Lite panik...
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Lite panik...

    ...nåja kanske lite överdrivet. Men iallafall så är minstingen 5 månader och helammas. Har fått smaka lite av vår mat någon gång när han velat förstås men yttepytte mängder. Jag börjar jobba 17 juli och har då två månader kvar på mitt jobb och letar alltså jobb. Nu har jag blivit kallad till en anställningsintervju som jag gärna vill gå på och tänker gå på. 2 mil är det att köra dit och intervjun skulle ta 2 timmar. Vi hade tänkt att maken följer med dit med lilleman, jag försöker amma honom precis innan och så går han en lång promenad under anställningsintervjun. Lilleman sover bra när man går långa promenader. Men frågan är, hur löser vi det om han blir hungrig? Jag kan ju pumpa ur men hur gör man rent praktiskt ute på en promenad. Dels måste han ju kunna kylförvara tills det behövs, räcker kylväska för det? Och kan man ge kall bröstmjölk, någon som vet?

    Har ett sådant tillfälle 13 maj också då jag ska ha en konfirmantion på 1,5 timme plus att det kan bli ytterligare en anställningsintervju.
  2. 1
    Lite panik... ...nåja kanske lite överdrivet. Men iallafall så är minstingen 5 månader och helammas. Har fått smaka lite av vår mat någon gång när han velat förstås men yttepytte mängder. Jag börjar jobba 17 juli och har då två månader kvar på mitt jobb och letar alltså jobb. Nu har jag blivit kallad till en anställningsintervju som jag gärna vill gå på och tänker gå på. 2 mil är det att köra dit och intervjun skulle ta 2 timmar. Vi hade tänkt att maken följer med dit med lilleman, jag försöker amma honom precis innan och så går han en lång promenad under anställningsintervjun. Lilleman sover bra när man går långa promenader. Men frågan är, hur löser vi det om han blir hungrig? Jag kan ju pumpa ur men hur gör man rent praktiskt ute på en promenad. Dels måste han ju kunna kylförvara tills det behövs, räcker kylväska för det? Och kan man ge kall bröstmjölk, någon som vet?

    Har ett sådant tillfälle 13 maj också då jag ska ha en konfirmantion på 1,5 timme plus att det kan bli ytterligare en anställningsintervju.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Man kan ju

    frysa bröstmjölk och skrapa och ge som glass stod det i amningsnytt förra sommaren. Så jag antar att man kan ge kall mjölk...
  4. 2
    Man kan ju frysa bröstmjölk och skrapa och ge som glass stod det i amningsnytt förra sommaren. Så jag antar att man kan ge kall mjölk...
  5. Agneta H med 3
    #3

    Vet du om...

    ...det går även till små 5-månaders? Det vore ju en superidé annars! Tack!
  6. 3
    Vet du om... ...det går även till små 5-månaders? Det vore ju en superidé annars! Tack!
  7. Lena
    #4

    Kall mjölk

    Vi har gett Alexander kall mjölk de få gånger jag varit hemifrån och han blivit hungrig. Han har glatt druckit ur sin pipmugg. Ni kan ju testa innan så ni vet att han tycker det är OK. En liten kylväska under vagnen låter väl jättebra!
  8. 4
    Kall mjölk Vi har gett Alexander kall mjölk de få gånger jag varit hemifrån och han blivit hungrig. Han har glatt druckit ur sin pipmugg. Ni kan ju testa innan så ni vet att han tycker det är OK. En liten kylväska under vagnen låter väl jättebra!
  9. Agneta H med 3
    #5

    Hur...

    ...gammal var han då?
  10. 5
    Hur... ...gammal var han då?
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Såhär gjorde vi

    när min sambo gav pumpad mjölk då hon och barnen var på parken och jag jobbade: Vi hade en termos avsedd för mat (extra vid) som vi fyllde med kokande vatten. Den minsta flaskan fick precis plats i den och det tog bara en pytteliten stund för mjölken att bli lagom. En kylväska i bilen, en termos med hett vatten och en stor kopp att sätta ner flaskan i vattenbad. Det är ju bara i nödfall, ni tror ju att han ska klara sig utan, så lite meck kanske är acceptabelt.
  12. 6
    Såhär gjorde vi när min sambo gav pumpad mjölk då hon och barnen var på parken och jag jobbade: Vi hade en termos avsedd för mat (extra vid) som vi fyllde med kokande vatten. Den minsta flaskan fick precis plats i den och det tog bara en pytteliten stund för mjölken att bli lagom. En kylväska i bilen, en termos med hett vatten och en stor kopp att sätta ner flaskan i vattenbad. Det är ju bara i nödfall, ni tror ju att han ska klara sig utan, så lite meck kanske är acceptabelt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Se bara till

    att kylväskan är ordentligt stängd och innehåller tillräckligt med kylklampar. Temperaturen ska vara max 8 grader och mjölk är väldigt känsligt så jag skulle vara noga med det. Kanske testa innan och se att kylväskan funkar. Kall mjölk vet jag inget om, men annars kan man ju ta med en termos också som man göra vattenbad med, fast det kanske blir för krångligt?
  14. 7
    Se bara till att kylväskan är ordentligt stängd och innehåller tillräckligt med kylklampar. Temperaturen ska vara max 8 grader och mjölk är väldigt känsligt så jag skulle vara noga med det. Kanske testa innan och se att kylväskan funkar. Kall mjölk vet jag inget om, men annars kan man ju ta med en termos också som man göra vattenbad med, fast det kanske blir för krångligt?
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Stoppa isbitarna i termos?

    Oj, vilken uppfinningsrikedom som finns i världen, allt är ju möjligt! :-)
  16. 8
    Stoppa isbitarna i termos? Oj, vilken uppfinningsrikedom som finns i världen, allt är ju möjligt! :-)
  17. Lena
    #9

    6 månader (imt)

  18. 9
    6 månader (imt)
  19. Medlem sedan
    Jun 2002
    #10

    Kylväska med många klampar..

    ....och en termos med hett vatten att värma mjölken med hjälp av - det hade jag gjort! Personligen har jag ett motstånd mot att ge iskall mjölk till så små......en känsla bara....

    Lycka till! Det komemr säkert gå bra! och lycka till med jobbet! :)
  20. 10
    Kylväska med många klampar.. ....och en termos med hett vatten att värma mjölken med hjälp av - det hade jag gjort! Personligen har jag ett motstånd mot att ge iskall mjölk till så små......en känsla bara....

    Lycka till! Det komemr säkert gå bra! och lycka till med jobbet! :)
  21. Agneta H med 3
    #11

    Tack! imt

    .
  22. 11
    Tack! imt .
  23. Agneta H med 3
    #12

    Ja...

    ...det är ju faktiskt en möjlighet. Tack för svaret!
  24. 12
    Ja... ...det är ju faktiskt en möjlighet. Tack för svaret!
  25. Agneta H med 3
    #13

    Ja...

    ...det kanske är dags att skaffa en mattermos. Har funderat på det innan. TAck för svaret!
  26. 13
    Ja... ...det kanske är dags att skaffa en mattermos. Har funderat på det innan. TAck för svaret!
  27. Agneta H med 3
    #14

    Ja...

    ...ska nog skaffa en mattermos. Tack för svaret!
  28. 14
    Ja... ...ska nog skaffa en mattermos. Tack för svaret!
  29. Agneta H med 3
    #15

    Jag...

    ...tror nog det blir att skaffa en mattermos. Tack för lyckönskningen!
  30. 15
    Jag... ...tror nog det blir att skaffa en mattermos. Tack för lyckönskningen!

Liknande trådar

  1. Jag får lite panik...
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 10:05
  2. Lite panik
    By Litet pyre in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 12:40
  3. Lite panik!!!
    By susn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 21:01
  4. Lite panik...
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 12:35
  5. lite panik...
    By lite anonym nu in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar