Hur smittar man - magsjuka???
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Hur smittar man - magsjuka???

    alltså jag blev dålig i söndags, mådde illa hela dan men inte förrens i går behövde jag springa på toa å då fick jag gå stup i kvarten.. har inte spytt.. i dag moler magen, det kör runt är fortfarande lika dan när jag går på toa men känner mig mycket bättre i övrigt.. i går var jag super matt orkade inte stå upp.. tror ni det smittar fortfarande?
  2. 1
    Hur smittar man - magsjuka??? alltså jag blev dålig i söndags, mådde illa hela dan men inte förrens i går behövde jag springa på toa å då fick jag gå stup i kvarten.. har inte spytt.. i dag moler magen, det kör runt är fortfarande lika dan när jag går på toa men känner mig mycket bättre i övrigt.. i går var jag super matt orkade inte stå upp.. tror ni det smittar fortfarande?
  3. Sara
    #2

    2 dagar efter...

    ...sista kräk eller diarré sägs man smitta.
    Det är också viktigt att se till att ha toalocket nere när man spolar för annars virvlar miljontals basselusker upp. BLÄ!!

    Det kanske inte ens är magsjuka utan bara något skit du fått i dig.
  4. 2
    2 dagar efter... ...sista kräk eller diarré sägs man smitta.
    Det är också viktigt att se till att ha toalocket nere när man spolar för annars virvlar miljontals basselusker upp. BLÄ!!

    Det kanske inte ens är magsjuka utan bara något skit du fått i dig.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    ja jag hoppas det är bara nått

    jag ätit eller så.. åt kyckling paj i fredags.. kan det kankse vara den? hoppas i varje fall att de andra slipper bli sjuka...
  6. 3
    ja jag hoppas det är bara nått jag ätit eller så.. åt kyckling paj i fredags.. kan det kankse vara den? hoppas i varje fall att de andra slipper bli sjuka...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    För att vara säker

    skulle jag hålla mig undan en dag till. Man vet ju inte. Om du menar familjen så har olika magsjukor märkts vara smittsamma olika snabbt. En del kommer det på en gång och andra efter flera dagar. Låter som att det kunde vara något du ätit. Precis så där var jag förresten när jag åkte hem från sjukhuset när Sara haft rs. Mådde dåligt i ett dygn innan jag sen sprang på toa MASSOR. Ingen blev smittad då. Hoppas det är så hos dig med och att du få må bra nu också!
  8. 4
    För att vara säker skulle jag hålla mig undan en dag till. Man vet ju inte. Om du menar familjen så har olika magsjukor märkts vara smittsamma olika snabbt. En del kommer det på en gång och andra efter flera dagar. Låter som att det kunde vara något du ätit. Precis så där var jag förresten när jag åkte hem från sjukhuset när Sara haft rs. Mådde dåligt i ett dygn innan jag sen sprang på toa MASSOR. Ingen blev smittad då. Hoppas det är så hos dig med och att du få må bra nu också!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    mår i varje fall mycket bättre i da

    dag ska det ju stå... har kunnat ätit frukost å det var verkligen gott.. sen känner jag mig ´nästan som vanligt.. i går var jag helt matt i hela kroppen.. orkade inte stå upp.. Men jag tänker ha jens hemma i dag för att ta hand om Havanna så jag inte skulle smitta henne utifall..
  10. 5
    mår i varje fall mycket bättre i da dag ska det ju stå... har kunnat ätit frukost å det var verkligen gott.. sen känner jag mig ´nästan som vanligt.. i går var jag helt matt i hela kroppen.. orkade inte stå upp.. Men jag tänker ha jens hemma i dag för att ta hand om Havanna så jag inte skulle smitta henne utifall..

Liknande trådar

  1. Hur smittar magsjuka?
    By Jolie in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:05
  2. Hur smittar magsjuka?
    By Jolie in forum _0806 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 18:35
  3. Hur smittar magsjuka?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 11:45
  4. Hur smittar magsjuka -el när?
    By smark in forum Ordet är fritt
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:34
  5. *ot* hur smittar magsjuka?
    By Klickann in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 11:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar