Simning???
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Simning???

    Fick vårt tredje barn för 6 veckors sedan. Det är för tidigt för att börja jogga så jag ska börja gå långa runder istället. Och så funderar jag på att börja simma.
    Men hur mycket hjälper simning för att gå ner i vikt?
    Tacksam för svar.
  2. 1
    Simning??? Fick vårt tredje barn för 6 veckors sedan. Det är för tidigt för att börja jogga så jag ska börja gå långa runder istället. Och så funderar jag på att börja simma.
    Men hur mycket hjälper simning för att gå ner i vikt?
    Tacksam för svar.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Kosten...

    Om viktminskning är ditt främsta mål så är det allra viktigast att du äter bra. Ät ofta, regelbundet och nyttigt. Spara godis/snacks till en dag i veckan. Simningen hjälper förstås till men kosten är av större betydelse.
  4. 2
    Kosten... Om viktminskning är ditt främsta mål så är det allra viktigast att du äter bra. Ät ofta, regelbundet och nyttigt. Spara godis/snacks till en dag i veckan. Simningen hjälper förstås till men kosten är av större betydelse.
  5. 4 barn å 30
    #3

    Ja, ur förbrännings synpunkt är

    inte simning optimalt, MEN om du fått barn för 6 veckor sedan förstår jag inte varför så bråttom? Gå ut och gå med bäbisen, kolla över kosten. Det är inte lämpligt att banta när man ammar aftersom att det i fettet lagras miljögifter och dylikt och när man använder fettet till energi så går gifterna ut i mjölken också när man ammar sker samma process men det kanske är ämpligt att banta efter amnings avslut, man går ju automatiskt ner i vikt av ammning och normal kost...spar hullet till bäbisen och vänta ett par månader innan du oroar dig trots sommar i antågande.....
  6. 3
    Ja, ur förbrännings synpunkt är inte simning optimalt, MEN om du fått barn för 6 veckor sedan förstår jag inte varför så bråttom? Gå ut och gå med bäbisen, kolla över kosten. Det är inte lämpligt att banta när man ammar aftersom att det i fettet lagras miljögifter och dylikt och när man använder fettet till energi så går gifterna ut i mjölken också när man ammar sker samma process men det kanske är ämpligt att banta efter amnings avslut, man går ju automatiskt ner i vikt av ammning och normal kost...spar hullet till bäbisen och vänta ett par månader innan du oroar dig trots sommar i antågande.....
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    En invändning

    Jag och många med mig gick inte ned i vikt under amningstiden, så det känns alltid tråkigt när folk talar om att man \"rasar i vikt av amningen\". Det stämmer helt enkelt inte på många kvinnor. Och att äta sunt, regelbundet och nyttigt skadar varken mamman eller bebisen.
  8. 4
    En invändning Jag och många med mig gick inte ned i vikt under amningstiden, så det känns alltid tråkigt när folk talar om att man \"rasar i vikt av amningen\". Det stämmer helt enkelt inte på många kvinnor. Och att äta sunt, regelbundet och nyttigt skadar varken mamman eller bebisen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Tack för svaren!

    Banta tänker jag inte göra så länge jag ammar men som MrsHyde säger kan det inte var afarligt att motionera och äta rätt.
    Tack!
  10. 5
    Tack för svaren! Banta tänker jag inte göra så länge jag ammar men som MrsHyde säger kan det inte var afarligt att motionera och äta rätt.
    Tack!
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Jag kan ifs mycket väl ha fel

    men jag är utav den åsikten att de flesta är så usla simmare att en vanlig promenad gör mer nytta för motionen än ett par längder i bassängen.
  12. 6
    Jag kan ifs mycket väl ha fel men jag är utav den åsikten att de flesta är så usla simmare att en vanlig promenad gör mer nytta för motionen än ett par längder i bassängen.
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7

    Dessutom är det kallt

    i bassängen så man riskerar mjölkstockning ifall man nu har lätt för att få det. Om nu vatten känns dom den optimala träningsformen så är vattenjympa bättre tycker jag.
  14. 7
    Dessutom är det kallt i bassängen så man riskerar mjölkstockning ifall man nu har lätt för att få det. Om nu vatten känns dom den optimala träningsformen så är vattenjympa bättre tycker jag.

Liknande trådar

  1. Simning.....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 15:37
  2. Simning?
    By jessikao in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-07, 13:42
  3. simning
    By annabe in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 18:54
  4. Simning
    By Madde m Meja-01 & Nova-03 in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 12:56
  5. Simning.
    By Gloria m 3 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 21:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar