Ser en massa magar...!!
Planera för barn
  1. Längtar...!!
    #1

    Ser en massa magar...!!

    på stan, på BOLIBOMPA.... och överallt.. och vist påverkar det!!!
    Ser ju magar överallt tycker jag.
    Hur med er?
  2. 1
    Ser en massa magar...!! på stan, på BOLIBOMPA.... och överallt.. och vist påverkar det!!!
    Ser ju magar överallt tycker jag.
    Hur med er?
  3. Fi
    #2

    precis samma känsla

    De är vääldigt gravida på Bolibompa för tillfället. Står o jämför sina magar o håller på. Sonen pratar magar hela tiden också.
  4. 2
    precis samma känsla De är vääldigt gravida på Bolibompa för tillfället. Står o jämför sina magar o håller på. Sonen pratar magar hela tiden också.
  5. Försök 3
    #3

    Överallt

    Barnmagar överallt! O till råga på allt är min syrra i vecka 12 =/
    Jag o sambon har försökt bli gravida sedan jan, men ännu inget pyre på väg.. Så sitter o glor på alla andras magar..
  6. 3
    Överallt Barnmagar överallt! O till råga på allt är min syrra i vecka 12 =/
    Jag o sambon har försökt bli gravida sedan jan, men ännu inget pyre på väg.. Så sitter o glor på alla andras magar..
  7. 3an
    #4

    Jorå samma...

    här, kan inte sluta titta heller det ser ju såååå härligt ut. Det finns ju inget som är så fint som en mage med bebis i:)
  8. 4
    Jorå samma... här, kan inte sluta titta heller det ser ju såååå härligt ut. Det finns ju inget som är så fint som en mage med bebis i:)
  9. En till som längtar...
    #5

    Jag ser också magar överallt!

    Två grannar med stora magar, en fröken på barnens förskola, en mamma till barnens kompis... och så alla på stan + de på Bolibompa...
    Vill också!
  10. 5
    Jag ser också magar överallt! Två grannar med stora magar, en fröken på barnens förskola, en mamma till barnens kompis... och så alla på stan + de på Bolibompa...
    Vill också!
  11. tes
    #6

    Hjälp!?!?!

    även jag ser magar överallt, flera vänner har även fått sig en liten bebis. jag vill själv jätte gärna börja försöka bli gravid, men det är lite svårt när sambon inte vill, någon som har något tips på hur jag kan \"övertala\" han. han är 27 år, vi har inga barn och jag känner att han börjar få några år på nacken. själv e jag 22 så egentligen har jag många år på mig, men jag vill så gärna just NU... vi bråkar jätte mycket om det här och ibland känns det som att det skulle kunna ta slut mellan oss på grund av detta. eller är det meningen att vi ska bråka om det tills det blir av..??
  12. 6
    Hjälp!?!?! även jag ser magar överallt, flera vänner har även fått sig en liten bebis. jag vill själv jätte gärna börja försöka bli gravid, men det är lite svårt när sambon inte vill, någon som har något tips på hur jag kan \"övertala\" han. han är 27 år, vi har inga barn och jag känner att han börjar få några år på nacken. själv e jag 22 så egentligen har jag många år på mig, men jag vill så gärna just NU... vi bråkar jätte mycket om det här och ibland känns det som att det skulle kunna ta slut mellan oss på grund av detta. eller är det meningen att vi ska bråka om det tills det blir av..??
  13. familjsen
    #7

    tror inte att det går att tvinga ..

    någon till att bli förälder -det är ju ett enormt ansvar.

    Varför så bråttom? Finns det inte massor av annat du vill göra innan du blir mamma?
    Plugga, jobba, resa?

    Min sambo är 30 och vi har precis börjat prata om detta med barn.
  14. 7
    tror inte att det går att tvinga .. någon till att bli förälder -det är ju ett enormt ansvar.

    Varför så bråttom? Finns det inte massor av annat du vill göra innan du blir mamma?
    Plugga, jobba, resa?

    Min sambo är 30 och vi har precis börjat prata om detta med barn.
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Svårt

    att tvinga fram något som den andre inte känner.. Jag har velat bli gravid i över 1,5 år, men vi har precis börjat vår verkstad. Jag och min sambo har också bråkat mycket, och många tårar har runnit. Men som du måste förstå hans känslor, så måste han samtidigt förstå dina. Det är inget man _väljer_ att känna, det \"bara blir så\", och hoppas din kille förstår det!

    *lyckokram*
  16. 8
    Svårt att tvinga fram något som den andre inte känner.. Jag har velat bli gravid i över 1,5 år, men vi har precis börjat vår verkstad. Jag och min sambo har också bråkat mycket, och många tårar har runnit. Men som du måste förstå hans känslor, så måste han samtidigt förstå dina. Det är inget man _väljer_ att känna, det \"bara blir så\", och hoppas din kille förstår det!

    *lyckokram*
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Svar till familjsen

    JAg är 22 år, och har påbörjat min \"verkstad\". Det är inte att jag har bråttom. Jag har inte tvingat fram dom här känslorna. Så som du börjat känna att du vill ha barn nu (vet iof inte hur gammal du är, men från ditt svar är du väl 25+ iaf?) så har jag kännt det sen jag var 20. Det är inget aktivt beslut \"nu vill jag ha barn\", det är nåt man känner, nåt kroppen säger.
    Plugga, jobba, resa kan man också göra med barn. Ser inte vart det skulle hindra?

  18. 9
    Svar till familjsen JAg är 22 år, och har påbörjat min \"verkstad\". Det är inte att jag har bråttom. Jag har inte tvingat fram dom här känslorna. Så som du börjat känna att du vill ha barn nu (vet iof inte hur gammal du är, men från ditt svar är du väl 25+ iaf?) så har jag kännt det sen jag var 20. Det är inget aktivt beslut \"nu vill jag ha barn\", det är nåt man känner, nåt kroppen säger.
    Plugga, jobba, resa kan man också göra med barn. Ser inte vart det skulle hindra?

  19. tes
    #10

    jag vill inte tvinga

    jag vill bara hjälpa honom att förstå att det inte är slutet på livet att få barn, för så ser han det.han tror inte att han kommer kunna göra någonting, visst tar ett barn mycket tid, men man kan fortfarande ha kul. han vill ju ha barn men det är som att han tror att han måste vara \"klar\" med livet först..
  20. 10
    jag vill inte tvinga jag vill bara hjälpa honom att förstå att det inte är slutet på livet att få barn, för så ser han det.han tror inte att han kommer kunna göra någonting, visst tar ett barn mycket tid, men man kan fortfarande ha kul. han vill ju ha barn men det är som att han tror att han måste vara \"klar\" med livet först..
  21. tes
    #11

    jag..

    vill och kan inte tvinga fram dom kännslorna hos honom, men han är så konstig när det gäller det här. ibland kan han säga saker så de låter som att han vill försöka nu, men sen visar det sig att det var inte alls så han menade. han ger mig nästan falska förhoppningar ibland, vilket inte är speciellt kul. men jag vill ju absolut inte tvinga honom. det är ingenting som jag skulle vilja bli tvingad till. men hur som helst så måste han ju förstå att livet inte är slut bara för att man skaffar barn, vem vet om vi ens kan få barn. han tror att det här är något som jag har kommit på över natten, men detta är något jag har velat länge.. det känns som att vi aldrig kommer vilja samma sak.. det blir som en tävling \"vem ska ge sig först\"...
  22. 11
    jag.. vill och kan inte tvinga fram dom kännslorna hos honom, men han är så konstig när det gäller det här. ibland kan han säga saker så de låter som att han vill försöka nu, men sen visar det sig att det var inte alls så han menade. han ger mig nästan falska förhoppningar ibland, vilket inte är speciellt kul. men jag vill ju absolut inte tvinga honom. det är ingenting som jag skulle vilja bli tvingad till. men hur som helst så måste han ju förstå att livet inte är slut bara för att man skaffar barn, vem vet om vi ens kan få barn. han tror att det här är något som jag har kommit på över natten, men detta är något jag har velat länge.. det känns som att vi aldrig kommer vilja samma sak.. det blir som en tävling \"vem ska ge sig först\"...
  23. familjsen
    #12

    till Missnööjd

    Jag ville och kände många saker när jag var 20 som jag ändrat uppfattning om idag, det händer mycket mognadsmässigt under de åren tycker jag (är 28 nu).

    Du skriver inget om din ekonomiska situation (alltså hur din ekonomi ser ut om du levde ensam) men den kan nog lägga sordin på den mysigaste familjestämning om man saknar jobb och utbildning.

    Pengar ska inte vara viktigt men det är ändå förutsättningen för att överleva, är det så att man som tjej (vilket är väldigt vanligt) lever på sin killes pengar och dessutom har barn blir det en maktfaktor i förhållandet som inte är att leka med.

    Blir det dessutom så att man går skilda vägar (50 % + skilsmässor i Sverige) blir det mycket svårt att klara av ett eget boende + barn utan ekonomiska förutsättningar.

    Det kan ju mycket väl vara så att du har stadigt jobb och bra ekonomi men de flesta har ju inte hunnit dit vid 22 års ålder.

    När ni står mitt uppe i vardagen med tvätt, skrikigt barn (stundvis.. nattvis ?), räkningar som ska betalas blir det nog ännu tuffare om han \"motvilligt gått med på att skaffa barn\" då är hans motivation att ta hand om sin familj i botten.

    Det finns hur många kvinnor som helst som gått i den fällan (som jag tycker att det är) vilket blir tragiskt både för barnet och föräldrarna. Intervjuer med killar som känner sig tvingade till pappa-skapet visar att de ändå inte vill lämna tjejen i sticket - resultatet blir många år av bitterhet och outredda känslor som definitivt påverkar barnet.

    Min poäng är väl att när man blir förälder är det det viktigaste jobbet man någonsin har och då vill jag skapa optimala förutsättningar först.

    Förstår om mitt inlägg kanske uppfattas som pessimistiskt men jag kallar mig realist.


    Lycka till!
  24. 12
    till Missnööjd Jag ville och kände många saker när jag var 20 som jag ändrat uppfattning om idag, det händer mycket mognadsmässigt under de åren tycker jag (är 28 nu).

    Du skriver inget om din ekonomiska situation (alltså hur din ekonomi ser ut om du levde ensam) men den kan nog lägga sordin på den mysigaste familjestämning om man saknar jobb och utbildning.

    Pengar ska inte vara viktigt men det är ändå förutsättningen för att överleva, är det så att man som tjej (vilket är väldigt vanligt) lever på sin killes pengar och dessutom har barn blir det en maktfaktor i förhållandet som inte är att leka med.

    Blir det dessutom så att man går skilda vägar (50 % + skilsmässor i Sverige) blir det mycket svårt att klara av ett eget boende + barn utan ekonomiska förutsättningar.

    Det kan ju mycket väl vara så att du har stadigt jobb och bra ekonomi men de flesta har ju inte hunnit dit vid 22 års ålder.

    När ni står mitt uppe i vardagen med tvätt, skrikigt barn (stundvis.. nattvis ?), räkningar som ska betalas blir det nog ännu tuffare om han \"motvilligt gått med på att skaffa barn\" då är hans motivation att ta hand om sin familj i botten.

    Det finns hur många kvinnor som helst som gått i den fällan (som jag tycker att det är) vilket blir tragiskt både för barnet och föräldrarna. Intervjuer med killar som känner sig tvingade till pappa-skapet visar att de ändå inte vill lämna tjejen i sticket - resultatet blir många år av bitterhet och outredda känslor som definitivt påverkar barnet.

    Min poäng är väl att när man blir förälder är det det viktigaste jobbet man någonsin har och då vill jag skapa optimala förutsättningar först.

    Förstår om mitt inlägg kanske uppfattas som pessimistiskt men jag kallar mig realist.


    Lycka till!
  25. tes
    #13

    svar till familjsen

    jag vet att du skrev till missnööjd, men jag tycker att vi har ett bra förhållande, vi bor i hus, jag läser till undersköterska nu blir klar i dec -06. även fast det är svårt att få fast jobb inom kommun så jobbar jag som vikarie, vilket för det mesta är mer än heltid för de finns så mycke jobb.
    Som jag skrev så vill jag absolut inte tvinga han, jag vill bara få honom att förstå att livet inte tar slut för att man skaffar barn.
  26. 13
    svar till familjsen jag vet att du skrev till missnööjd, men jag tycker att vi har ett bra förhållande, vi bor i hus, jag läser till undersköterska nu blir klar i dec -06. även fast det är svårt att få fast jobb inom kommun så jobbar jag som vikarie, vilket för det mesta är mer än heltid för de finns så mycke jobb.
    Som jag skrev så vill jag absolut inte tvinga han, jag vill bara få honom att förstå att livet inte tar slut för att man skaffar barn.
  27. tes
    #14

    plus...

    att det går knappt att prata med han om de heller, det är precis som att han tror att jag blir på smällen av att bara prata....
  28. 14
    plus... att det går knappt att prata med han om de heller, det är precis som att han tror att jag blir på smällen av att bara prata....
  29. familjsen
    #15

    respektera hans vilja

    Detta är en avgörande fråga i en relation, vill en inte ha barn (just nu eller aldrig) kan man bara acceptera eller avsluta relationen.
  30. 15
    respektera hans vilja Detta är en avgörande fråga i en relation, vill en inte ha barn (just nu eller aldrig) kan man bara acceptera eller avsluta relationen.
  31. familjsen
    #16

    inom sjukvården

    finnt det ju gott om jobb - helt sant.
    Men om du blir klar i december och jobbar ett tag kanske han blir mer positiv till att ni skaffar barn.
  32. 16
    inom sjukvården finnt det ju gott om jobb - helt sant.
    Men om du blir klar i december och jobbar ett tag kanske han blir mer positiv till att ni skaffar barn.
  33. tes
    #17

    jo...

    de kanske är lika bra att göra det...nån lä ju ge sig..
  34. 17
    jo... de kanske är lika bra att göra det...nån lä ju ge sig..
  35. familjsen
    #18

    när du ska bli mamma

    vill du ju bli det med någon som längtar lika mycket som du!

    Det blir tufft som fasen med spädbarn ändå!
  36. 18
    när du ska bli mamma vill du ju bli det med någon som längtar lika mycket som du!

    Det blir tufft som fasen med spädbarn ändå!
  37. tes
    #19

    jag har...

    ..bestämt mig för att vänta tills han känner sig redo...annars kommer det här att ta knäcken på oss, vill inte de...de får bli när de blir..
  38. 19
    jag har... ..bestämt mig för att vänta tills han känner sig redo...annars kommer det här att ta knäcken på oss, vill inte de...de får bli när de blir..
  39. familjsen
    #20

    klokt beslut

    om du frågar mig.

    Är han killen för dig kan du bara göra så. Är han inte killen för dig utvisar tiden det också.

    Styrkekram!
  40. 20
    klokt beslut om du frågar mig.

    Är han killen för dig kan du bara göra så. Är han inte killen för dig utvisar tiden det också.

    Styrkekram!

Liknande trådar

  1. våldtäkt och massa massa mer
    By caroolin in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-20, 21:34
  2. massa massa aj idag
    By tuffinghund in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-08, 11:22
  3. Har en massa ilska och en massa att säga
    By A_Cei in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 16:53
  4. Magar!
    By Lindo80 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 21:51
  5. Hur är det med era magar?
    By MissX in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 07:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar