Astrids lillasyster är här!
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Astrids lillasyster är här!

    Ja, det var ju ingen överraskning NÄR hon skulle komma, bara vem som skulle komma och hur det skulle kännas under och efter kejsarsnittet.
    Den 18 april kl 8.44 kom lillasyster 49 cm och 3190 g ut. Hon mådde jättebra direkt och fick ligga på mitt bröst medan de sydde ihop mig och fick sedan vara med mig på uppvaket också.
    Superfullt på BB så vi fick inget eget rum och pappan Emil fick alltså åka hem på kvällen. Trist.
    Men jag mår så otroligt mycket bättre nu efter mitt planerade snitt än efter mitt akutsnitt förra gången.
    Så bra att jag åkte hem andra dagen. Fast lite beror det på att jag kände mig mer eller mindre hemkörd eftersom det var så fullt.
    Såret känns mest som ett riktigt rejält blåmärke, men jag tar det ju å andra sidan försiktigt med vändingar i sängen och så där.
    Tösen mår finfint och amningen har kommit igång. NU är det spända tuttar och raketfart på mjölken som gäller. Ska tillbaka för PKU och vikt imorgon, lördag.
    Storasyster är otroligt stolt och vill bara pussa bebisen hela tiden.
    Namn är inte klart än, men Ellen har varit uppe och snurrat fast nu kanske det lutar åt mitt favoritnamn Majken. Vi får väl se...
    Kram till alla som har fått sina bebisar och extra styrkekramar till alla som fortfarande väntar och då särskilt ni som plusar.
  2. 1
    Astrids lillasyster är här! Ja, det var ju ingen överraskning NÄR hon skulle komma, bara vem som skulle komma och hur det skulle kännas under och efter kejsarsnittet.
    Den 18 april kl 8.44 kom lillasyster 49 cm och 3190 g ut. Hon mådde jättebra direkt och fick ligga på mitt bröst medan de sydde ihop mig och fick sedan vara med mig på uppvaket också.
    Superfullt på BB så vi fick inget eget rum och pappan Emil fick alltså åka hem på kvällen. Trist.
    Men jag mår så otroligt mycket bättre nu efter mitt planerade snitt än efter mitt akutsnitt förra gången.
    Så bra att jag åkte hem andra dagen. Fast lite beror det på att jag kände mig mer eller mindre hemkörd eftersom det var så fullt.
    Såret känns mest som ett riktigt rejält blåmärke, men jag tar det ju å andra sidan försiktigt med vändingar i sängen och så där.
    Tösen mår finfint och amningen har kommit igång. NU är det spända tuttar och raketfart på mjölken som gäller. Ska tillbaka för PKU och vikt imorgon, lördag.
    Storasyster är otroligt stolt och vill bara pussa bebisen hela tiden.
    Namn är inte klart än, men Ellen har varit uppe och snurrat fast nu kanske det lutar åt mitt favoritnamn Majken. Vi får väl se...
    Kram till alla som har fått sina bebisar och extra styrkekramar till alla som fortfarande väntar och då särskilt ni som plusar.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    *~*Grattis till lillasyster!*~* imt

  4. 2
    *~*Grattis till lillasyster!*~* imt
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Grattis till tjejen

    vad skönt att allt gick bra
  6. 3
    Grattis till tjejen vad skönt att allt gick bra
  7. Una m A03&S06
    #4

    Grattis!

    Måste bara skriva om namnen, min stora heter ju också Astrid och Ellen är hennes tredjenamn (är lite tokig i namn). Hon är döpt efter min mormor Astrid och min farmor heter Majken. Lite kul sammanträffande!
  8. 4
    Grattis! Måste bara skriva om namnen, min stora heter ju också Astrid och Ellen är hennes tredjenamn (är lite tokig i namn). Hon är döpt efter min mormor Astrid och min farmor heter Majken. Lite kul sammanträffande!
  9. Ida m Jennie, skruttis -9
    #5

    Grattis (imt)

  10. 5
    Grattis (imt)
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6

    Grattis. :) *imt*

  12. 6
    Grattis. :) *imt*
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7

    Grattis till tjejen!

    Både Ellen och Majken är jättefina namn!
  14. 7
    Grattis till tjejen! Både Ellen och Majken är jättefina namn!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Nejmenguuu!

    Vad komiskt med namnen! Jag tyckte ändå att både Astrid och Majken är lite ovanliga namn. Ellen kanske inte är SÅ ovanligt, men väldigt fint.
    Vi har ju fortfarande inte bestämt oss, men vi får väl se. Din farmor ligger bra till tror jag:-)
  16. 8
    Nejmenguuu! Vad komiskt med namnen! Jag tyckte ändå att både Astrid och Majken är lite ovanliga namn. Ellen kanske inte är SÅ ovanligt, men väldigt fint.
    Vi har ju fortfarande inte bestämt oss, men vi får väl se. Din farmor ligger bra till tror jag:-)
  17. Mallis m trean bf i dag
    #9

    Grattis till lillasyster! imt

    .
  18. 9
    Grattis till lillasyster! imt .
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10

    Grattis till lillasyster! *imt*

    ,
  20. 10
    Grattis till lillasyster! *imt* ,
  21. LJ m A 0412, pojk 19/4
    #11

    GRATTIS!!! *imt*

    x
  22. 11
    GRATTIS!!! *imt* x

Liknande trådar

  1. Nu är Astrids lillasyster här!
    By milly-74 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 09:07
  2. Hjälp med namn till Astrids lillasyster!
    By milly-74 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 22:29
  3. Hjälp med namn till Astrids lillasyster!
    By milly-74 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-06-22, 16:23
  4. Nu är Astrids lillasyster här!
    By milly-74 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-20, 20:01
  5. Astrids kök! Är det nån som
    By Leila in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar