Godmorgon Juni-mammor
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Godmorgon Juni-mammor

    Nu vaknar man tidigt IGEN! Jag har ju stora barn o vart bortskämd alla dessa år att kunna sova iaf till 8-9 på helgerna men nu är det totallt omöjligt!!!! Snacka om att det är kroppens sätt att förbereda sig... minns att det var så med min förstfödde med (Han blir 13 år!!! på Måndag )
    Å lättväckt är man åxå.... *ler*

    Jag är tom uppe före gubben... o tänk om han vore lite piggare på att ha lite mys me mig.. då hade jag kunnat passa på att förföra honom..då jag vet sen förut att han gillar mornar bättre o då var jag \"död\" o ville sova ut *S* men han klarar inte av den biten just nu (sist i julas!!!)

    Fler som blitt lättväckta o saknar sexbiten? Alltså har en man som INTE klarar av det.. verkar som jag är ensam med det problemet

    Hur mår ni andra Juni-mammor? Hur länge tänkte ni jobba? Jag känner att det verkligen är på gränsen att jobba heltid men ska försöka tom 2/6!!!!
  2. 1
    Godmorgon Juni-mammor Nu vaknar man tidigt IGEN! Jag har ju stora barn o vart bortskämd alla dessa år att kunna sova iaf till 8-9 på helgerna men nu är det totallt omöjligt!!!! Snacka om att det är kroppens sätt att förbereda sig... minns att det var så med min förstfödde med (Han blir 13 år!!! på Måndag )
    Å lättväckt är man åxå.... *ler*

    Jag är tom uppe före gubben... o tänk om han vore lite piggare på att ha lite mys me mig.. då hade jag kunnat passa på att förföra honom..då jag vet sen förut att han gillar mornar bättre o då var jag \"död\" o ville sova ut *S* men han klarar inte av den biten just nu (sist i julas!!!)

    Fler som blitt lättväckta o saknar sexbiten? Alltså har en man som INTE klarar av det.. verkar som jag är ensam med det problemet

    Hur mår ni andra Juni-mammor? Hur länge tänkte ni jobba? Jag känner att det verkligen är på gränsen att jobba heltid men ska försöka tom 2/6!!!!
  3. Anja m 2 bf 28/6
    #2

    Godmorgon,

    här har jag kämpat i emot att vakna men vår dotter kom och sjung och lekte brevid oss i dubbelsängen så jag vaknade och kunde inte somna om så nu sitter jag här. Jag tillhör det lättväkta släktet *S* så jag får väl skylla mig själv. Mannen är det inga problem med ang. sexbiten, utan det är jag själv som bromsar...
    Slutar snart att jobba har fått havandeskaps nu pga att jag går mycket i mitt jobb, ska bli så skönt bara jag får ett avslut på mitt jobb. Vi får besked imorgon om jag blir av med jobbet islutet av detta året (Electrolux vill stänga ner vår fabrik), men i natt drömde jag att bara 15 st skulle bli uppsagda av 190 men så bra blir det nog tyvärr inte, det blir nog 100%...

    Hoppas du får en bra dag !
  4. 2
    Godmorgon, här har jag kämpat i emot att vakna men vår dotter kom och sjung och lekte brevid oss i dubbelsängen så jag vaknade och kunde inte somna om så nu sitter jag här. Jag tillhör det lättväkta släktet *S* så jag får väl skylla mig själv. Mannen är det inga problem med ang. sexbiten, utan det är jag själv som bromsar...
    Slutar snart att jobba har fått havandeskaps nu pga att jag går mycket i mitt jobb, ska bli så skönt bara jag får ett avslut på mitt jobb. Vi får besked imorgon om jag blir av med jobbet islutet av detta året (Electrolux vill stänga ner vår fabrik), men i natt drömde jag att bara 15 st skulle bli uppsagda av 190 men så bra blir det nog tyvärr inte, det blir nog 100%...

    Hoppas du får en bra dag !
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Godmorgon!!

    Jag har också börjat vakna tidigt. Sonen som annars sover ganska länge (snart 4 år) har blivit som förbytt efter att vi gick från vintertid till sommartid.

    JAg är nästan alltid uppe före maken. Vi är inte alls i fas just nu. Jag går upp tidigt och lägger mig tidigt och han har svårt att somna på kvällen och lägger sig sent. Därför är han kanontrött på morgonen.
    Detta gör att vi inte är direkt i fas när det gäller sexet heller.

    Här är det jag som bromsar mest. När han vill på kvällen är jag för trött och tvärtom. Lustigt, förra gången hade jag hur mycket sexlust som helst men denna gången är den i princip obefintlig. Fast det är klart. Sist var det ju bara han och jag och då var det ju lite lättare att vila och få till det när båda var pigga. Nu när båda är pigga har vi ju en illpigg son son härjar runt *leR*

    Jag saknar lusten men det borde väl rätta till sig när Pyret är på utsidan.

    Kram
  6. 3
    Godmorgon!! Jag har också börjat vakna tidigt. Sonen som annars sover ganska länge (snart 4 år) har blivit som förbytt efter att vi gick från vintertid till sommartid.

    JAg är nästan alltid uppe före maken. Vi är inte alls i fas just nu. Jag går upp tidigt och lägger mig tidigt och han har svårt att somna på kvällen och lägger sig sent. Därför är han kanontrött på morgonen.
    Detta gör att vi inte är direkt i fas när det gäller sexet heller.

    Här är det jag som bromsar mest. När han vill på kvällen är jag för trött och tvärtom. Lustigt, förra gången hade jag hur mycket sexlust som helst men denna gången är den i princip obefintlig. Fast det är klart. Sist var det ju bara han och jag och då var det ju lite lättare att vila och få till det när båda var pigga. Nu när båda är pigga har vi ju en illpigg son son härjar runt *leR*

    Jag saknar lusten men det borde väl rätta till sig när Pyret är på utsidan.

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    God eftermiddag!

    Jag vaknar också mycket tidigare nu än innan graviditeten. Och är jättetrött på kvällarna. Om jag sover middag 1-2 h på dagen så orkar jag vara uppe till 22 ibland.
  8. 4
    God eftermiddag! Jag vaknar också mycket tidigare nu än innan graviditeten. Och är jättetrött på kvällarna. Om jag sover middag 1-2 h på dagen så orkar jag vara uppe till 22 ibland.
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5

    Oj!!

    Va tråkigt med jobbet men skönt att du har fått HP, visst hade jag åxå behövt det (IT-tekniker) men sitter mest stilla numera på dagarna. SNälla omtänksamma kollegor *S*..

    Fast nu är det tungt att jobba.. men tyvärr så funkar inte det att blir sjukskriven pga trötthet *S*

    Hoppas att du åxå fick en bra dag... jag var o fira min son idag hos hans pappa.. han fyller 13 imorgon o då blir han mera firad då han kommer hem till mig :-)
  10. 5
    Oj!! Va tråkigt med jobbet men skönt att du har fått HP, visst hade jag åxå behövt det (IT-tekniker) men sitter mest stilla numera på dagarna. SNälla omtänksamma kollegor *S*..

    Fast nu är det tungt att jobba.. men tyvärr så funkar inte det att blir sjukskriven pga trötthet *S*

    Hoppas att du åxå fick en bra dag... jag var o fira min son idag hos hans pappa.. han fyller 13 imorgon o då blir han mera firad då han kommer hem till mig :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Jag hoppas..

    ..åxå att lusten vänder för maken när lilleman är på utsidan.. Hoppas sålklart att det inte är jag som bromsar då... fast det tror jag inte.. Hade bra sexlust både under o efter mina förstfödda.. *ler*

    Med den nuvarande maken så var är inte heller synkade just nu men det är inte det som är problemet. Vi har ganska mkt vuxentid tillsammans då vi har stora barn som bor på annat håll varannan vecka.. :-)
  12. 6
    Jag hoppas.. ..åxå att lusten vänder för maken när lilleman är på utsidan.. Hoppas sålklart att det inte är jag som bromsar då... fast det tror jag inte.. Hade bra sexlust både under o efter mina förstfödda.. *ler*

    Med den nuvarande maken så var är inte heller synkade just nu men det är inte det som är problemet. Vi har ganska mkt vuxentid tillsammans då vi har stora barn som bor på annat håll varannan vecka.. :-)
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    Skönt

    Att få sova 1-2 tim på dan.. Tyvärr jobbar jag heltid ännu o får pina mig till 22 om kvällarna.. lägger jag mig tidigt så vaknar jag ännu tidigare.. o det vill man juh inte *ler*
  14. 7
    Skönt Att få sova 1-2 tim på dan.. Tyvärr jobbar jag heltid ännu o får pina mig till 22 om kvällarna.. lägger jag mig tidigt så vaknar jag ännu tidigare.. o det vill man juh inte *ler*
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8

    Godkväll på dig :)

    Nu har man äntligen tid att sitta i lugn o ro :)
    Har haft en hektiskt dag.. Bakade hela förmiddagen, blev både drömmar och kolakakor (a.k.a. Sirapskakor) och sedan var min styvfar och hans sambo på besök. Sedan när de åkt så var det dags för middag och nu äntligen ligger sonen i säng... Pust..

    Sonen var tidigare en riktig sömnis.. Somnade 19 o vaknade 08... Men nu somnar han tidigast 20 och vardagarna får vi väcka honom strax innan sju och på helgerna kommer han o väcker oss vid 7.30. Så det blir ingen sovmorgon här heller. Dessutom sover jag mindre bra nu när magen är i vägen hela tiden. Kan inte sova på rygg utan sover alltid på mage... o det går ju inte längre... Så det är inte alls kul att försöka sova *gaahh*

    Här är det jag som stoppar sexet... Jag tycker det känns olustigt att han ska stoppa in sin grej där bebisen ligger... Visserligen ligger bebisen långt inne och väl skyddad... Men det går inte ihop i mitt huvud... Tänkte inte alls så när jag väntade sonen... Konstigt..

    Jag ska jobba till den 11/6 är det tänkt... sedan ha fp med sonen fram tills bebisen föds... Får väl se hur den planeringen funkar :)

    Kraaaaaam
  16. 8
    Godkväll på dig :) Nu har man äntligen tid att sitta i lugn o ro :)
    Har haft en hektiskt dag.. Bakade hela förmiddagen, blev både drömmar och kolakakor (a.k.a. Sirapskakor) och sedan var min styvfar och hans sambo på besök. Sedan när de åkt så var det dags för middag och nu äntligen ligger sonen i säng... Pust..

    Sonen var tidigare en riktig sömnis.. Somnade 19 o vaknade 08... Men nu somnar han tidigast 20 och vardagarna får vi väcka honom strax innan sju och på helgerna kommer han o väcker oss vid 7.30. Så det blir ingen sovmorgon här heller. Dessutom sover jag mindre bra nu när magen är i vägen hela tiden. Kan inte sova på rygg utan sover alltid på mage... o det går ju inte längre... Så det är inte alls kul att försöka sova *gaahh*

    Här är det jag som stoppar sexet... Jag tycker det känns olustigt att han ska stoppa in sin grej där bebisen ligger... Visserligen ligger bebisen långt inne och väl skyddad... Men det går inte ihop i mitt huvud... Tänkte inte alls så när jag väntade sonen... Konstigt..

    Jag ska jobba till den 11/6 är det tänkt... sedan ha fp med sonen fram tills bebisen föds... Får väl se hur den planeringen funkar :)

    Kraaaaaam
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    Hej Petra

    Oj va du har stojjat o donat idag... själv tog jag ut mig att putsa fönster... o ändå hjälpte gubben till med gardinerna o duscha blommor o sånt *S*

    Firade sonen hos hans pappa men fick både skjuts dit o hem annars hade jag inte orkat *S*

    Ang sexet så är det precis så gubben känner o ALLT låser sig för honom. Jag klandrar honom inte alls... men visst tycker jag att det är jobbigt då han inte ens kan försöka.. nu har det gått så lång tid att det skulle kännas löjligt så jag får nog snällt vänta o leka på mitt håll så länge.. me mig själv alltså *ler*

    Nu ska jag vila magen i soffan men nya bilder kommer nog imorgon.. min son fick en digitalkamera ida av sin far så jag hann ta lite kort på mig.. eller rättare sagt.. min dotter tog på mig :-)

    Kramis
  18. 9
    Hej Petra Oj va du har stojjat o donat idag... själv tog jag ut mig att putsa fönster... o ändå hjälpte gubben till med gardinerna o duscha blommor o sånt *S*

    Firade sonen hos hans pappa men fick både skjuts dit o hem annars hade jag inte orkat *S*

    Ang sexet så är det precis så gubben känner o ALLT låser sig för honom. Jag klandrar honom inte alls... men visst tycker jag att det är jobbigt då han inte ens kan försöka.. nu har det gått så lång tid att det skulle kännas löjligt så jag får nog snällt vänta o leka på mitt håll så länge.. me mig själv alltså *ler*

    Nu ska jag vila magen i soffan men nya bilder kommer nog imorgon.. min son fick en digitalkamera ida av sin far så jag hann ta lite kort på mig.. eller rättare sagt.. min dotter tog på mig :-)

    Kramis

Liknande trådar

  1. Hej på er alla Juni mammor!
    By Tove2011 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 20:40
  2. 5:e juni-mammor
    By Poison Ivy in forum _0906 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 19:27
  3. Hej alla juni mammor!
    By sångfågeln in forum _0706 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 22:57
  4. Mammor i juni/juli???
    By Bumbi mamman in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 12:10
  5. Halloj Juni mammor och barn
    By vanni77 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 12:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar