Nu är bebistiden helt över *snyft*
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Nu är bebistiden helt över *snyft*

    för jag har sålt vagnen...
    Jag är ju inte vagngalen (som vissa andra *S*) så det är den allra första duovagnen som vi köpte den 11 december 2001 som jag sålde. Då var jag höggravid och hade tittat på vagnar i ett halvår och äntligen hittade jag det jag ville ha, en Brio Duo.
    Nu har den rullat måååånga mil och såldes ikväll för 2100 kr. Jag gav 5300 kr för den och då hade den ändå kostat 5900 kr, men jag fick 10% rabatt....
    *svammel*
    Lite nostalgiskt känns det nog ändå....
    En tid i livet som är slut....
    Men mest är det nog skönt att slippa schabraket i hallen *L*
  2. 1
    Nu är bebistiden helt över *snyft* för jag har sålt vagnen...
    Jag är ju inte vagngalen (som vissa andra *S*) så det är den allra första duovagnen som vi köpte den 11 december 2001 som jag sålde. Då var jag höggravid och hade tittat på vagnar i ett halvår och äntligen hittade jag det jag ville ha, en Brio Duo.
    Nu har den rullat måååånga mil och såldes ikväll för 2100 kr. Jag gav 5300 kr för den och då hade den ändå kostat 5900 kr, men jag fick 10% rabatt....
    *svammel*
    Lite nostalgiskt känns det nog ändå....
    En tid i livet som är slut....
    Men mest är det nog skönt att slippa schabraket i hallen *L*
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2

    hjälp

    vilket bra pris du fick!! Det är många som knappt får den summan för en Brio duo från -04, du hade verkligen tur!
    Jaja, nu var det ju inte det jag skulle säga egentligen, utan att t.o.m jag kände nostalgi när jag sålde den första bebisvagnen, en Emmaljunga duo som vi köpte till Aron. Men sen dess har det runnit mycket vatten (och många vagnar) under bron så nu är det sällan jag blir känslomässig vid vagnsförsäljningar :)
  4. 2
    hjälp vilket bra pris du fick!! Det är många som knappt får den summan för en Brio duo från -04, du hade verkligen tur!
    Jaja, nu var det ju inte det jag skulle säga egentligen, utan att t.o.m jag kände nostalgi när jag sålde den första bebisvagnen, en Emmaljunga duo som vi köpte till Aron. Men sen dess har det runnit mycket vatten (och många vagnar) under bron så nu är det sällan jag blir känslomässig vid vagnsförsäljningar :)
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Hehe

    du anade väl vem jag tänkte på när jag skrev vagngalen?
    Jo, det var ett bra pris, men för mig som bor på en mindre ort så anade jag att en välvårdad vagn i snygg (enl mig) färg skulle vara ganska lättsåld. Jag tror nästan att jag skulle kunnat få 2500 kr för den, men vågade inte chansa på att ha en svårsåld vagn.
    De som köpte den väntade sitt första barn i september och gillade färgen på denna, de prutade en 100-lapp :-) Mest för syns skull tror jag. Jag hade faktiskt köpare på KÖ till den :-)
  6. 3
    Hehe du anade väl vem jag tänkte på när jag skrev vagngalen?
    Jo, det var ett bra pris, men för mig som bor på en mindre ort så anade jag att en välvårdad vagn i snygg (enl mig) färg skulle vara ganska lättsåld. Jag tror nästan att jag skulle kunnat få 2500 kr för den, men vågade inte chansa på att ha en svårsåld vagn.
    De som köpte den väntade sitt första barn i september och gillade färgen på denna, de prutade en 100-lapp :-) Mest för syns skull tror jag. Jag hade faktiskt köpare på KÖ till den :-)
  7. Anna m Flipp & Vendela
    #4

    Lite nostalgiskt:-)

    Visst känns det lite konstigt? Jag vet ju att jag aldrig mer kommer att ha en liten bebis här hemma och det känns lite konstigt, det är som du skriver: en tid i livet som är slut. Fast visst, det ska bli skönt att slippa en del saker som hör bebistiden till också:-)
  8. 4
    Lite nostalgiskt:-) Visst känns det lite konstigt? Jag vet ju att jag aldrig mer kommer att ha en liten bebis här hemma och det känns lite konstigt, det är som du skriver: en tid i livet som är slut. Fast visst, det ska bli skönt att slippa en del saker som hör bebistiden till också:-)
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Hehe

    Använder ni aldrig vagn längre? Jag hoppas ju på en till att slänga i vagnen ett tag framöver *s*
  10. 5
    Hehe Använder ni aldrig vagn längre? Jag hoppas ju på en till att slänga i vagnen ett tag framöver *s*
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Jodå

    hon har en sulky, en Brio Sitty som hon älskar!
    Men hon sover aldrig i vagnen längre och då behöver vi verkligen inte ha \"pansarvagnen\". Det är såååå skönt att bara ha sulkyn, vi väntade bara in våren, för hon satt ju betydligt mer skyddad i duon.
    Till hösten blir det väl minimalt med vagnåkande, då är det dagis som gäller och cykel eller bil dit.

    Klart du ska ha vagnen kvar, den ska ju \"snart\" rymma en ny liten stjärna! Den känslan var väldigt märklig, när jag fick plocka fram duovagnen för ANDRA gången och tänka att snart ligger det en liten där i igen....
    Den känslan kommer aldrig att upprepas här...
    Om det blir en oplanerad liten plutt så får jag ge mig ut på Blocket :-)
  12. 6
    Jodå hon har en sulky, en Brio Sitty som hon älskar!
    Men hon sover aldrig i vagnen längre och då behöver vi verkligen inte ha \"pansarvagnen\". Det är såååå skönt att bara ha sulkyn, vi väntade bara in våren, för hon satt ju betydligt mer skyddad i duon.
    Till hösten blir det väl minimalt med vagnåkande, då är det dagis som gäller och cykel eller bil dit.

    Klart du ska ha vagnen kvar, den ska ju \"snart\" rymma en ny liten stjärna! Den känslan var väldigt märklig, när jag fick plocka fram duovagnen för ANDRA gången och tänka att snart ligger det en liten där i igen....
    Den känslan kommer aldrig att upprepas här...
    Om det blir en oplanerad liten plutt så får jag ge mig ut på Blocket :-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    Vet att jag

    tyckte det kändes märkligt när jag sålde av babysitter, babyskydd, bumbon, bärselen och babygymet oxå.
    Men vagnen är ändå nåt speciellt med. Kanske pga den stora vånda man hade innan man valde :-)
  14. 7
    Vet att jag tyckte det kändes märkligt när jag sålde av babysitter, babyskydd, bumbon, bärselen och babygymet oxå.
    Men vagnen är ändå nåt speciellt med. Kanske pga den stora vånda man hade innan man valde :-)
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8

    Förstår dig

    Jag ska inte ens sälja vagnen utan bara lämna över den till Tims kusin och få tillbaka den om vi får behov av den igen sas. Ändå har jag skjutit på det, men det beror kanske på att jag/vi valde en Brio Nova för att det är en sittvagn som jag läste att barnet kan ha i tre år. Men nu har ju Tim en sulky också, som ju är mycket smidigare, så VAD VÄNTAR JAG PÅ?? Hehe... jaja, snaaaart ska jag lämna över den, jag kan ju inte skylla på snön längre (de har fått låna en annan vagn så länge, lillkusinen är nu sex veckor)
  16. 8
    Förstår dig Jag ska inte ens sälja vagnen utan bara lämna över den till Tims kusin och få tillbaka den om vi får behov av den igen sas. Ändå har jag skjutit på det, men det beror kanske på att jag/vi valde en Brio Nova för att det är en sittvagn som jag läste att barnet kan ha i tre år. Men nu har ju Tim en sulky också, som ju är mycket smidigare, så VAD VÄNTAR JAG PÅ?? Hehe... jaja, snaaaart ska jag lämna över den, jag kan ju inte skylla på snön längre (de har fått låna en annan vagn så länge, lillkusinen är nu sex veckor)
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    bra försäljning!!

    ..2100 kr är ju mkt pengar för en vagn från 01!!?
    här börjar ju bebistiden snart om igen och jag håller på och fixxar med vagnar och hoppas jag hinner klart för nu vill den här bebisen nog komma ut snart misstänker jag...

    Vår syskonvagn är på lagning. Och så SKA jag ha lufthjul på vår gamla Emmaljunga från 00 (annars blir det en ny vagn;)
  18. 9
    bra försäljning!! ..2100 kr är ju mkt pengar för en vagn från 01!!?
    här börjar ju bebistiden snart om igen och jag håller på och fixxar med vagnar och hoppas jag hinner klart för nu vill den här bebisen nog komma ut snart misstänker jag...

    Vår syskonvagn är på lagning. Och så SKA jag ha lufthjul på vår gamla Emmaljunga från 00 (annars blir det en ny vagn;)

Liknande trådar

  1. Lämnar bebistiden...
    By Ella08 in forum _0906 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-09, 19:32
  2. Slut på bebistiden
    By singoalla in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 18:17
  3. Snyft helgen är över...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 11:48
  4. Slut på bebistiden
    By annushka in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 14:56
  5. *Snyft* Nudie barn jeans *snyft*
    By mammsens in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar