Bad???
Sond- & knappmatning
  1. lilltjejens mamma
    #1

    Bad???

    Hur gör ni när era barn ska bada alltså inte hemma utan antingen simhall eller sjö/hav??? Dottern har inte badat alls (mer än i badkar dagligen)sen hon fick sin peg för snart1,5 år sen. mest pg av att vi har \"krångel\" med granulom + allt annat så det känns inte aktuellt med bad.
  2. 1
    Bad??? Hur gör ni när era barn ska bada alltså inte hemma utan antingen simhall eller sjö/hav??? Dottern har inte badat alls (mer än i badkar dagligen)sen hon fick sin peg för snart1,5 år sen. mest pg av att vi har \"krångel\" med granulom + allt annat så det känns inte aktuellt med bad.
  3. Nillan m Alvin
    #2

    Alvin

    fick ha kortärmad body på sig när han hade peg mest för att hålla slangen på plats när vi var på badhuset. På stranden hade han badbyxor eller var naken. Nu när han har knapp har han badbyxor. Annars gör vi inget speciellt. Han gillar att bada. Lycka till!
  4. 2
    Alvin fick ha kortärmad body på sig när han hade peg mest för att hålla slangen på plats när vi var på badhuset. På stranden hade han badbyxor eller var naken. Nu när han har knapp har han badbyxor. Annars gör vi inget speciellt. Han gillar att bada. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Hejsan!

    Jag har aldrig gjort ngt särskilt. Oskar har badbyxor, that´s it.
    Oavsett om vi är på stranden eller badet. Nu är jag fövisso jättenojjig över solen, så oskar har alltid tröja. Men när han badar är han au natural *L*
  6. 3
    Hejsan! Jag har aldrig gjort ngt särskilt. Oskar har badbyxor, that´s it.
    Oavsett om vi är på stranden eller badet. Nu är jag fövisso jättenojjig över solen, så oskar har alltid tröja. Men när han badar är han au natural *L*
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Jag har

    en tös, hon har baddräkt. Fast det är bara för att knappen inte ska synas så himla tydligt.

    Granulomen kommer inte att bli värre av att ni badar klor, tvärtom. Det renar lite grann. Vi har badat med vår tjej sedan hon var 4 månader, helt utan bekymmer.

    Vi hade också problem med granulom, inte stora förvisso men ändock. För ett år sedan började vi med Reuteridroppar, rekommmenderades av nutrition på HS. SEdan dess har det inte funnits tillstymmelse till granulom igen.

    Testa!
  8. 4
    Jag har en tös, hon har baddräkt. Fast det är bara för att knappen inte ska synas så himla tydligt.

    Granulomen kommer inte att bli värre av att ni badar klor, tvärtom. Det renar lite grann. Vi har badat med vår tjej sedan hon var 4 månader, helt utan bekymmer.

    Vi hade också problem med granulom, inte stora förvisso men ändock. För ett år sedan började vi med Reuteridroppar, rekommmenderades av nutrition på HS. SEdan dess har det inte funnits tillstymmelse till granulom igen.

    Testa!
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    sebbe

    älskade att bada ute även när han hade knappen... han badade i bara badbyxor och det enda vi tänkte på var att se till att ha en flaska kranvatten med oss så vi kunde skölja runt knappen efter bad för att få bort ev sandkorn och så där... det funkade bra och blev inte infekterat på något vis =)

  10. 5
    sebbe älskade att bada ute även när han hade knappen... han badade i bara badbyxor och det enda vi tänkte på var att se till att ha en flaska kranvatten med oss så vi kunde skölja runt knappen efter bad för att få bort ev sandkorn och så där... det funkade bra och blev inte infekterat på något vis =)

Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar