Tappade tänder
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Tappade tänder

    har vi fullt upp med just nu. Tobias har tappat tre inom loppet av lika många veckor och en några veckor före det. Han är så söt. Finns ny bild på hacktand i mitt album. Annars är vi inne i en ganska lugn period, efter att han haft en hemsk period med ilska och dramatiska utbrott. Hur har ni andra det?
  2. 1
    Tappade tänder har vi fullt upp med just nu. Tobias har tappat tre inom loppet av lika många veckor och en några veckor före det. Han är så söt. Finns ny bild på hacktand i mitt album. Annars är vi inne i en ganska lugn period, efter att han haft en hemsk period med ilska och dramatiska utbrott. Hur har ni andra det?
  3. Castaneda
    #2

    Jo tack...

    Lisa har fullt upp med sina kompisar. Mest är det bästisen, som hon inte klarar sig utan. Det mesta kretsar kring deras lek, de vill sova över hos varann, och om vi i familjen ska göra något så vill hon alltid ha kompisen med. Det kan bli väldigt intensivt så vi har fått sätta några gränser och man måste se till att hon får mat, mellanmål, sömn och vila så hon inte tröttar ut sig. Hon märker inte själv att hon är trött utan blir bara väldigt arg för att hon måste avbryta leken.

    Lisa tappade alla framtänder i rask följd (och fick nya, gudskelov! ;))redan vid 4-5 års ålder, men nu har det inte hänt något på den fronten på ett bra tag och lika bra är väl det.
  4. 2
    Jo tack... Lisa har fullt upp med sina kompisar. Mest är det bästisen, som hon inte klarar sig utan. Det mesta kretsar kring deras lek, de vill sova över hos varann, och om vi i familjen ska göra något så vill hon alltid ha kompisen med. Det kan bli väldigt intensivt så vi har fått sätta några gränser och man måste se till att hon får mat, mellanmål, sömn och vila så hon inte tröttar ut sig. Hon märker inte själv att hon är trött utan blir bara väldigt arg för att hon måste avbryta leken.

    Lisa tappade alla framtänder i rask följd (och fick nya, gudskelov! ;))redan vid 4-5 års ålder, men nu har det inte hänt något på den fronten på ett bra tag och lika bra är väl det.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Tänder fattas

    det några :)
    Han har tappat 6 totalt, den senaste i torsdags. Väntar med spänning på att framtänderna ska växa ut igen :)

    Har väl lite problem med Marcus till och från, med bråk i skolan ibland. Men jag hoppas det rätar till sig då han egentligen är en lugn och fin kille.
  6. 3
    Tänder fattas det några :)
    Han har tappat 6 totalt, den senaste i torsdags. Väntar med spänning på att framtänderna ska växa ut igen :)

    Har väl lite problem med Marcus till och från, med bråk i skolan ibland. Men jag hoppas det rätar till sig då han egentligen är en lugn och fin kille.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    Låter som min tioåring

    Han leker väldigt intensivt med kompisar och det ska sovas över, eller följas med. Han ser inte heller att han blir trött, utan man får hjälpa honom med det. Han har alltid haft svårt att bryta det han håller på med, så det hänger väl kvar. Undrar ibland hur länge det ska vara så, för det kan bli jobbiga situationer när man försöker bryta, eller när det blir för mycket.
  8. 4
    Låter som min tioåring Han leker väldigt intensivt med kompisar och det ska sovas över, eller följas med. Han ser inte heller att han blir trött, utan man får hjälpa honom med det. Han har alltid haft svårt att bryta det han håller på med, så det hänger väl kvar. Undrar ibland hur länge det ska vara så, för det kan bli jobbiga situationer när man försöker bryta, eller när det blir för mycket.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Jobbigt är det

    när det är bråkigt i skolan. Kan ju bero på så mycket. Hoppas det kommer en lugn period snart!
  10. 5
    Jobbigt är det när det är bråkigt i skolan. Kan ju bero på så mycket. Hoppas det kommer en lugn period snart!
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Gluggarna börjar täppas igen!

    Felicia har haft stora gluggar i munnen men de börjar att täppas igen. Hon har tappat 9 tänder totalt och 6 nya har kommit upp. När hon var liten så ramlade hon och slog i en framtand och nu när den nya har kommit fram så ser vi att den har fått sig en liten skada. Enligt tandläkaren är det inte farligt och det går att fylla i med plast så syns det inte.

    Tycker nog att humöret har lugnat ner sig lite, men visst kan man få utbrott för ingenting och \"mamma är den dummaste i världen\".
  12. 6
    Gluggarna börjar täppas igen! Felicia har haft stora gluggar i munnen men de börjar att täppas igen. Hon har tappat 9 tänder totalt och 6 nya har kommit upp. När hon var liten så ramlade hon och slog i en framtand och nu när den nya har kommit fram så ser vi att den har fått sig en liten skada. Enligt tandläkaren är det inte farligt och det går att fylla i med plast så syns det inte.

    Tycker nog att humöret har lugnat ner sig lite, men visst kan man få utbrott för ingenting och \"mamma är den dummaste i världen\".
  13. Medlem sedan
    May 2001
    #7

    Precis!

    Mamma är dummast i världen, känner jag igen. Fast Tobias brukar ta tillbaks det senare. Han är sån känslomänniska, men orkar inte vara osams länge - till skillnad mot sin storebror då ;) Tobias ramlade ju också på sina framtänder när han var liten. De nya är på väg fram nu. Ser bra ut det jag ser, men det är väl bara att vänta.
  14. 7
    Precis! Mamma är dummast i världen, känner jag igen. Fast Tobias brukar ta tillbaks det senare. Han är sån känslomänniska, men orkar inte vara osams länge - till skillnad mot sin storebror då ;) Tobias ramlade ju också på sina framtänder när han var liten. De nya är på väg fram nu. Ser bra ut det jag ser, men det är väl bara att vänta.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Inte nån tappad

    här, men så var han 20 månader innan han fick första tanden också. Så det dröjer nog.:)
  16. 8
    Inte nån tappad här, men så var han 20 månader innan han fick första tanden också. Så det dröjer nog.:)
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9

    6 tappade

    tänder här!
  18. 9
    6 tappade tänder här!
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Jo, man får ju hoppas

    på det. Han är tyvärr en sådan kille som gärna tar till fula ord och nävarna när han känner sig utanför och får för dåligt med uppmärksamhet.
    Men vi har ett gott samarbete med personalen på skolan så det känns ju bra iaf :)
  20. 10
    Jo, man får ju hoppas på det. Han är tyvärr en sådan kille som gärna tar till fula ord och nävarna när han känner sig utanför och får för dåligt med uppmärksamhet.
    Men vi har ett gott samarbete med personalen på skolan så det känns ju bra iaf :)

Liknande trådar

  1. tappade tänder, nya tänder?
    By PiaD1978 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 21:10
  2. 2 tappade tänder
    By HeleneNoellaMoltas in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 18:55
  3. Vilka här har tänder/inte tänder och
    By ullen in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 12:32
  4. tappade tänder?
    By Marie m Hanna o Lina in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 18:32
  5. Tappade tänder
    By Matilda med 3 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 10:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar