OT . Om bilar.
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    OT . Om bilar.

    Hej mina vänner.
    Min sambo tycker vi ska köpa en nyare bil (och dyrare). Vi har precis avbetalat vår gamla(Ford Mondeo 96:a) som vi köpte för 5 år sen.
    Jag tycker det känns dumt att köpa ny bil, då det kostar så mycket för att bara använda den till att åka och storhandla och semestra på sommaren. Man har ju inte så mkt pengar just nu...
    Sambon däremot anser att man \"bör\" ha en bil. Det förenklar ju livet oerhört. Speciellt när man har barn. Att man inte kan åka kommunalt med vagn och barn osv.
    Vi har diskuterat fram och tillbaka läääänge. För mig är det en pengafråga varför jag inte vill köpa bil just nu. Men han säger att då köper han en bil ändå. Men vaddå, vi har ju gemensam ekonomi?!

    Hur göra? Tycker ni jag är osmart som inte går med på en ny bil? Han vill ju verkligen ha en nyare bil...

    Ja, om ni orkade läsa så här långt var det bra...

  2. 1
    OT . Om bilar. Hej mina vänner.
    Min sambo tycker vi ska köpa en nyare bil (och dyrare). Vi har precis avbetalat vår gamla(Ford Mondeo 96:a) som vi köpte för 5 år sen.
    Jag tycker det känns dumt att köpa ny bil, då det kostar så mycket för att bara använda den till att åka och storhandla och semestra på sommaren. Man har ju inte så mkt pengar just nu...
    Sambon däremot anser att man \"bör\" ha en bil. Det förenklar ju livet oerhört. Speciellt när man har barn. Att man inte kan åka kommunalt med vagn och barn osv.
    Vi har diskuterat fram och tillbaka läääänge. För mig är det en pengafråga varför jag inte vill köpa bil just nu. Men han säger att då köper han en bil ändå. Men vaddå, vi har ju gemensam ekonomi?!

    Hur göra? Tycker ni jag är osmart som inte går med på en ny bil? Han vill ju verkligen ha en nyare bil...

    Ja, om ni orkade läsa så här långt var det bra...

  3. Anonym
    #2

    Tja...

    jag skulle då aldrig klara mig utan bil=) Det beror ju på hur mkt ni använder den och hur ekonomin ser ut. Är det så att sambon har bilar som intresse så kan man ju kanske förstå att han vill ha en nyare...ungefär som jag o mina barnvagnar*S* Men är det bara en \"fix ide\" så är det ju annorlunda...Svårt det där. Hoppas det löser sig utan att ni blir alltför oense...
    kram
  4. 2
    Tja... jag skulle då aldrig klara mig utan bil=) Det beror ju på hur mkt ni använder den och hur ekonomin ser ut. Är det så att sambon har bilar som intresse så kan man ju kanske förstå att han vill ha en nyare...ungefär som jag o mina barnvagnar*S* Men är det bara en \"fix ide\" så är det ju annorlunda...Svårt det där. Hoppas det löser sig utan att ni blir alltför oense...
    kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    visst

    är det roligt med nya bilar!
    jag gillar att köra o tycker det är skoj med bilar även om jag inte kan nåt om dom *ler*
    men...
    ekonomin är mycket viktigare!
    har man en bil som funkar bra o som passar behovet så tycker jag att man ska/kan/bör vänta tills man har lite mer pengar. det är inte roligt att äta blodpudding o nudlar bara för att kunna köpa nyare bil.
    hoppas ni kommer fram till en bra lösning o inte blir alltför osams.
    kramar från oss
  6. 3
    visst är det roligt med nya bilar!
    jag gillar att köra o tycker det är skoj med bilar även om jag inte kan nåt om dom *ler*
    men...
    ekonomin är mycket viktigare!
    har man en bil som funkar bra o som passar behovet så tycker jag att man ska/kan/bör vänta tills man har lite mer pengar. det är inte roligt att äta blodpudding o nudlar bara för att kunna köpa nyare bil.
    hoppas ni kommer fram till en bra lösning o inte blir alltför osams.
    kramar från oss

Liknande trådar

  1. Hur gör ni med två bilar?
    By Vicki Vick in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 10:26
  2. På tal om Bilar...!!!
    By 76:an in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 19:58
  3. Bilar...
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 13:52
  4. Bilar, bilar bilar!
    By mariamed4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 18:46
  5. Ang. bilar..
    By famke in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar