi skulle ha skena så är jag glad idag att det upptäcktes i tid.
    Jag har en kusin som skulle haft skena men inte fick det och nu är hon 20 år och har precis opererat ena höften och ska snart operera den andra oxå. Så vill man ju inte ha det.

    Nu är jag gravid igen och hoppas slippa skena denna gång men blir det det så är det ok ändå.

    Kram på dig och lycka till. Skriv och berätta hur det gick!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Tack!

    Det är så skönt att höra ifrån er där allt gått bra. Man blir väl lite hispig så här mot slutet.
    Jag är också jätte-glad att detta upptäcktes i tid och det är väl så man får tänka om han skulle behöva fortsätta.
    Lycka till med din nästa bebis hoppad h*n slipper skena. Eliaz är mitt tredje barn, men han är den enda som behövt skena så jag hoppas du slipper.
    Jag skriver och berättar nästa vecka!!
  10. 5
    Tack! Det är så skönt att höra ifrån er där allt gått bra. Man blir väl lite hispig så här mot slutet.
    Jag är också jätte-glad att detta upptäcktes i tid och det är väl så man får tänka om han skulle behöva fortsätta.
    Lycka till med din nästa bebis hoppad h*n slipper skena. Eliaz är mitt tredje barn, men han är den enda som behövt skena så jag hoppas du slipper.
    Jag skriver och berättar nästa vecka!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar