Lite panik...
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Lite panik...

    ...nåja kanske lite överdrivet. Men iallafall så är minstingen 5 månader och helammas fritt. Har fått smaka lite av vår mat någon gång när han velat förstås men yttepytte mängder. Jag börjar jobba 17 juli och har då två månader kvar på mitt jobb och letar alltså jobb. Nu har jag blivit kallad till en anställningsintervju som jag gärna vill gå på och tänker gå på. 2 mil är det att köra dit och intervjun skulle ta 2 timmar. Vi hade tänkt att maken följer med dit med lilleman, jag försöker amma honom precis innan och så går han en lång promenad under anställningsintervjun. Lilleman sover bra när man går långa promenader. Men frågan är, hur löser vi det om han blir hungrig? Jag kan ju pumpa ur men hur gör man rent praktiskt ute på en promenad. Dels måste han ju kunna kylförvara tills det behövs, räcker kylväska för det? Och kan man ge kall bröstmjölk, någon som vet?

    Har ett sådant tillfälle 13 maj också då jag ska ha en konfirmantion på 1,5 timme plus att det kan bli ytterligare en anställningsintervju.
  2. 1
    Lite panik... ...nåja kanske lite överdrivet. Men iallafall så är minstingen 5 månader och helammas fritt. Har fått smaka lite av vår mat någon gång när han velat förstås men yttepytte mängder. Jag börjar jobba 17 juli och har då två månader kvar på mitt jobb och letar alltså jobb. Nu har jag blivit kallad till en anställningsintervju som jag gärna vill gå på och tänker gå på. 2 mil är det att köra dit och intervjun skulle ta 2 timmar. Vi hade tänkt att maken följer med dit med lilleman, jag försöker amma honom precis innan och så går han en lång promenad under anställningsintervjun. Lilleman sover bra när man går långa promenader. Men frågan är, hur löser vi det om han blir hungrig? Jag kan ju pumpa ur men hur gör man rent praktiskt ute på en promenad. Dels måste han ju kunna kylförvara tills det behövs, räcker kylväska för det? Och kan man ge kall bröstmjölk, någon som vet?

    Har ett sådant tillfälle 13 maj också då jag ska ha en konfirmantion på 1,5 timme plus att det kan bli ytterligare en anställningsintervju.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Lite svar

    Kylväska med kylklamp i fungerar säkert fint för bröstmjölksförvaring i några timmar. Man kan ju ha bröstmjölk i kylen i upp till tre dygn, så några timmar i en kylväska kan inte vara nån fara.

    Uppvärmning kan ju bli lite knepigare. Mitt förslag är att ni tar med en termos med hett vatten, och ställer ner flaskan med bröstmjölken i en kopp varmt vatten o ljummar till ättemperatur. Skaka om ordentligt o känn efter när det är lagom varmt.

    Lycka till på intervjun!
  4. 2
    Lite svar Kylväska med kylklamp i fungerar säkert fint för bröstmjölksförvaring i några timmar. Man kan ju ha bröstmjölk i kylen i upp till tre dygn, så några timmar i en kylväska kan inte vara nån fara.

    Uppvärmning kan ju bli lite knepigare. Mitt förslag är att ni tar med en termos med hett vatten, och ställer ner flaskan med bröstmjölken i en kopp varmt vatten o ljummar till ättemperatur. Skaka om ordentligt o känn efter när det är lagom varmt.

    Lycka till på intervjun!
  5. Agneta H med 3
    #3

    Tack för ditt svar!

    Jag undrar vilket jag är mest nervös för Noahs amning eller intervjuerna. Var ett tag sedan jag var på intervju. Nu är mitt nästa dilemma om jag skulle få båda jobben vilket jag inte tror: vad väljer man, en fast tjänst på 75 % med 2 mil enkel väg eller ett 1-årigt vik på heltid med 1,3 mil enkel väg...
  6. 3
    Tack för ditt svar! Jag undrar vilket jag är mest nervös för Noahs amning eller intervjuerna. Var ett tag sedan jag var på intervju. Nu är mitt nästa dilemma om jag skulle få båda jobben vilket jag inte tror: vad väljer man, en fast tjänst på 75 % med 2 mil enkel väg eller ett 1-årigt vik på heltid med 1,3 mil enkel väg...
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4

    Lycka till!

    Vill bara önska lycka till! Intervjuv fixar du galant!
    2 mil enkel väg är inte så farligt, jag har 5. DET är på tok för långt, 3 känns som smärtgränsen. (För mig.)Jag ska nog gå ner på 75% sedan, vi får kolla vad ekonomin tillåter men jag kan offra en hel del för mer tid med barnen. Heltid känns inte lockande nu. Men ibland har man inget val.
  8. 4
    Lycka till! Vill bara önska lycka till! Intervjuv fixar du galant!
    2 mil enkel väg är inte så farligt, jag har 5. DET är på tok för långt, 3 känns som smärtgränsen. (För mig.)Jag ska nog gå ner på 75% sedan, vi får kolla vad ekonomin tillåter men jag kan offra en hel del för mer tid med barnen. Heltid känns inte lockande nu. Men ibland har man inget val.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Jag skulle

    helt klart tagit 75% med 2 mil pendling... det går ju på ca 20 minuter med bil (och bil är väl ett måste med en prästs liiite oregelbundna arbetstider...).

    I pendlingstid är det inte stor skillnad på 13 km och 20 km... men fast tjänst slår högst tycker jag... plus att 75% (om man klarar familjeekonomin på det) är heelt ok när man har småbarn.
  10. 5
    Jag skulle helt klart tagit 75% med 2 mil pendling... det går ju på ca 20 minuter med bil (och bil är väl ett måste med en prästs liiite oregelbundna arbetstider...).

    I pendlingstid är det inte stor skillnad på 13 km och 20 km... men fast tjänst slår högst tycker jag... plus att 75% (om man klarar familjeekonomin på det) är heelt ok när man har småbarn.
  11. Agneta H med 3
    #6

    Ja...

    ...vi skulle nog klara oss på 75 %. Min lön höjs rejält efter första präståret. Om jag får den lön facket tycker jag ska ha så blir 75 % samma summa som jag hade på heltid mitt första år. Fast å andra sidan, lite mer pengar skulle egentligen inte skada. Mycket beror ju också på hur fri jag är att lägga upp arbetstiden efter mina behov. En del präster varnar för att jobba 75 % för att det i praktiken är svårt att sätta gränserna så det blir som heltid. Men det beror ju på församlingen. Fast jag kanske inte får nån av tjänsterna. Den med heltid gick ansökan ut idag så jag vet inte om jag kommer på intervju.
  12. 6
    Ja... ...vi skulle nog klara oss på 75 %. Min lön höjs rejält efter första präståret. Om jag får den lön facket tycker jag ska ha så blir 75 % samma summa som jag hade på heltid mitt första år. Fast å andra sidan, lite mer pengar skulle egentligen inte skada. Mycket beror ju också på hur fri jag är att lägga upp arbetstiden efter mina behov. En del präster varnar för att jobba 75 % för att det i praktiken är svårt att sätta gränserna så det blir som heltid. Men det beror ju på församlingen. Fast jag kanske inte får nån av tjänsterna. Den med heltid gick ansökan ut idag så jag vet inte om jag kommer på intervju.
  13. Agneta H med 3
    #7

    Ja...

    ...just nu lutar det åt det. Fast jag vet ju inte ens om jag har valet. Eller jag kanske inte får nån av tjänsterna.
  14. 7
    Ja... ...just nu lutar det åt det. Fast jag vet ju inte ens om jag har valet. Eller jag kanske inte får nån av tjänsterna.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8

    Vill också säga lycka till!

    Spännande, det är alltid nervöst med intervjuer! Men det kommer säkerligen gå alldeles utmärkt för er alla tre!
  16. 8
    Vill också säga lycka till! Spännande, det är alltid nervöst med intervjuer! Men det kommer säkerligen gå alldeles utmärkt för er alla tre!
  17. Agneta H med 3
    #9

    Tack!

    Jag hoppas det! Fast 2 timmar tycker jag är lite väl långt för en anställningsintervju.
  18. 9
    Tack! Jag hoppas det! Fast 2 timmar tycker jag är lite väl långt för en anställningsintervju.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Sivs förslag låter vettigt

    Så kan ni lösa maten om han blir hungrig. Förhoppningsvis håller han sig en stund på amningen strax innan intervjun och kan snällt vänta på sin mamma =)

    Vad spännande med intervjuver, jag ska hålla tummarna. 2 timmar låter som en lång intervjuv, men den kanske är väl tilltagen och behöver inte ta hela tiden? Ska själv på en på tisdag och är också nervös.

    Lycka till!
  20. 10
    Sivs förslag låter vettigt Så kan ni lösa maten om han blir hungrig. Förhoppningsvis håller han sig en stund på amningen strax innan intervjun och kan snällt vänta på sin mamma =)

    Vad spännande med intervjuver, jag ska hålla tummarna. 2 timmar låter som en lång intervjuv, men den kanske är väl tilltagen och behöver inte ta hela tiden? Ska själv på en på tisdag och är också nervös.

    Lycka till!
  21. Agneta H med 3
    #11

    Jo...

    ...han klarar sig säkert. Men det stillar mina nerver att ha mat med.;o)
  22. 11
    Jo... ...han klarar sig säkert. Men det stillar mina nerver att ha mat med.;o)

Liknande trådar

  1. Jag får lite panik...
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 10:05
  2. Lite panik
    By Litet pyre in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 12:40
  3. Lite panik!!!
    By susn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 21:01
  4. Lite panik...
    By Agneta H med 3 in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 10:20
  5. lite panik...
    By lite anonym nu in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar