Fler
Läpp-, käk- och gomspalt
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Fler

    Här som har barn med andra missbildningar än LKG??
    Min son fyller som sagt var 7 år om 5 månader.För ett år sen ca,fick vi veta när han gjorde en magnetröntgen att han saknade vänster njure,ryggkotan längst ner har inte slutit igen,är född med ljumskbråck(även det en förslutningsdefekt)och har blåsljud på hjärtat..han är under utredning nu pga de misstänker att han är född med ngt syndrom.Han har så många förslutningsdefekter som även LKG är.
    Tänkte om ngn här ute har ett barn med liknande symtom?!
    Vi står helt frågande och tycker att ingenting händer med utredningen..
    Han är även laktosintolerant,liten och smal,väger endast 17 kg.
  2. 1
    Fler Här som har barn med andra missbildningar än LKG??
    Min son fyller som sagt var 7 år om 5 månader.För ett år sen ca,fick vi veta när han gjorde en magnetröntgen att han saknade vänster njure,ryggkotan längst ner har inte slutit igen,är född med ljumskbråck(även det en förslutningsdefekt)och har blåsljud på hjärtat..han är under utredning nu pga de misstänker att han är född med ngt syndrom.Han har så många förslutningsdefekter som även LKG är.
    Tänkte om ngn här ute har ett barn med liknande symtom?!
    Vi står helt frågande och tycker att ingenting händer med utredningen..
    Han är även laktosintolerant,liten och smal,väger endast 17 kg.
  3. Tereza
    #2

    hej jossan

    vår son är född med dubbelsidig total lkg och även ljumskbrock. Han låg på neo för behandling av sepsis och där upptäckte man något med hjärtat, det var någon kurva på ekg som saknades ibland. Tydligen var det bara en omogenhet för det skulle växa bort. Han har dock en svaghet i underkroppen som vi skall utreda på hab, tillsammans med hans autistiska drag. Vi vet inte heller vad det beror på. Hab-läkaren letar mönster och testar för olika syndrom. Hittills har det inte lett till något resultat. Nu skall vi i alla fall få träffa en sjukgymnast så vi kan börja träna istället för att utreda orsaken.
  4. 2
    hej jossan vår son är född med dubbelsidig total lkg och även ljumskbrock. Han låg på neo för behandling av sepsis och där upptäckte man något med hjärtat, det var någon kurva på ekg som saknades ibland. Tydligen var det bara en omogenhet för det skulle växa bort. Han har dock en svaghet i underkroppen som vi skall utreda på hab, tillsammans med hans autistiska drag. Vi vet inte heller vad det beror på. Hab-läkaren letar mönster och testar för olika syndrom. Hittills har det inte lett till något resultat. Nu skall vi i alla fall få träffa en sjukgymnast så vi kan börja träna istället för att utreda orsaken.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    Hej Hej

    Nu ringde Liams barnläkare igår och jag ifrågasatte varför det gick \"så trögt\"..då visade sig att det är genetikern från umeå som \"sölar\",inte läkaren!!!
    Ska dit på en ny allergikoll på ett par veckor och då ska jag se om det hänt ngt mer!!
    Hoppas allt är bra annars med er lille pojke!!
    Kram
  6. 3
    Hej Hej Nu ringde Liams barnläkare igår och jag ifrågasatte varför det gick \"så trögt\"..då visade sig att det är genetikern från umeå som \"sölar\",inte läkaren!!!
    Ska dit på en ny allergikoll på ett par veckor och då ska jag se om det hänt ngt mer!!
    Hoppas allt är bra annars med er lille pojke!!
    Kram

Liknande trådar

  1. Fler och fler leverantörer med webshop!
    By Köpstopp in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 17:08
  2. Fler och fler söker info om skrivande
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 16:05
  3. Fler tankar o lite fler svar..
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 07:25
  4. Nu börjar det komma fler och fler
    By C. med två + bf 4/2 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 07:04
  5. Fler som fått testa fler gånger?
    By Fundersam in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 10:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar