Lekar till 3års kalas?(akut!)
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Lekar till 3års kalas?(akut!)

    Nån som har något bra tips? det kommer 3åringar och 4åringar. kalaset är imorn, söndag!! Ute i liiite sist minuten! Tack tack!
  2. 1
    Lekar till 3års kalas?(akut!) Nån som har något bra tips? det kommer 3åringar och 4åringar. kalaset är imorn, söndag!! Ute i liiite sist minuten! Tack tack!
  3. Rabarber
    #2

    Behövs inte

    de kommer att ha fullt upp med att busa runt och fika. Tiden flyger iväg. Men kanske en fiskdamm kan vara bra att ta till - om det skulle krisa sig.
  4. 2
    Behövs inte de kommer att ha fullt upp med att busa runt och fika. Tiden flyger iväg. Men kanske en fiskdamm kan vara bra att ta till - om det skulle krisa sig.
  5. Linn m. 3 små
    #3

    Har inga superbra...

    men kanske kan det vara bra att ha nåt som reservplan om det blir lite väl röjigt. Rita knorr på gris kanske kan gå hem. Rita upp en gris utan knorr, ha en ögonbindel och snurra dom nåt varv innan dom får rita vart dom tror att knorren ska vara (se till att markera med kryss innan, så att det inte råder delade meningar och skriv namn vartefter dom knorrar).

    Följa John kanske kan vara nåt. Antingen bara ståendes (typ gympapass) där 1 är John och hittar på olika rörelser. Eller om man har stort så kan man ha gåendes, klättrandes ja allt som platsen tillåter.

    Danslek... Stanna när musiken slutar! Den som stannar sist får sätta sig ner å vänta (bra grej är att ge nån liten godisbit eller så till den som åker ut för att nederlaget inte ska bli så jobbigt). Den som vinner kan få nåt lite större!

    Frågesport med enkla frågor hade vi på min fyraårings kalas. Funkade ok men ibland blev det fel fråga till fel person. Hade lappar som dom fick dra. Då satt alla ner å lyssnade iaf. Hade frågor som typ \"Vad heter Pippis häst?\", \"Vad är Lille Skutt för djur?\", \"Vilket land bor vi i?\" \"På dagen lyser solen, vad heter det som ofta lyser på natten?\"Ja lite enkla frågor som passar åldersgruppen.

    Hoppas det går bra och att nåt var till hjälp iaf!

    Lycka till!
  6. 3
    Har inga superbra... men kanske kan det vara bra att ha nåt som reservplan om det blir lite väl röjigt. Rita knorr på gris kanske kan gå hem. Rita upp en gris utan knorr, ha en ögonbindel och snurra dom nåt varv innan dom får rita vart dom tror att knorren ska vara (se till att markera med kryss innan, så att det inte råder delade meningar och skriv namn vartefter dom knorrar).

    Följa John kanske kan vara nåt. Antingen bara ståendes (typ gympapass) där 1 är John och hittar på olika rörelser. Eller om man har stort så kan man ha gåendes, klättrandes ja allt som platsen tillåter.

    Danslek... Stanna när musiken slutar! Den som stannar sist får sätta sig ner å vänta (bra grej är att ge nån liten godisbit eller så till den som åker ut för att nederlaget inte ska bli så jobbigt). Den som vinner kan få nåt lite större!

    Frågesport med enkla frågor hade vi på min fyraårings kalas. Funkade ok men ibland blev det fel fråga till fel person. Hade lappar som dom fick dra. Då satt alla ner å lyssnade iaf. Hade frågor som typ \"Vad heter Pippis häst?\", \"Vad är Lille Skutt för djur?\", \"Vilket land bor vi i?\" \"På dagen lyser solen, vad heter det som ofta lyser på natten?\"Ja lite enkla frågor som passar åldersgruppen.

    Hoppas det går bra och att nåt var till hjälp iaf!

    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    d e sant

    Fiskdamm ade vi tänkt oss faktiskt. :)
    Vi får se vad som händer!
    Tack!
  8. 4
    d e sant Fiskdamm ade vi tänkt oss faktiskt. :)
    Vi får se vad som händer!
    Tack!
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Tack!

    Ja knorr på grisen och fiskdamm tänkte jag kunde va n bra grej. Men nu har jag fått lite tips! jag kanske int behöver va så nojjig iaf? Dom brukar ju kunna leka rätt bra. *ler*
    tack för tipsen! :)
  10. 5
    Tack! Ja knorr på grisen och fiskdamm tänkte jag kunde va n bra grej. Men nu har jag fått lite tips! jag kanske int behöver va så nojjig iaf? Dom brukar ju kunna leka rätt bra. *ler*
    tack för tipsen! :)

Liknande trådar

  1. Lekar till 4-års kalas?
    By Evita in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 10:02
  2. Ge mig tips på lekar till kalas!
    By Betty26 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 11:49
  3. Tips på lekar till 4 års kalas
    By cami_e in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 23:06
  4. Kalas lekar till 7 åringar?
    By Marcusmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 08:13
  5. Lekar till 5-års kalas?
    By Mia med Amanda 03 in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 13:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar