Vad får era i tvåårspresent?
_0405 Majbarn
  1. evaOregon
    #1

    Vad får era i tvåårspresent?

    Jag tror vi behöver lite inspiration. Jag kan inte precis komma på någon rolig present åt Thora. Vi har ju i och för sig en grabb på 4,5 år också så det finns massor av leksaker för Thora att leka med.
  2. 1
    Vad får era i tvåårspresent? Jag tror vi behöver lite inspiration. Jag kan inte precis komma på någon rolig present åt Thora. Vi har ju i och för sig en grabb på 4,5 år också så det finns massor av leksaker för Thora att leka med.
  3. Nette m. E o G
    #2

    G ska få:

    Paraply
    Tågbana (trä med typ 60 delar)
    Böcker
    Pussel

    Och antagligen något mer. Tycker också att det är svårt då vi med har en 4 åring i huset. Tågbana blev det dock aldrig av att vi skaffade till henne, så det passar bra nu.
  4. 2
    G ska få: Paraply
    Tågbana (trä med typ 60 delar)
    Böcker
    Pussel

    Och antagligen något mer. Tycker också att det är svårt då vi med har en 4 åring i huset. Tågbana blev det dock aldrig av att vi skaffade till henne, så det passar bra nu.
  5. Sölvi med Lily
    #3

    Ja du, med 5 syskon trodde jag

    vi hade det mesta och lite till. Och i och för sig så har vi ju det! :)

    Men jag har lyckas fixa fram lite i alla fall:

    * Fischer Price tågbana
    (köpt på rean för halva priset, kunne inte låta bli....vi har mycket Fischer Price, och det är otroligt uppskattat!!)

    * Kålrotsdocka, eller vad man kallar dem
    (också rea, kostar 349 i butik, jag köpte den för 99. Överflöd egentligen, men hon har inga dockor med hår :))

    * trehjuling
    (alla vi har haft är faktiskt sönder, så detta \"behöver\" hon :))

    * liten rutchkana
    (har vi aldrig haft, men alltid önskat...)

    * spis och tillbehör
    (har ju storasyster, men på det rummet får hon inte vara. Är nog bäst att Lily och kommande lillasyster får egen spis. Letar dock begagnad)

    * set med tallrik, mugg och skål i disneyprinsessorna

    Andra tips:

    *stolar och bord
    (fast vi hittade jättefint begagnad för 100 kronor, så det har hon redan fått...)

    * pussel och ritsaker är alltid roligt

    * sandleksaker har en vana att försvinna, alltid roligt med lite påfyllning

    * skottkärra

    * dessa söta små sätt som säljs på BR leksaker och toys r us...två stolar, bord och parasoll att ha ute, i Nalle puh eller disney prinsessor

    * lektält (sådanna man kan köpa på IKEA, brukar vara omtyckta, kan användas både ute och inne.

    * Duplo, kan man få för mycket av det?

    * någon badpool till sommaren

    * böcker

    * kläder (fast det köper jag ju ändå :))

    * docksäng eller docksulky om man inte redan har

    * små prinsessor brukar uppskatta små gulliga veskor, halsband, set med tiara och vingar (HM har billiga)

    * DVD om någon favorit figur

    ...kanske kommer på mera sedan...
  6. 3
    Ja du, med 5 syskon trodde jag vi hade det mesta och lite till. Och i och för sig så har vi ju det! :)

    Men jag har lyckas fixa fram lite i alla fall:

    * Fischer Price tågbana
    (köpt på rean för halva priset, kunne inte låta bli....vi har mycket Fischer Price, och det är otroligt uppskattat!!)

    * Kålrotsdocka, eller vad man kallar dem
    (också rea, kostar 349 i butik, jag köpte den för 99. Överflöd egentligen, men hon har inga dockor med hår :))

    * trehjuling
    (alla vi har haft är faktiskt sönder, så detta \"behöver\" hon :))

    * liten rutchkana
    (har vi aldrig haft, men alltid önskat...)

    * spis och tillbehör
    (har ju storasyster, men på det rummet får hon inte vara. Är nog bäst att Lily och kommande lillasyster får egen spis. Letar dock begagnad)

    * set med tallrik, mugg och skål i disneyprinsessorna

    Andra tips:

    *stolar och bord
    (fast vi hittade jättefint begagnad för 100 kronor, så det har hon redan fått...)

    * pussel och ritsaker är alltid roligt

    * sandleksaker har en vana att försvinna, alltid roligt med lite påfyllning

    * skottkärra

    * dessa söta små sätt som säljs på BR leksaker och toys r us...två stolar, bord och parasoll att ha ute, i Nalle puh eller disney prinsessor

    * lektält (sådanna man kan köpa på IKEA, brukar vara omtyckta, kan användas både ute och inne.

    * Duplo, kan man få för mycket av det?

    * någon badpool till sommaren

    * böcker

    * kläder (fast det köper jag ju ändå :))

    * docksäng eller docksulky om man inte redan har

    * små prinsessor brukar uppskatta små gulliga veskor, halsband, set med tiara och vingar (HM har billiga)

    * DVD om någon favorit figur

    ...kanske kommer på mera sedan...
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4

    Gabriel kommer få av oss:

    ( med restriktioner för ev ändringar )
    ** trehjuling
    ** gräsklippare med ljud
    ** badleksaker
    ** stickade fingervantar

    Sen har vi inte pratat om mer men det kommer väl...
    Jag har annars funderat på en pool fast som man fyller med lekbollar ( som det brukar finnas i bollhav ). Den skulle man ju kanske kunna ha på gården i sommar??
  8. 4
    Gabriel kommer få av oss: ( med restriktioner för ev ändringar )
    ** trehjuling
    ** gräsklippare med ljud
    ** badleksaker
    ** stickade fingervantar

    Sen har vi inte pratat om mer men det kommer väl...
    Jag har annars funderat på en pool fast som man fyller med lekbollar ( som det brukar finnas i bollhav ). Den skulle man ju kanske kunna ha på gården i sommar??
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    meeeeeeen..

    snacka om att mitt huvud är kvar någon annanstans...
    reservationer för ev ändringar
    heter det väl- eller?? Nu blir jag själv osäker..
    Äh ; bäst att gå o lägga sig!
  10. 5
    meeeeeeen.. snacka om att mitt huvud är kvar någon annanstans...
    reservationer för ev ändringar
    heter det väl- eller?? Nu blir jag själv osäker..
    Äh ; bäst att gå o lägga sig!
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Elias

    ska få en klätterställning - att ha ute - med sandlåda och rutschkana. Mormor, farfar och farmor är med och sponsrar och farfar ska komma ner och bygga ihop den.
    Vi funderar på att ge honom en trehjuling från oss.
  12. 6
    Elias ska få en klätterställning - att ha ute - med sandlåda och rutschkana. Mormor, farfar och farmor är med och sponsrar och farfar ska komma ner och bygga ihop den.
    Vi funderar på att ge honom en trehjuling från oss.
  13. Magda med 3 och 4:an på g
    #7

    Filip ska få...

    ...´
    *två böcker om traktorer och skotrar (hans favoriter)
    *pennor som ser ut som kladdkritor + målarbok
    *en stor lastbil från viking toys (helt underbara för hjulen är ljudlösa:))
    *en trehjuling + hjälm

    Sen får han faktiskt inte mer av oss:) Det finns ju en och annan leksak här hemma sedan tidigare *s*
  14. 7
    Filip ska få... ...´
    *två böcker om traktorer och skotrar (hans favoriter)
    *pennor som ser ut som kladdkritor + målarbok
    *en stor lastbil från viking toys (helt underbara för hjulen är ljudlösa:))
    *en trehjuling + hjälm

    Sen får han faktiskt inte mer av oss:) Det finns ju en och annan leksak här hemma sedan tidigare *s*
  15. Karin m Henke, Ida, Elina
    #8

    Elina får...

    * En stokkestol. De andra barnen har haft enklare stolar och klarat sig med det, men Elina som är större än sina syskon och klättrar mer skulle behöva en riktig Stokke.
    * Egen baddocka (syskonen har varsin som hon INTE får låna), söta dockkläder till den samt en dockstol från hennes bror Henke
    * Målarbok med grisar och EGNA tuschpennor (syster vill sällan låna ut sina). Elina älskar allt med grisar, hon sover nämligen med en Bamse-gris (som Lotta på Bråkmakargatan).
    * Bok Malla handlar (om en gris :-)) samt en bok om Ludde som klär på sig
    * Av sin syster Ida ska hon få en rosa plaststol med Askungen på att ha ute (femåriga Ida har själv valt present, jag blev lite förvånad...)
  16. 8
    Elina får... * En stokkestol. De andra barnen har haft enklare stolar och klarat sig med det, men Elina som är större än sina syskon och klättrar mer skulle behöva en riktig Stokke.
    * Egen baddocka (syskonen har varsin som hon INTE får låna), söta dockkläder till den samt en dockstol från hennes bror Henke
    * Målarbok med grisar och EGNA tuschpennor (syster vill sällan låna ut sina). Elina älskar allt med grisar, hon sover nämligen med en Bamse-gris (som Lotta på Bråkmakargatan).
    * Bok Malla handlar (om en gris :-)) samt en bok om Ludde som klär på sig
    * Av sin syster Ida ska hon få en rosa plaststol med Askungen på att ha ute (femåriga Ida har själv valt present, jag blev lite förvånad...)
  17. Mona m Hugo
    #9

    Hugo

    kommer att få en trehjuling av oss, hoppas bara att den hinner komma, beställd från Norge. Sen blir det nog inget mer från oss tror jag, har inte bestämt oss ännu. Ev kan det bli lite leksaker till sandlådan.
  18. 9
    Hugo kommer att få en trehjuling av oss, hoppas bara att den hinner komma, beställd från Norge. Sen blir det nog inget mer från oss tror jag, har inte bestämt oss ännu. Ev kan det bli lite leksaker till sandlådan.
  19. Sölvi med Lily
    #10

    Vad är det för trehjuling?

    Är ju norska och undrar om det finns bättre varor där borta? Vad gjorde att ni beställde därifrån och vad kostar de. Vill ha en hållbar cykel denna gång, och mina föräldrar kommer hit några dagar efter Lilys 2 års dag...blev lite nyfiken nu ! :)
  20. 10
    Vad är det för trehjuling? Är ju norska och undrar om det finns bättre varor där borta? Vad gjorde att ni beställde därifrån och vad kostar de. Vill ha en hållbar cykel denna gång, och mina föräldrar kommer hit några dagar efter Lilys 2 års dag...blev lite nyfiken nu ! :)
  21. Medlem sedan
    Apr 1999
    #11

    Svårt det där...

    Selma har ju två äldre syskon, så vi behöver verkligen inga mer leksaker. Det känns som om det svämmar över redan ;-) Vi funderar på att ge henne en lekstuga, för det har vi tänkt skaffa i många år, men inte riktigt kommit till skott. Iofs blir det ju till alla barn, men då kan Selma önska sig grejer till lekstugan av släkten och så är även det problemet löst. Nya saker till sandlådan är något annat som behövs varje år. Jag tycker att dagens plasthinkar, spadar osv håller så dåligt. Annat var det på det glada 70-talet ;-)
  22. 11
    Svårt det där... Selma har ju två äldre syskon, så vi behöver verkligen inga mer leksaker. Det känns som om det svämmar över redan ;-) Vi funderar på att ge henne en lekstuga, för det har vi tänkt skaffa i många år, men inte riktigt kommit till skott. Iofs blir det ju till alla barn, men då kan Selma önska sig grejer till lekstugan av släkten och så är även det problemet löst. Nya saker till sandlådan är något annat som behövs varje år. Jag tycker att dagens plasthinkar, spadar osv håller så dåligt. Annat var det på det glada 70-talet ;-)
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12

    Vi kommer

    förmodligen ge vårt troll en elektrisk bil att meja ner allt på altanen med.

    Annars kommer hon att önska sig alla möjliga ute-leksaker. Trehjuling har hon, men kanske traktor med släp.
    Pyssel så som lera, målarsaker, såpbubbelgrejer osv är ju alltid uppskattat att köpa så vi har försökt att inte köpa något innan.

    Det blir nog mest utesaker faktiskt som vårt troll önskar sig. Lekställning med lekstuga, sandlåda, rutschkana och gungställning byggde hennes far till henne förra året. Men han skall nog bygga en liten lekstuga att ha på altanen också. Så det önskas rutschkana som man kan sätta så att hon rutschar ner i poolen.

    Finns ju sådana där roliga vattenlandskap att köpa. Vi gav ett sådant till vår guddotter och den uppskattades.
    Blomma som sprutar vatten att ha på gräsmattan. Molly älskar sin.
    Gummibåt att sitta i på stranden och i havet. Vi köpte en till Molly förra året och den var verkligen super att ha med sig för henne att leka i och kring.

    Singalong-spelare kanske...

    Kommer inte på något mer just nu!
  24. 12
    Vi kommer förmodligen ge vårt troll en elektrisk bil att meja ner allt på altanen med.

    Annars kommer hon att önska sig alla möjliga ute-leksaker. Trehjuling har hon, men kanske traktor med släp.
    Pyssel så som lera, målarsaker, såpbubbelgrejer osv är ju alltid uppskattat att köpa så vi har försökt att inte köpa något innan.

    Det blir nog mest utesaker faktiskt som vårt troll önskar sig. Lekställning med lekstuga, sandlåda, rutschkana och gungställning byggde hennes far till henne förra året. Men han skall nog bygga en liten lekstuga att ha på altanen också. Så det önskas rutschkana som man kan sätta så att hon rutschar ner i poolen.

    Finns ju sådana där roliga vattenlandskap att köpa. Vi gav ett sådant till vår guddotter och den uppskattades.
    Blomma som sprutar vatten att ha på gräsmattan. Molly älskar sin.
    Gummibåt att sitta i på stranden och i havet. Vi köpte en till Molly förra året och den var verkligen super att ha med sig för henne att leka i och kring.

    Singalong-spelare kanske...

    Kommer inte på något mer just nu!
  25. Mona m Hugo
    #13

    Det är en

    Motogoose, tycker den är häftig :-)
    De finns på barnevogna.no Kostar en slant ja, 899 norska kronor kostar den vi köper, det blev ca 1500:- med frakt och omvandlad till svenska kronor. Dyr ja visst men vi hoppas att den är värt det. Hugo blir i allafall ensam med den trehjulingen här i vårt lilla samhälle
  26. 13
    Det är en Motogoose, tycker den är häftig :-)
    De finns på barnevogna.no Kostar en slant ja, 899 norska kronor kostar den vi köper, det blev ca 1500:- med frakt och omvandlad till svenska kronor. Dyr ja visst men vi hoppas att den är värt det. Hugo blir i allafall ensam med den trehjulingen här i vårt lilla samhälle
  27. Sölvi med Lily
    #14

    Oj då!

    Ingen dålig trehjuling det där!!!! Dock hade jag väl tänkt mig en i några prisklasser under...:) Plötsligen är 499 inte alls dyrt för en cykel :)
    Häftig var den hur som helst!!!
  28. 14
    Oj då! Ingen dålig trehjuling det där!!!! Dock hade jag väl tänkt mig en i några prisklasser under...:) Plötsligen är 499 inte alls dyrt för en cykel :)
    Häftig var den hur som helst!!!
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    En röd liten cykel...

    en monark m stödhjul o cykelkorg :o)

    kramis

    Anja
  30. 15
    En röd liten cykel... en monark m stödhjul o cykelkorg :o)

    kramis

    Anja
  31. chockad
    #16

    Va!?

    En cykel med stödhjul?
    Redan?

  32. 16
    Va!? En cykel med stödhjul?
    Redan?

  33. Sölvi med Lily
    #17

    :-)

    Jag förväntade mig faktiskt att någon skulle reagera på ert val :), och självklart anonymt...

    Tyckte också det verkade tidigt med tvåhjuling till en 2 åring, man lär sig ju balansen på ett helt annat sätt när man cyklar med stödhjul. Innan första barnet var redo att cykla var jag bestämt på att ALDRIG ha stödhjul utan ha trehjuling tills de var mogna nog till stödhjul...den prinsippen ramlade redan när första barnet var 4 år...
    Och så kom pappa hem med två tvåhjulingar med stödhjul som han köpt på rea för 125/st när tvillingarna var 3,5... fast Signe lärde sig dirket att cykla utan.
    Så de andra barnen har ju fått ta det som finns, och då är det ju \"häftigare\" att ha tvåhjuling än trehjuling förståss, dock får de en annan balans som sagt, och fallet blir större om de skulle ramla.
    Ser att på de minsta står det ofta från 2-4 år, men man måste nog vara närmare 3 innan den verkligen passar enligt mitt tycke, beroende på hur lång man är förståss.
    Här satsas på trehjuling, och jag hoppas hon kan lära sig på den och ha den åtminstone till nästa sommar. Får nog gömma undan den lilla tvåhjulingen i garaget...:)

    Hoppas du inte tar illa upp om man tycker annorlunda. Ville bara skriva då jag tycker det är lite fegt att skriva inlägg anonymt på det viset. Bättre att stå för det man tycker.
  34. 17
    :-) Jag förväntade mig faktiskt att någon skulle reagera på ert val :), och självklart anonymt...

    Tyckte också det verkade tidigt med tvåhjuling till en 2 åring, man lär sig ju balansen på ett helt annat sätt när man cyklar med stödhjul. Innan första barnet var redo att cykla var jag bestämt på att ALDRIG ha stödhjul utan ha trehjuling tills de var mogna nog till stödhjul...den prinsippen ramlade redan när första barnet var 4 år...
    Och så kom pappa hem med två tvåhjulingar med stödhjul som han köpt på rea för 125/st när tvillingarna var 3,5... fast Signe lärde sig dirket att cykla utan.
    Så de andra barnen har ju fått ta det som finns, och då är det ju \"häftigare\" att ha tvåhjuling än trehjuling förståss, dock får de en annan balans som sagt, och fallet blir större om de skulle ramla.
    Ser att på de minsta står det ofta från 2-4 år, men man måste nog vara närmare 3 innan den verkligen passar enligt mitt tycke, beroende på hur lång man är förståss.
    Här satsas på trehjuling, och jag hoppas hon kan lära sig på den och ha den åtminstone till nästa sommar. Får nog gömma undan den lilla tvåhjulingen i garaget...:)

    Hoppas du inte tar illa upp om man tycker annorlunda. Ville bara skriva då jag tycker det är lite fegt att skriva inlägg anonymt på det viset. Bättre att stå för det man tycker.
  35. Medlem sedan
    Apr 1999
    #18

    Men grattis Magda!

    Vad jättekul att ni väntar en till liten!!! Vad är oddsen för att det blir en kille igen, tror du? Nog skulle ni allt behöva få er en liten tjej, så att mamma slipper vara ensam, men samtidigt är det ju jättehäftigt med fyra grabbar! Jag måste säga att jag verkligen tycker att det är kul att fler och fler väljer att ha många barn. Ett stort GRATTIS!
  36. 18
    Men grattis Magda! Vad jättekul att ni väntar en till liten!!! Vad är oddsen för att det blir en kille igen, tror du? Nog skulle ni allt behöva få er en liten tjej, så att mamma slipper vara ensam, men samtidigt är det ju jättehäftigt med fyra grabbar! Jag måste säga att jag verkligen tycker att det är kul att fler och fler väljer att ha många barn. Ett stort GRATTIS!
  37. Nette m. E o G
    #19

    Wohoo!

    Grattis :-) Vad spännande med en 4:a.
  38. 19
    Wohoo! Grattis :-) Vad spännande med en 4:a.
  39. Medlem sedan
    Nov 2003
    #20

    Ah jaaa...

    anonyma inlägg svarar jag inte på men jag kan ju svara dig :o)

    Emil fick denna cykel då han var två år och han cyklade som en kung och Alice har oxå fått denna otroliga balans som mina två första barn verkar ha, dock ej Ivan, han är lite \"vingligare\" ;o)

    Emil cyklade redan vid 2,5 års ålder vart vi än skulle. Jag gick bredvid, det var lååååånga bitar. Han älskade denna cykel och känner jag Alice rätt så kommer hon bli tokig av glädje. Storebror har precis fått ny stor cykel och kan nu cykla utan stödhjul (ja vi har inte lärt honom förrän nu, hemskt men jag har ju för sjutton varit höggravid de två senaste åren under sommarhalvåren och Daniel har jobbat massor dessutom haft problem m ryggen och tja, vi har helt enkelt inte kommit till skott).

    Nåja, det låter kanske tidigt men cykeln är ju alltså en 12tummare och helt lagom stor till henne m liten cykelkorg och allt.

    Emil trillade nog knappt en enda gång... Skulle jag märka att Alice inte har samma balans eller koll på att cykla så kommer jag såklart köpa henne en trehjuling istället. Emil hade aldrig någon sådan, han hade cykel från början...

    Fniss... tänk att man kan bli \"chockad\" av en sån grej. Tanken att det kunde vara konstigt har inte ens slagit mig :o)

    Klart man får tycka olika, vi är ju olika o våra barn är olika :o)

    jättekramis

    Anja
  40. 20
    Ah jaaa... anonyma inlägg svarar jag inte på men jag kan ju svara dig :o)

    Emil fick denna cykel då han var två år och han cyklade som en kung och Alice har oxå fått denna otroliga balans som mina två första barn verkar ha, dock ej Ivan, han är lite \"vingligare\" ;o)

    Emil cyklade redan vid 2,5 års ålder vart vi än skulle. Jag gick bredvid, det var lååååånga bitar. Han älskade denna cykel och känner jag Alice rätt så kommer hon bli tokig av glädje. Storebror har precis fått ny stor cykel och kan nu cykla utan stödhjul (ja vi har inte lärt honom förrän nu, hemskt men jag har ju för sjutton varit höggravid de två senaste åren under sommarhalvåren och Daniel har jobbat massor dessutom haft problem m ryggen och tja, vi har helt enkelt inte kommit till skott).

    Nåja, det låter kanske tidigt men cykeln är ju alltså en 12tummare och helt lagom stor till henne m liten cykelkorg och allt.

    Emil trillade nog knappt en enda gång... Skulle jag märka att Alice inte har samma balans eller koll på att cykla så kommer jag såklart köpa henne en trehjuling istället. Emil hade aldrig någon sådan, han hade cykel från början...

    Fniss... tänk att man kan bli \"chockad\" av en sån grej. Tanken att det kunde vara konstigt har inte ens slagit mig :o)

    Klart man får tycka olika, vi är ju olika o våra barn är olika :o)

    jättekramis

    Anja
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tvåårspresent?
    By vajjer in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 11:10
  2. Tvåårspresent- vad???
    By Vera C in forum _0506 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-14, 17:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar