Följdfråga om kläder
_0211 Novemberbarn
  1. Åsa m A&E
    #1

    Följdfråga om kläder

    (eftersom jag inte fick så mycket svar)

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
  2. 1
    Följdfråga om kläder (eftersom jag inte fick så mycket svar)

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Sarah svarar:

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    *Nej, inte ännu. Köpte en svart täckväst på H&M som han använder nu.

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    *Vi handlar när vi hittar.

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    *Ett par gånger i veckan kanske.
  4. 2
    Sarah svarar: 1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    *Nej, inte ännu. Köpte en svart täckväst på H&M som han använder nu.

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    *Vi handlar när vi hittar.

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    *Ett par gånger i veckan kanske.
  5. Nita och killarna
    #3

    Tråk Nita

    ) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    nej, jag har lagt undan ett rosa linne till andré som jag ska köpa.

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    JAg planerar. Och skulle jag hitta något ska kan jag köpa oxå..)

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Jag jobbar ju på polarn så... det blir väl 2-3 grr i veckan nu
  6. 3
    Tråk Nita ) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    nej, jag har lagt undan ett rosa linne till andré som jag ska köpa.

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    JAg planerar. Och skulle jag hitta något ska kan jag köpa oxå..)

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Jag jobbar ju på polarn så... det blir väl 2-3 grr i veckan nu
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    svar

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    -> lite grann, kjol och linne till barnen, likadana, men annars inte så mycket, ska kolla igenom och planera upp inköpen snart

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    -> både och, men jag handlar inte så ofta kläder bara för att de är fina till barnen det måste vara nått de behöver, är inte lika road av barnklädes shopping som förr nu köper jag hellre nått fint till mig för jag uppskattar det mer, barnen bryr sig inte nämndvärt ännu iaf...

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    -> några gånger i veckan
  8. 4
    svar 1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    -> lite grann, kjol och linne till barnen, likadana, men annars inte så mycket, ska kolla igenom och planera upp inköpen snart

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    -> både och, men jag handlar inte så ofta kläder bara för att de är fina till barnen det måste vara nått de behöver, är inte lika road av barnklädes shopping som förr nu köper jag hellre nått fint till mig för jag uppskattar det mer, barnen bryr sig inte nämndvärt ännu iaf...

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    -> några gånger i veckan
  9. Åsa m A, M & K
    #5

    Åsa svarar...

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    Oh, ja!! Håller som bäst på att stryka dem och hänga upp/vika ihop nu. (tar bara en lite paus...)

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    Förr handlade jag nog mer när jag hittade lite, men med 3 barn känner jag att jag måste planera lite. Dels för att det är så pass mycket att inhandla och dels för att det skulle ryka alldeles för mycket pengar om jag inte planerade.

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Inte alltför ofta nu, men så fort tillfälle ges...Kanske varannan vecka.
  10. 5
    Åsa svarar... 1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    Oh, ja!! Håller som bäst på att stryka dem och hänga upp/vika ihop nu. (tar bara en lite paus...)

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    Förr handlade jag nog mer när jag hittade lite, men med 3 barn känner jag att jag måste planera lite. Dels för att det är så pass mycket att inhandla och dels för att det skulle ryka alldeles för mycket pengar om jag inte planerade.

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Inte alltför ofta nu, men så fort tillfälle ges...Kanske varannan vecka.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Skämssvar...

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    ** O ja! Jag har köpt ca 10 par skor till barnen än så länge. Och är inte färdig. ;-)

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    ** Planerar stora saker som overaller och sånt. Annars impusköper jag MYCKET! ;-) Jag brukar börja köpa vår och sommarkläder tidigt. Likadant med vinterkläder.

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    ** Oj oj, vågar jag svara...? Ibland bara 1 gång/vecka, ibland 5. Jag har haft problem med shoppingmani och fått göra skuldsanering på banken p.g.a det och det är fortfarande svårt att låta bli ibland. Sista skulden var på 141 000:-. *skäms ögonen ur mig*
  12. 6
    Skämssvar... 1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    ** O ja! Jag har köpt ca 10 par skor till barnen än så länge. Och är inte färdig. ;-)

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    ** Planerar stora saker som overaller och sånt. Annars impusköper jag MYCKET! ;-) Jag brukar börja köpa vår och sommarkläder tidigt. Likadant med vinterkläder.

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    ** Oj oj, vågar jag svara...? Ibland bara 1 gång/vecka, ibland 5. Jag har haft problem med shoppingmani och fått göra skuldsanering på banken p.g.a det och det är fortfarande svårt att låta bli ibland. Sista skulden var på 141 000:-. *skäms ögonen ur mig*
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7

    våra svar...

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    Rasmus jacka och gympaskor från förra året passar fortfarande, däremot måste nya sandaler införskaffas... Solhatten måste också köpas ny. Ett par sommarbyxor är köpta, kompletterar lite eftersom.
    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    planerar själva shoppingtillfällena eftersom jag inte hinner gå så mkt i affärer, och då handlar jag det jag hittar. Är jag i Ullared försöker jag tänka framåt och planera vad som kommer att behövas...
    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Inte så ofta som jag skulle vilja! Max en gång i månaden nu för tiden.

  14. 7
    våra svar... 1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    Rasmus jacka och gympaskor från förra året passar fortfarande, däremot måste nya sandaler införskaffas... Solhatten måste också köpas ny. Ett par sommarbyxor är köpta, kompletterar lite eftersom.
    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    planerar själva shoppingtillfällena eftersom jag inte hinner gå så mkt i affärer, och då handlar jag det jag hittar. Är jag i Ullared försöker jag tänka framåt och planera vad som kommer att behövas...
    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Inte så ofta som jag skulle vilja! Max en gång i månaden nu för tiden.

  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Sannasvar

    1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    Funderat lite. Var nere i Ullared och hittade två t-shirts och ett par shorts, hittade regnkläder också. Gummiskor köpte jag på rean i höstas och sandaler har han ärvt. Tunna byxor finns, t-shirts finns, tunna jackor finns.

    Jag har ju lite meck, eftersom jag måste ha dubbla upplagor utav allt och dom måste vara lätta att skilja åt. Detta eftersom vi har gård och inte kan åka iväg i samma kläder som vi har ute i ladugården osv. Är kläderna för lika så åker han till dagis med dom när Henrik lämnar...

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    Både och. Ullaredsresorna planeras. Annars så tittar jag efter något som är fint;o)

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Någon gång i månaden kanske... Är inte jätteintresserad av kläder och Hjalmar har ärvt så mycket att det hade kunnat räcka till två ungar.
    Tycker att det är roligare att åka till Ullared någon gång i halvåret. Där får man något för pengarna. Vi lever ju på en inkomst, så vi får tänka oss för.

    Ha det!
  16. 8
    Sannasvar 1) Har ni shoppat vår/sommar kläder?
    Funderat lite. Var nere i Ullared och hittade två t-shirts och ett par shorts, hittade regnkläder också. Gummiskor köpte jag på rean i höstas och sandaler har han ärvt. Tunna byxor finns, t-shirts finns, tunna jackor finns.

    Jag har ju lite meck, eftersom jag måste ha dubbla upplagor utav allt och dom måste vara lätta att skilja åt. Detta eftersom vi har gård och inte kan åka iväg i samma kläder som vi har ute i ladugården osv. Är kläderna för lika så åker han till dagis med dom när Henrik lämnar...

    2) Handlar ni när ni hittar eller planerar ni?
    Både och. Ullaredsresorna planeras. Annars så tittar jag efter något som är fint;o)

    3) Hur ofta går ni i klädaffärer?
    Någon gång i månaden kanske... Är inte jätteintresserad av kläder och Hjalmar har ärvt så mycket att det hade kunnat räcka till två ungar.
    Tycker att det är roligare att åka till Ullared någon gång i halvåret. Där får man något för pengarna. Vi lever ju på en inkomst, så vi får tänka oss för.

    Ha det!
  17. Åsa m A&E
    #9

    svarar själv och tackar

    inser att jag går sällan i affärer.

    1) Det mesta är klart men mycket beroende på att vi ju precis haft sommar under resan.

    2) Jag planerar när jag väl kommer till stan så är det mycket som måste fixas och det känns trist att behöva åka igen när man eg inte har tid till det. Eller prioriterar att vara hemma högre.

    3) Kanske varannan månad. Max en gång i månaden. Men när jag går kan det blir 1-3dagar på rad för att hitta allt.
  18. 9
    svarar själv och tackar inser att jag går sällan i affärer.

    1) Det mesta är klart men mycket beroende på att vi ju precis haft sommar under resan.

    2) Jag planerar när jag väl kommer till stan så är det mycket som måste fixas och det känns trist att behöva åka igen när man eg inte har tid till det. Eller prioriterar att vara hemma högre.

    3) Kanske varannan månad. Max en gång i månaden. Men när jag går kan det blir 1-3dagar på rad för att hitta allt.

Liknande trådar

  1. Följdfråga:
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 20:37
  2. Följdfråga:
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 18:57
  3. Följdfråga..
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 16:07
  4. Följdfråga..
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 10:23
  5. Följdfråga
    By marilin in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 21:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar