Nu finns det foton på...
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Nu finns det foton på...

    ...en lykta som jag köpte och \"inredde\" idag! Den är inredd med en liten pirat som drar sin skattkista. Och så har jag sand i botten och en blomsterranka närmast det ytterska glaset (bilden är dålig, den är faktiskt finare i verkligheten ;-))

    Har även lagt ut en bild på hur jag har tänkt mig tröjtrycket jag skrivit om här tidigar idag!

    Nu ska jag logga ut för ikväll!

    Kram
  2. 1
    Nu finns det foton på... ...en lykta som jag köpte och \"inredde\" idag! Den är inredd med en liten pirat som drar sin skattkista. Och så har jag sand i botten och en blomsterranka närmast det ytterska glaset (bilden är dålig, den är faktiskt finare i verkligheten ;-))

    Har även lagt ut en bild på hur jag har tänkt mig tröjtrycket jag skrivit om här tidigar idag!

    Nu ska jag logga ut för ikväll!

    Kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Tycker

    det blev jätte fint! Tittade på bilderna av Theodor, så fin han var! Men jag undrar när jag såg hans kläder, är de köpta på H&M? Tycker det är svårt att se, men det ser ut som om tröjan har samma mönster som Tellas boddy? Lite roligt på något vis, om vi valt samma till våra små änglar.
    Kram
  4. 2
    Tycker det blev jätte fint! Tittade på bilderna av Theodor, så fin han var! Men jag undrar när jag såg hans kläder, är de köpta på H&M? Tycker det är svårt att se, men det ser ut som om tröjan har samma mönster som Tellas boddy? Lite roligt på något vis, om vi valt samma till våra små änglar.
    Kram
  5. Emma m *Milla*
    #3

    Fint

    Vad fint du gjorde i lyktan, jättesöt liten pirat.

    Och trycket du tänkte göra på en tröja blir jättefint.

    Kram!
  6. 3
    Fint Vad fint du gjorde i lyktan, jättesöt liten pirat.

    Och trycket du tänkte göra på en tröja blir jättefint.

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4

    jättefina

    bilder. Han är så fin Theodor! Bra text till tröjan också. Jag ska kolla om tryckeriet som jag haft att göra med finns på nätet. Kram
  8. 4
    jättefina bilder. Han är så fin Theodor! Bra text till tröjan också. Jag ska kolla om tryckeriet som jag haft att göra med finns på nätet. Kram
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Arkitektkopia

    heter dom som tryckte en tröja till mig. Finns överallt och även på nätet. www.arkitektkopia.se. Vet ju inte om dom är dom bästa, men dom gjorde det direkt och snabbt och hade koll.

    Hoppas du hittar något tryckeri som passar dig! Kramar
  10. 5
    Arkitektkopia heter dom som tryckte en tröja till mig. Finns överallt och även på nätet. www.arkitektkopia.se. Vet ju inte om dom är dom bästa, men dom gjorde det direkt och snabbt och hade koll.

    Hoppas du hittar något tryckeri som passar dig! Kramar
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    otroligt fina

    kort på er son och lite till.. kram
  12. 6
    otroligt fina kort på er son och lite till.. kram
  13. Medlem sedan
    Oct 2005
    #7

    Jättefint...

    ... och inspirerande! Har inte tänkt på en \"tittlykta\" men det var en kanonidé!

    Kram
  14. 7
    Jättefint... ... och inspirerande! Har inte tänkt på en \"tittlykta\" men det var en kanonidé!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Hej!

    Ja, kläderna är inköpta på HM :) Strl 44, vår lille knubbis var inte så lång!

    Kram o tack för berömmet!
  16. 8
    Hej! Ja, kläderna är inköpta på HM :) Strl 44, vår lille knubbis var inte så lång!

    Kram o tack för berömmet!
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Woohoo!

    Tack för länken, ska genast surfa in dit :)

    Och tack för berömmet *rodnar*

    Kram
  18. 9
    Woohoo! Tack för länken, ska genast surfa in dit :)

    Och tack för berömmet *rodnar*

    Kram
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Tyckte det passade med en pirat!

    Detta för att Anton (storebror) hela tiden pratat om att han o Theo skulle leka pirater när han blev större. Och så finns det ju nämnt i min dikt jag läste på hans begravning.

    Kram o tack för berömmet :D
  20. 10
    Tyckte det passade med en pirat! Detta för att Anton (storebror) hela tiden pratat om att han o Theo skulle leka pirater när han blev större. Och så finns det ju nämnt i min dikt jag läste på hans begravning.

    Kram o tack för berömmet :D
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Tack

    Ja, han var så fin vår älskling (precis som alla våra änglar!!). Det känns så orättvist att han inte fick leva... :(

    Kram o tack!
  22. 11
    Tack Ja, han var så fin vår älskling (precis som alla våra änglar!!). Det känns så orättvist att han inte fick leva... :(

    Kram o tack!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Såg det själv i helgen!

    Vi var runt på lite kyrkogårdar och fick då syn på en \"tittlykta\" och snappade genast upp idén!

    Kram o tack!
  24. 12
    Såg det själv i helgen! Vi var runt på lite kyrkogårdar och fick då syn på en \"tittlykta\" och snappade genast upp idén!

    Kram o tack!
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13

    vilken fin kille

    Hej Anna,

    Jag var inne och tittade på dina bilder och måste bara få tala om att du har världens sötaste lilla kille. Den där fjuniga nacken, lilla handen och foten gjorde mig tårögd.
    Jag har läst dina inlägg under tidens gång, och känt med er i allt det svåra. Skönt att det blev en fin begravning, sånt är viktigt. Lyktan var superfin också, en sån skulle jag också vilja ha till min Maya.
    Stor kram Sara, *Maya* och Lias mamma.
  26. 13
    vilken fin kille Hej Anna,

    Jag var inne och tittade på dina bilder och måste bara få tala om att du har världens sötaste lilla kille. Den där fjuniga nacken, lilla handen och foten gjorde mig tårögd.
    Jag har läst dina inlägg under tidens gång, och känt med er i allt det svåra. Skönt att det blev en fin begravning, sånt är viktigt. Lyktan var superfin också, en sån skulle jag också vilja ha till min Maya.
    Stor kram Sara, *Maya* och Lias mamma.
  27. Medlem sedan
    Feb 2005
    #14

    Hej

    Och tack för fina ord om vår son. Ja, han var fin... Det känns så orättvist att han inte fick leva! Det är aldrig rättvist när ett barn inte får leva...

    Jag blev så glad igår när jag hittade \"rätt\" lykta, för den är tvungen att vara ganska bred men ändå inte för hög så att säga! Och så är den finare i verkligheten än på fotot faktiskt ;-)

    Kram!!
  28. 14
    Hej Och tack för fina ord om vår son. Ja, han var fin... Det känns så orättvist att han inte fick leva! Det är aldrig rättvist när ett barn inte får leva...

    Jag blev så glad igår när jag hittade \"rätt\" lykta, för den är tvungen att vara ganska bred men ändå inte för hög så att säga! Och så är den finare i verkligheten än på fotot faktiskt ;-)

    Kram!!
  29. Medlem sedan
    Aug 2003
    #15

    Tellas

    var i storlek 50 och byxorna (som jag köpte under själva förlossningen på LIndex) i storelk 56, men båda var förstora, byxorna fick vi vika upp lite, hade ju köpt dem med tanken att hon skulle få växa i dem, boddyn lekte Saga massor med, låssades att det var \"bäbisen\" och så i ett par månader, fick tvätta den innan jag åkte till BB. Tänkte först köpa andra kläder till begravningen, men dessa var så oerhört tätt förknippade med just henne, var helt otänkbart att hon inte skulle ha just dem (och ännu värre, att ge dem till ett ev små syskon) så hon är begravd i förstora kläder min lilla skrutta.
    Kram
  30. 15
    Tellas var i storlek 50 och byxorna (som jag köpte under själva förlossningen på LIndex) i storelk 56, men båda var förstora, byxorna fick vi vika upp lite, hade ju köpt dem med tanken att hon skulle få växa i dem, boddyn lekte Saga massor med, låssades att det var \"bäbisen\" och så i ett par månader, fick tvätta den innan jag åkte till BB. Tänkte först köpa andra kläder till begravningen, men dessa var så oerhört tätt förknippade med just henne, var helt otänkbart att hon inte skulle ha just dem (och ännu värre, att ge dem till ett ev små syskon) så hon är begravd i förstora kläder min lilla skrutta.
    Kram
  31. Medlem sedan
    Feb 2005
    #16

    Theo har andra kläder i kistan...

    Detta för att vi ville ha några kläder kvar från honom med hans doft i. Att ha några klädesplagg som han faktiskt burit! Så de ligger nedbäddade i en tättförsluten påse hemma bland hans andra minnessaker. Ibland tar jag ut dom, luktar på dom och minns - och stortjuter!

    Så innan vi bäddade ner honom i kistan bytte vi kläder. Han fick ett par sparkbyxor i plysch, body och en liten jacka med luva. Allt för att han inte skulle frysa...


    Kram
  32. 16
    Theo har andra kläder i kistan... Detta för att vi ville ha några kläder kvar från honom med hans doft i. Att ha några klädesplagg som han faktiskt burit! Så de ligger nedbäddade i en tättförsluten påse hemma bland hans andra minnessaker. Ibland tar jag ut dom, luktar på dom och minns - och stortjuter!

    Så innan vi bäddade ner honom i kistan bytte vi kläder. Han fick ett par sparkbyxor i plysch, body och en liten jacka med luva. Allt för att han inte skulle frysa...


    Kram
  33. Medlem sedan
    Aug 2003
    #17

    Tella

    Har en overall i fleece på sig och mössa, satte på henne dem innan de körde ner henne i kylrumet, där är det ju så kallt. När jag skulle lägga henne i kistan så knäppte jag upp overallen helt och la henne liksom i den, och så stoppade jag om henne med lapptäcket jag sytt till henne. Täker på overallen då det är kallt, att hon slipper frysa, och på att hon bara ligger på den på sommaren, att det nog inte är för varmt då heller. Lite knepiga tankar, men man måste ju inte vara rationell jämt. Kankse inte ens bör vara det då det gäller sådant här. Tänkte som du fast tvärt om med kläderna, eftersom de funnits hos oss och legat framme så länge hemma i lägenheten så luktade de som oss, hade hennes overall i min säng innan hon skulle ner i kylrumet, så att den luktar lite som mig, täcket sov jag med fram till begravningen, så att en del av oss får vara med henne (förutom foton, teckningar osv.)
  34. 17
    Tella Har en overall i fleece på sig och mössa, satte på henne dem innan de körde ner henne i kylrumet, där är det ju så kallt. När jag skulle lägga henne i kistan så knäppte jag upp overallen helt och la henne liksom i den, och så stoppade jag om henne med lapptäcket jag sytt till henne. Täker på overallen då det är kallt, att hon slipper frysa, och på att hon bara ligger på den på sommaren, att det nog inte är för varmt då heller. Lite knepiga tankar, men man måste ju inte vara rationell jämt. Kankse inte ens bör vara det då det gäller sådant här. Tänkte som du fast tvärt om med kläderna, eftersom de funnits hos oss och legat framme så länge hemma i lägenheten så luktade de som oss, hade hennes overall i min säng innan hon skulle ner i kylrumet, så att den luktar lite som mig, täcket sov jag med fram till begravningen, så att en del av oss får vara med henne (förutom foton, teckningar osv.)
  35. Anna-Karin m ÄnglaLilly
    #18

    Vi bytte kläder

    på Lilly också. Kläderna hon hade på sig innan kistläggningen klädde jag på en nalle här hemma och så gick jag omkring med den nallen hela tiden de första två månaderna. På sjukhuset var Lilly omsvept i en rosa filt och den har jag också lagt i en påse så att lukten inte ska försvinna. Sex månader efter hon haft den runt sig luktar den fortfarande av min prinsessa! Ibland tar jag fram den och blundar och drömmer om att jag har henne i mina armar igen...

    Kram
  36. 18
    Vi bytte kläder på Lilly också. Kläderna hon hade på sig innan kistläggningen klädde jag på en nalle här hemma och så gick jag omkring med den nallen hela tiden de första två månaderna. På sjukhuset var Lilly omsvept i en rosa filt och den har jag också lagt i en påse så att lukten inte ska försvinna. Sex månader efter hon haft den runt sig luktar den fortfarande av min prinsessa! Ibland tar jag fram den och blundar och drömmer om att jag har henne i mina armar igen...

    Kram
  37. Medlem sedan
    Jan 2006
    #19

    Jag hade bara

    köpt ett par byxor till Agnes och ett par strumpor, så dom fick hon ha på sig i kistan. Min mamma hade stickat en gul kofta och en gul mössa till henne och det fick hon också ha på sig eftersom mamma stickat det till just henne. Hon var så fin i det gula.
  38. 19
    Jag hade bara köpt ett par byxor till Agnes och ett par strumpor, så dom fick hon ha på sig i kistan. Min mamma hade stickat en gul kofta och en gul mössa till henne och det fick hon också ha på sig eftersom mamma stickat det till just henne. Hon var så fin i det gula.
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Jag hade

    också väldigt få kläder till Tella sedan innan, eller jo, från stora systrarna, men få som var till just henne. Boddyn och mössa, och så overallen hade jag köpt innan, och de var så väldigt mycket hennes, köpte två par byxor och ett dubbel pack boddys under förlossningen, ca 5 timmar innan hon dog. Ett par av byxorna har hon ju på sig, men de andra har jag kvar själv, men de luktar ju inte Tella eller så, de är bara hennes. Anna köpte ett par strumpor innan, när jag skulle in hittade jag dem inte, bara den ena, spelade ju ingen roll då, hon kunde ju ha dem då vi kom hem. Men jag hittade aldrig den andra strumpan, och den udda har jag under min huvudkudde nu, som en liten länk till mitt lilla hjärta. Men om jag får fler barn någon gång så skall jag handla massor under graviditeten, är något jag kan sakna, att ha så få fysiska saker kvar efter henne.
  40. 20
    Jag hade också väldigt få kläder till Tella sedan innan, eller jo, från stora systrarna, men få som var till just henne. Boddyn och mössa, och så overallen hade jag köpt innan, och de var så väldigt mycket hennes, köpte två par byxor och ett dubbel pack boddys under förlossningen, ca 5 timmar innan hon dog. Ett par av byxorna har hon ju på sig, men de andra har jag kvar själv, men de luktar ju inte Tella eller så, de är bara hennes. Anna köpte ett par strumpor innan, när jag skulle in hittade jag dem inte, bara den ena, spelade ju ingen roll då, hon kunde ju ha dem då vi kom hem. Men jag hittade aldrig den andra strumpan, och den udda har jag under min huvudkudde nu, som en liten länk till mitt lilla hjärta. Men om jag får fler barn någon gång så skall jag handla massor under graviditeten, är något jag kan sakna, att ha så få fysiska saker kvar efter henne.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nu finns nya foton...
    By jeslin in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 11:33
  2. Finns foton på mitt nya kök
    By EllaNora in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 21:12
  3. Nu finns foton!
    By -Catharina- in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 13:38
  4. Nu finns foton på Amy
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 19:19
  5. Nu finns foton på Amy
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar