Förra veckan
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Förra veckan

    fick vi info om min mans ärftliga cancer och det var inte rolig läsning när man har barn. Cancerformen heter FAP och har en ärftlighet på 50 %. BArnen ska börja kontroller vid 12 år. Troligen kommer ett eller flera av mina barn behöva stomiopereras innan de fyllt 30. När det blir varierar. Risken för cancer om man bär genen är 100 % om man låter det vara... Tänker främst på min autistiska son som jag bara inte klarar om han skulle bli drabbad av något sånt här. Vi kan ju kolla med ett enkelt blodprov vilka som är bärare av genen, men jag vill inte veta...
  2. 1
    Förra veckan fick vi info om min mans ärftliga cancer och det var inte rolig läsning när man har barn. Cancerformen heter FAP och har en ärftlighet på 50 %. BArnen ska börja kontroller vid 12 år. Troligen kommer ett eller flera av mina barn behöva stomiopereras innan de fyllt 30. När det blir varierar. Risken för cancer om man bär genen är 100 % om man låter det vara... Tänker främst på min autistiska son som jag bara inte klarar om han skulle bli drabbad av något sånt här. Vi kan ju kolla med ett enkelt blodprov vilka som är bärare av genen, men jag vill inte veta...
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Usch vad jobbigt

    jag läste ditt förra inlägg också. Jag tycker oftast det är bäst att inte veta , men jag kan inte sätta mig in i den situation. Tänker på dig iallafall.

    Som parentes kan jag säga att jag mår bra under omständigheterna, och snart har det gått 1 år sedan transplantationen. Tänk för ett år sedan trodde jag att jag inte skulle leva idag. Även om jag inte är frisk nu, så ser jag positivare på framtiden. Tack för ditt stöd då.
  4. 2
    Usch vad jobbigt jag läste ditt förra inlägg också. Jag tycker oftast det är bäst att inte veta , men jag kan inte sätta mig in i den situation. Tänker på dig iallafall.

    Som parentes kan jag säga att jag mår bra under omständigheterna, och snart har det gått 1 år sedan transplantationen. Tänk för ett år sedan trodde jag att jag inte skulle leva idag. Även om jag inte är frisk nu, så ser jag positivare på framtiden. Tack för ditt stöd då.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Jag minns

    hur ledsen du var över att du kanske skulle dö ifrån dina barn... blir snyftig bara vid minnet... Tänkte mycket på dig då. Härligt att allt gått så bra med allting.
  6. 3
    Jag minns hur ledsen du var över att du kanske skulle dö ifrån dina barn... blir snyftig bara vid minnet... Tänkte mycket på dig då. Härligt att allt gått så bra med allting.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Tack, önskar dig och din familj

    en skön vår och hoppas ni kan njuta av nuet. Kramar från Linda
  8. 4
    Tack, önskar dig och din familj en skön vår och hoppas ni kan njuta av nuet. Kramar från Linda
  9. Katah
    #5

    min pappa

    dog för en hjärblödning av en typ som kan vara ärftlig.

    Jag har gått många år och funderat hur det skulle vara med mig och sedan gick det även upp till mig att jag skulle fört den ev. vidare till mina barn!
    jag tog tag i saken till slut och vågade mig in i \"tvättrumma-röntgen\" . Det var några oroliga dagar, men sedan fick vi ett lugnande besked att jag inte hade ärvt detta.
    Men ville bara säga att jag förstår dina tankar och din oro. Vi ses ju där i autismsnacket också...
  10. 5
    min pappa dog för en hjärblödning av en typ som kan vara ärftlig.

    Jag har gått många år och funderat hur det skulle vara med mig och sedan gick det även upp till mig att jag skulle fört den ev. vidare till mina barn!
    jag tog tag i saken till slut och vågade mig in i \"tvättrumma-röntgen\" . Det var några oroliga dagar, men sedan fick vi ett lugnande besked att jag inte hade ärvt detta.
    Men ville bara säga att jag förstår dina tankar och din oro. Vi ses ju där i autismsnacket också...

Liknande trådar

  1. Förra veckan
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 10:52
  2. Förra veckan..
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 11:01
  3. förra veckan
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 11:52
  4. förra veckan var jag lat
    By kajsa. in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 09:24
  5. Förra veckan...
    By Mathilde in forum Kärlek & relationer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 09:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar