äta bulldeg
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    äta bulldeg

    Jag håller på och bakar bullar för fullt. Jag smakar som vanligt lite här och där på degen.
    Är det någon fara att smaka på degen? Med jäst i...?

    Blev helt plötlsigt nojig...
    :-/

  2. 1
    äta bulldeg Jag håller på och bakar bullar för fullt. Jag smakar som vanligt lite här och där på degen.
    Är det någon fara att smaka på degen? Med jäst i...?

    Blev helt plötlsigt nojig...
    :-/

  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Vet ej

    Tror inte det är nån fara alls.

    *Väntar otåligt på min cyberbulle*
  4. 2
    Vet ej Tror inte det är nån fara alls.

    *Väntar otåligt på min cyberbulle*
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    gottigt

    åh så gottigt med deg... ;)

    kan inte tänka mig att det ska vara så farligt mer än att man kan få lite ont i magen när degen jäser ;)
  6. 3
    gottigt åh så gottigt med deg... ;)

    kan inte tänka mig att det ska vara så farligt mer än att man kan få lite ont i magen när degen jäser ;)
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    Nej men!

    Det var ju jag som skulle baka bullar idag ;-) Men jag sköt det till imorgon eftersom jag mådde lite risigt på dan efter vi varit och handlat... Men nu blev jag sååå sugen... Älskar bulldeg, det är halva nöjet med att baka bullar... Själva bullarna brukar hamna längst bak i frysen och så hittar man dem och får slänga när man inte vet hur länge de legat där...

    Men jag SKA baka rabarberpaj sen när maten smält lite och jag inte befinner mig i total matkoma längre... Det är inte lika ambitiöst som bullar... Har uppfunnit mitt eget pajrecept som är enklare än... ja det mesta :)
  8. 4
    Nej men! Det var ju jag som skulle baka bullar idag ;-) Men jag sköt det till imorgon eftersom jag mådde lite risigt på dan efter vi varit och handlat... Men nu blev jag sååå sugen... Älskar bulldeg, det är halva nöjet med att baka bullar... Själva bullarna brukar hamna längst bak i frysen och så hittar man dem och får slänga när man inte vet hur länge de legat där...

    Men jag SKA baka rabarberpaj sen när maten smält lite och jag inte befinner mig i total matkoma längre... Det är inte lika ambitiöst som bullar... Har uppfunnit mitt eget pajrecept som är enklare än... ja det mesta :)
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Okej

    vill du ha vaniljbulle eller klassisk kanelbulle?
    :-)

    Äsch, jag skickar en av varje!
    *enjoy*
  10. 5
    Okej vill du ha vaniljbulle eller klassisk kanelbulle?
    :-)

    Äsch, jag skickar en av varje!
    *enjoy*
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6

    ja

    inte tänkte jag på det när jag mumsade och nu sitter jag har med om möjligt ännu mer jäst mage *s*
    Det kanske kommer ut en stor kanelbulle i september istället ;-D
  12. 6
    ja inte tänkte jag på det när jag mumsade och nu sitter jag har med om möjligt ännu mer jäst mage *s*
    Det kanske kommer ut en stor kanelbulle i september istället ;-D
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Hahaha!

    Ja, jag var tvungen jag. Sonen fyller 2 år imorgon och jag vill ha bullarna avklarade.
    Jag skulle börjat med kladdkaka men blev avbruten då jag hittade små kryp i kakaon :-(
    Tog det smälta smöret och snodde ihop bullarna direkt istället *s*

    Enkla, goda recept - finns det nåt bättre? :-)
  14. 7
    Hahaha! Ja, jag var tvungen jag. Sonen fyller 2 år imorgon och jag vill ha bullarna avklarade.
    Jag skulle börjat med kladdkaka men blev avbruten då jag hittade små kryp i kakaon :-(
    Tog det smälta smöret och snodde ihop bullarna direkt istället *s*

    Enkla, goda recept - finns det nåt bättre? :-)
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8

    Fy katten för kryp!

    JAg hittade kryp i mjölet en gång och fick panik och slängde alla saker i skafferiet i frysen i två veckor innan jag tog fram dem och kollade efter kryp.. De hade inte spritt sig iaf...

    Hmmm... sno ihop bullar... jag tycker det är så bökigt med allt jäsande och kavlande och sånt... Men om jag ska bli en ordentlig bullmamma sen så är det väl dags att börja träna då ;) Men det är skoja tt baka när man inte är stressad :) Jag har bara så ont om folk som äter upp det sen...
  16. 8
    Fy katten för kryp! JAg hittade kryp i mjölet en gång och fick panik och slängde alla saker i skafferiet i frysen i två veckor innan jag tog fram dem och kollade efter kryp.. De hade inte spritt sig iaf...

    Hmmm... sno ihop bullar... jag tycker det är så bökigt med allt jäsande och kavlande och sånt... Men om jag ska bli en ordentlig bullmamma sen så är det väl dags att börja träna då ;) Men det är skoja tt baka när man inte är stressad :) Jag har bara så ont om folk som äter upp det sen...
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9

    *smaskens*

    dricker kall mjölk till =)
  18. 9
    *smaskens* dricker kall mjölk till =)
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10

    Ring

    så kommer jag och äter upp dom!!!!!!!! ;-)
  20. 10
    Ring så kommer jag och äter upp dom!!!!!!!! ;-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11

    håller med dig

    tycker det är jobbigt att baka bullar, därför jag bara gjort det en gång i mitt liv... och mamma är hemkunskapslärare ;)

    det ska gå fort, så kladdkakor är ju bra men nu kanske jag måste lära mig att göra bullar också. kanske skulle önska en assistent i bröllopspresent. ;)
  22. 11
    håller med dig tycker det är jobbigt att baka bullar, därför jag bara gjort det en gång i mitt liv... och mamma är hemkunskapslärare ;)

    det ska gå fort, så kladdkakor är ju bra men nu kanske jag måste lära mig att göra bullar också. kanske skulle önska en assistent i bröllopspresent. ;)

Liknande trådar

  1. Tack, Mamma Bulldeg!
    By TTUK in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 18:53
  2. Kesella lätt i bulldeg?
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 10:44
  3. Nu står min bulldeg på jäsning
    By Sist in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 14:11
  4. Kalljäsa bulldeg?
    By SanktaCecilia in forum Mat & dryck
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 21:54
  5. bulldeg
    By nicknamn in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar