Dagen D... *långt*
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Dagen D... *långt*

    Hej, idag har varit dagen D. Oskar har slukat en hel burk 6 mån. potatis och torskpuré + 1/4 kalopspuré... Dessutom har han ätit 120ml mer än vanligt på flaskan. Döm om vår förvåning...
    Vi har varit magsjuka hela familjen + att Oskar har varit förkyld en längre tid och inte riktigt pigg. Kom på att vi inte tesat ge honom ngn annan mat förutom frebini på väldigt länge. (tror jag har berättat att han har börjat äta ungefär hälften av sin dagl.ranson själv, 400ml av 800).
    Efter frukost redan vid 10 i morse kom han och var smaskig, hans tecken på hunger. Då fick han flaskan och slök 100..
    Sedan kom han igen vid 11, tänkte just ta en kopp kaffe och en macka, så jag värmde för skojs skull lite puré ca 1msk(hade givetvis kryddat till den´*L*).
    Den slök han i ett nafs, upp och värma resten. Även den åkte ner, inte en klökning, även om detta var en ny smak.
    Kl 12 åt han 120 igen, sondade nu 100 till.
    Hungrig igen vid 14.30 åt 100 själv (detta även om vi var på kyrkis och alla barnen lekte runtomkring).
    Kl 15 fikade vi och jag värmde yttrerligare en puré ca 2 msk, dom slank ner.
    Var hos farmor kl 17, då åt han lite igen och drack sedan 1oo ml.
    Och nu i kväll åt han 100 och sondades 100.

    Vad har hänt med min knapp-kille?
    Är han inne i en tillväxt period?
    Vad händer? Jag ville bara gråta när min kille, med sådan gläjde ville bara ha mer. Han blev t.o.m. arg när det tog slut...

    Detta blev långt, men jag vet att ni kan förstå min glädje.
    Karm från en förundrad mamma
  2. 1
    Dagen D... *långt* Hej, idag har varit dagen D. Oskar har slukat en hel burk 6 mån. potatis och torskpuré + 1/4 kalopspuré... Dessutom har han ätit 120ml mer än vanligt på flaskan. Döm om vår förvåning...
    Vi har varit magsjuka hela familjen + att Oskar har varit förkyld en längre tid och inte riktigt pigg. Kom på att vi inte tesat ge honom ngn annan mat förutom frebini på väldigt länge. (tror jag har berättat att han har börjat äta ungefär hälften av sin dagl.ranson själv, 400ml av 800).
    Efter frukost redan vid 10 i morse kom han och var smaskig, hans tecken på hunger. Då fick han flaskan och slök 100..
    Sedan kom han igen vid 11, tänkte just ta en kopp kaffe och en macka, så jag värmde för skojs skull lite puré ca 1msk(hade givetvis kryddat till den´*L*).
    Den slök han i ett nafs, upp och värma resten. Även den åkte ner, inte en klökning, även om detta var en ny smak.
    Kl 12 åt han 120 igen, sondade nu 100 till.
    Hungrig igen vid 14.30 åt 100 själv (detta även om vi var på kyrkis och alla barnen lekte runtomkring).
    Kl 15 fikade vi och jag värmde yttrerligare en puré ca 2 msk, dom slank ner.
    Var hos farmor kl 17, då åt han lite igen och drack sedan 1oo ml.
    Och nu i kväll åt han 100 och sondades 100.

    Vad har hänt med min knapp-kille?
    Är han inne i en tillväxt period?
    Vad händer? Jag ville bara gråta när min kille, med sådan gläjde ville bara ha mer. Han blev t.o.m. arg när det tog slut...

    Detta blev långt, men jag vet att ni kan förstå min glädje.
    Karm från en förundrad mamma
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Heja heja

    vad häftigt!!!

    Jag förstår precis hur du känner det, även om Victoria aldrig ätit så mycket utan ännu bara är på någon slags smaknivå i bästa fall.

    NJUT!!!!!

    Kram
  4. 2
    Heja heja vad häftigt!!!

    Jag förstår precis hur du känner det, även om Victoria aldrig ätit så mycket utan ännu bara är på någon slags smaknivå i bästa fall.

    NJUT!!!!!

    Kram
  5. Nillan m Alvin
    #3

    Vilken kille!!

    Vad mycket han ändå får i sig själv! Låter härligt!! Jag såg ditt inlägg nedan och jag tror också att det är en \"konsekvens\" av magsjukan. Försök ta vara på den och njut! Eftersom han ändå får i sig så mycket skulle jag försöka sonda mindre (du känner honom och vet om det är lämpligt eller ej). Alvin hade sin bästa ätardag på skärtorsdagen då satte jag fram en skål med yoghurt och råkade hälla i mer än jag tänkt. Rätt vad det var satt han och slevade i sig. Efter några skedar sa han \"vill va ifred\" så jag och storebror fick gå ut ur köket. Kunde dock inte låta bli att smyga på honom och där satt han och åt. Sked efter sked. Fick säkert i sig 12-15 teskedar! Känslan är svår att beskriva, eller hur? Man vet inte vad man ska tro-men härligt är det!! Lycka till nu hoppas det fortsätter.
    Kram Nillan
  6. 3
    Vilken kille!! Vad mycket han ändå får i sig själv! Låter härligt!! Jag såg ditt inlägg nedan och jag tror också att det är en \"konsekvens\" av magsjukan. Försök ta vara på den och njut! Eftersom han ändå får i sig så mycket skulle jag försöka sonda mindre (du känner honom och vet om det är lämpligt eller ej). Alvin hade sin bästa ätardag på skärtorsdagen då satte jag fram en skål med yoghurt och råkade hälla i mer än jag tänkt. Rätt vad det var satt han och slevade i sig. Efter några skedar sa han \"vill va ifred\" så jag och storebror fick gå ut ur köket. Kunde dock inte låta bli att smyga på honom och där satt han och åt. Sked efter sked. Fick säkert i sig 12-15 teskedar! Känslan är svår att beskriva, eller hur? Man vet inte vad man ska tro-men härligt är det!! Lycka till nu hoppas det fortsätter.
    Kram Nillan

Liknande trådar

  1. Dagen så långt
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 15:56
  2. Deppiga dagen....(långt)
    By annfis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 13:06
  3. Dagen då Stella kom *långt*
    By -Liza- in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 13:15
  4. Dagen då Stella kom *långt*
    By -Liza- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 21:12
  5. Dagen så här långt
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 15:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar