Nästan slutat kräkas!!
Sond- & knappmatning
  1. tabita
    #1

    Nästan slutat kräkas!!

    I slutet av mars kräktes lillen vid nästan varje mål, men första april var sista gången. Sedan har han bara kräkts enstaka gånger, kanske var tredje dag. Och mängden är mycket mindre. Först nu förstår jag hur mycket själva kräkningarna har tagit på krafterna!

    Nu har han blivit lite drygt nio månader och har fortfarande nässond. Han äter nog lite bättre, men vill inte dricka annat än att lapa från en mugg (får inte i sig något direkt, men kul att han visar intresse).

    Jag tror kanske ändå att det kan gå på några månader... Men det trodde jag förvisso i januari också. Logopeden var så positiv så det smittade väl av sig.

    Konstigt att kräkningarna bara lade av, men så skönt, så skönt!! Tack för tipset förut om kräkpåsar. Synd bara att vi inte fick dem tidigare för det underlättar också de gånger han kräks.

    Hoppas att han klarar att försörja sig själv snart nu då. Jag var ju inne på knapp för ett tag sedan, men alla har ju alltid trott att han snart kommer att äta. Hoppas det inte fortsätter så. Kanske vi måste dra sonden och börja köra stenhårt några veckor?

    Jag klarar fortfarande inte av sondsättningarna.
  2. 1
    Nästan slutat kräkas!! I slutet av mars kräktes lillen vid nästan varje mål, men första april var sista gången. Sedan har han bara kräkts enstaka gånger, kanske var tredje dag. Och mängden är mycket mindre. Först nu förstår jag hur mycket själva kräkningarna har tagit på krafterna!

    Nu har han blivit lite drygt nio månader och har fortfarande nässond. Han äter nog lite bättre, men vill inte dricka annat än att lapa från en mugg (får inte i sig något direkt, men kul att han visar intresse).

    Jag tror kanske ändå att det kan gå på några månader... Men det trodde jag förvisso i januari också. Logopeden var så positiv så det smittade väl av sig.

    Konstigt att kräkningarna bara lade av, men så skönt, så skönt!! Tack för tipset förut om kräkpåsar. Synd bara att vi inte fick dem tidigare för det underlättar också de gånger han kräks.

    Hoppas att han klarar att försörja sig själv snart nu då. Jag var ju inne på knapp för ett tag sedan, men alla har ju alltid trott att han snart kommer att äta. Hoppas det inte fortsätter så. Kanske vi måste dra sonden och börja köra stenhårt några veckor?

    Jag klarar fortfarande inte av sondsättningarna.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Håller tummarna..

    för att det har vänt och att ni slipper den uschliga sonden snart. Jag håller med, det är hemskt att sätta.
  4. 2
    Håller tummarna.. för att det har vänt och att ni slipper den uschliga sonden snart. Jag håller med, det är hemskt att sätta.

Liknande trådar

  1. Leo slutat kräkas
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 07:45
  2. äntligen har han slutat kräkas
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 21:32
  3. Äntligen slutat kräkas!
    By idapida in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 09:14
  4. Minsting har slutat kräkas.
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 03:25
  5. Nu har jag nästan slutat
    By Joa in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar