Besked om dagisplats?
_0504 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Besked om dagisplats?

    Har alla som står i kö inför hösten-06 fått besked nu?
    Elliot har stått i kö sen maj-04 och borde ju få plats tycker jag. Men än har vi inte hört något...
  2. 1
    Besked om dagisplats? Har alla som står i kö inför hösten-06 fått besked nu?
    Elliot har stått i kö sen maj-04 och borde ju få plats tycker jag. Men än har vi inte hört något...
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2

    Nä!

    I slutet av maj/början av juni ska man få besked.. Nora ska få plats utan problem (hon är ju 4 *s*), värre blir det väl med Stella..
  4. 2
    Nä! I slutet av maj/början av juni ska man få besked.. Nora ska få plats utan problem (hon är ju 4 *s*), värre blir det väl med Stella..
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Ingrid har fått plats..

    ..där vi ville, på Nils förskola. VI fick beskedet för några veckor sen.
  6. 3
    Ingrid har fått plats.. ..där vi ville, på Nils förskola. VI fick beskedet för några veckor sen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Vi fick

    besked i fredags. De har fått plats från 16 augusti. På dagiset som va mitt första val!
  8. 4
    Vi fick besked i fredags. De har fått plats från 16 augusti. På dagiset som va mitt första val!
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Placeringarna

    är klara i maj först hos oss och sen görs utskicket. Jag tror vi kommer att få besked innan midsommar. Så var det med Melker. Han började i augusti efter sommaren.

    Jag anmälde Alfred i februari har jag för mig. Här \"får\" man inte en plats bara för att man ställer sig tidigt i kö. De behandlar inga ansökningar före 4 mån. Vi har syskonförtur sen årskiftet i kommunen och det är två syskon på Melkers avdelning så jag _tror_ och hoppas att vi kommer att få en plats. Det blir 5 platser lediga till hösten.
  10. 5
    Placeringarna är klara i maj först hos oss och sen görs utskicket. Jag tror vi kommer att få besked innan midsommar. Så var det med Melker. Han började i augusti efter sommaren.

    Jag anmälde Alfred i februari har jag för mig. Här \"får\" man inte en plats bara för att man ställer sig tidigt i kö. De behandlar inga ansökningar före 4 mån. Vi har syskonförtur sen årskiftet i kommunen och det är två syskon på Melkers avdelning så jag _tror_ och hoppas att vi kommer att få en plats. Det blir 5 platser lediga till hösten.
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Elric har stått sen maj -05

    och ännu har vi inte hört nåt, har sökt från augusti så jag hoppas vi snart hör nåt.
  12. 6
    Elric har stått sen maj -05 och ännu har vi inte hört nåt, har sökt från augusti så jag hoppas vi snart hör nåt.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Vi har fått...

    besked om dagisplats...och ett överraskande positivt besked. Har sedan jag var gravid varit övertygad om att bebisen inte skulle få plats och har däför sparat dagar allt vad jag kunnat och även startat mitt lilla hobbyföretag...men nu börjar han alltså på dagis i början av september :)
  14. 7
    Vi har fått... besked om dagisplats...och ett överraskande positivt besked. Har sedan jag var gravid varit övertygad om att bebisen inte skulle få plats och har däför sparat dagar allt vad jag kunnat och även startat mitt lilla hobbyföretag...men nu börjar han alltså på dagis i början av september :)
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8

    Vi bor ju då i Kungsbacka

    och här får man inga förskoleplatser alls. Punkt slut.

    Noah som är fem år har stått i kö sedan i juli när vi flyttade hit, alltså i 9 månader. Och han kommer inte få någon plats förräns till hösten. Men då börjar han ju skolan och behöver ingen plats....
    Jonah- tre år- och Gabrel har stått sedan i februari(här får man ju inte köa förräns fyra månader innan man behöver plats) och vi kan ju bara hoppas att dom får plats till hösten och då har dom stått i kö i sju månader).

    För att lösa detta har jag varit tvungen att skaffa ett jobb där jag kan jobba kvällar och nätter, men jag vet inte hur länge det kommer att gå innan jag rasar ihop.
    När jag jobbat natt kan jag inte gå och lägga mig förräns P kommer hem och avlöser mig nästa kväll, dvs att jag får vara uppe 40 timmar och jobba och sen ta hand om tre hemmavarande barn och en sjuk hund. Är det så det ska vara bara för att kommunen(dessutom årets barnkommun 2004) inte lyckas med något som det faktiskt är lag på?
    AHHHH, så arg!
  16. 8
    Vi bor ju då i Kungsbacka och här får man inga förskoleplatser alls. Punkt slut.

    Noah som är fem år har stått i kö sedan i juli när vi flyttade hit, alltså i 9 månader. Och han kommer inte få någon plats förräns till hösten. Men då börjar han ju skolan och behöver ingen plats....
    Jonah- tre år- och Gabrel har stått sedan i februari(här får man ju inte köa förräns fyra månader innan man behöver plats) och vi kan ju bara hoppas att dom får plats till hösten och då har dom stått i kö i sju månader).

    För att lösa detta har jag varit tvungen att skaffa ett jobb där jag kan jobba kvällar och nätter, men jag vet inte hur länge det kommer att gå innan jag rasar ihop.
    När jag jobbat natt kan jag inte gå och lägga mig förräns P kommer hem och avlöser mig nästa kväll, dvs att jag får vara uppe 40 timmar och jobba och sen ta hand om tre hemmavarande barn och en sjuk hund. Är det så det ska vara bara för att kommunen(dessutom årets barnkommun 2004) inte lyckas med något som det faktiskt är lag på?
    AHHHH, så arg!

Liknande trådar

  1. Dagisplats!
    By *Lottiz* in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 16:27
  2. Besked om dagisplats?
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 16:47
  3. Fick besked om dagisplats!
    By Dilbertina__ in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 19:53
  4. Fått besked om dagisplats
    By Maddis-m-4a in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 15:48
  5. Besked om dagisplats
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 20:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar