Ni som simmar
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Ni som simmar

    alltså _hur_ simmar ni??
    Jag simmar vanligt s a s.
    Har ju sett de som crawlar(eller vad det heter)och så finns det ju de som doppar huvet under vattnet så att överkroppen rör sig upp och ned mer.

    Det borde ju vara mer effektivt än vanlig klassisk simning eller?
  2. 1
    Ni som simmar alltså _hur_ simmar ni??
    Jag simmar vanligt s a s.
    Har ju sett de som crawlar(eller vad det heter)och så finns det ju de som doppar huvet under vattnet så att överkroppen rör sig upp och ned mer.

    Det borde ju vara mer effektivt än vanlig klassisk simning eller?
  3. CaLorIa
    #2

    jag simmar vanligt magplask hihi

    vanlig bröstsim utan att doppa huvudet vid varje simtag.
    Men visst kan man det med om man behärskar den stilen. det går ju lite fortare men jag kämpar på bra och det känns i kroppen att jag är rejält trött efter 40 minuters simning trots att jag inte gör som \"experterna\"
    crawla kan jag inte. och rygg gillar jag inte man ser ju inte de andra motionssimmarna sällan man är ensam i bassängen
  4. 2
    jag simmar vanligt magplask hihi vanlig bröstsim utan att doppa huvudet vid varje simtag.
    Men visst kan man det med om man behärskar den stilen. det går ju lite fortare men jag kämpar på bra och det känns i kroppen att jag är rejält trött efter 40 minuters simning trots att jag inte gör som \"experterna\"
    crawla kan jag inte. och rygg gillar jag inte man ser ju inte de andra motionssimmarna sällan man är ensam i bassängen
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    JAg

    tycker oxå det känns ganska bra i kroppen efter 40 min, igår hann jag 60 längder på den tiden, de gånger det är mkt folk i bassängen tycker jag dessutom man har bättre kontroll av att simma vanligt bröstsim.

    Men jag är sugne på att pröva \"huvuddopp\" för att se om det känns mer...
  6. 3
    JAg tycker oxå det känns ganska bra i kroppen efter 40 min, igår hann jag 60 längder på den tiden, de gånger det är mkt folk i bassängen tycker jag dessutom man har bättre kontroll av att simma vanligt bröstsim.

    Men jag är sugne på att pröva \"huvuddopp\" för att se om det känns mer...
  7. CaLorIa
    #4

    jag behärskar inte

    huvuddopps simningen tillräckligt för att klara av det ett helt \"simpass\" men en och annan längd går ju. dock inte tillräcklgit för att jag ska märka skillnad i trötthet direkt.
    jag får koncentrera mig lite mer på andning och på hur kroppen hamnar i vattnet osv. visst med träning skulle jag väl kunna få till det. Men jag tycker det är lite trixigt ibland när de där gamla pensionärerna som simamr lite långsammare ibland ligger lite ivägen jag kommer lätt av mig och ser ju bättre när jag plaskar lite vanligt.
  8. 4
    jag behärskar inte huvuddopps simningen tillräckligt för att klara av det ett helt \"simpass\" men en och annan längd går ju. dock inte tillräcklgit för att jag ska märka skillnad i trötthet direkt.
    jag får koncentrera mig lite mer på andning och på hur kroppen hamnar i vattnet osv. visst med träning skulle jag väl kunna få till det. Men jag tycker det är lite trixigt ibland när de där gamla pensionärerna som simamr lite långsammare ibland ligger lite ivägen jag kommer lätt av mig och ser ju bättre när jag plaskar lite vanligt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    60 längder

    ā hur många meter då? Försöker minnas hur många längder jag simmade på påsklovet för att se var jag ligger jämfört med dig *ler*.
    Kram Åsa.
  10. 5
    60 längder ā hur många meter då? Försöker minnas hur många längder jag simmade på påsklovet för att se var jag ligger jämfört med dig *ler*.
    Kram Åsa.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Bröstsim

    Jag simmar vanligt bröstsim när jag simmar. Huvuddopp, är det inte det som kallas fjärilssim? Det ser förfärligt jobbigt ut i alla fall.
  12. 6
    Bröstsim Jag simmar vanligt bröstsim när jag simmar. Huvuddopp, är det inte det som kallas fjärilssim? Det ser förfärligt jobbigt ut i alla fall.
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7

    25 meter va?

    Det blir alltså 60 x 25 = 1500 meter.
  14. 7
    25 meter va? Det blir alltså 60 x 25 = 1500 meter.
  15. CaLorIa
    #8

    olika vissa bassänger är 50 meter

    andra 25.
    jag simmar på 50 meters bana men räknar inte längderna direkt utan simmar bara.
    kan räkna nästa gång.
  16. 8
    olika vissa bassänger är 50 meter andra 25.
    jag simmar på 50 meters bana men räknar inte längderna direkt utan simmar bara.
    kan räkna nästa gång.
  17. CaLorIa
    #9

    nej det finns bröstsim

    som är där man doppar huvudet med tävlingssimmare simmar alltid bröstsim med huvuddopp
    Fjärilssim är helt andra simtag.
  18. 9
    nej det finns bröstsim som är där man doppar huvudet med tävlingssimmare simmar alltid bröstsim med huvuddopp
    Fjärilssim är helt andra simtag.
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    OK

    Erkänner min okunnighet om olika simtekniker, bugar och skrapar med foten. ;-)
  20. 10
    OK Erkänner min okunnighet om olika simtekniker, bugar och skrapar med foten. ;-)
  21. CaLorIa
    #11

    en annan har ju simtränat

    en gång i tiden *fniss*
    jag var rätt d uktig på att dyka men kass på att crawla.
    tränade på just den bröstsimstekniken men jag kom aldrig nån vart.
    har tävlat _en_ gång så jag anser mig som expert haha
  22. 11
    en annan har ju simtränat en gång i tiden *fniss*
    jag var rätt d uktig på att dyka men kass på att crawla.
    tränade på just den bröstsimstekniken men jag kom aldrig nån vart.
    har tävlat _en_ gång så jag anser mig som expert haha
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    1 längd=25 m

    jag tror det är standardmåttet.

    Det är så skönt när jag kan simma på förmiddan(passar på då gubben jobar em)det är lite folk i bassängen så man kan simma fortare då oxå:)
  24. 12
    1 längd=25 m jag tror det är standardmåttet.

    Det är så skönt när jag kan simma på förmiddan(passar på då gubben jobar em)det är lite folk i bassängen så man kan simma fortare då oxå:)
  25. Anne
    #13

    Crawlar

    men så är jag fd tävlingsimerska också

    Simning är som med promenad/springa
    Att gå är kanon och bränner massor men om du ökar hastigheten lite och joggar så bränner du mer men orkar kanske inte lika länge eftersom hastigheten ökar sträkan.

    Det viktiga när du simar är att du blir lätt anfådd och inte spänner några muskler mer än i själva muskelrörelsen - slappna av i nacke och axlar.

    Vill du prova en annan siteknik kan du börja ed att lägga in en längd med tex crawl och nästa gång kör du varannan längd så länge du kan och sen kör bröstsim igen.

    Tävlingsbröstsimmet tycker jag du ska hålla dig borta ifrån så vida du inte ska börja tävla för det finns ingen som helst nytta med den tekniken förutom att komma fra så fort som möjligt och då bör an vara _vältränad_
    Jag orkar en eller två längder med den tekniken idag.
  26. 13
    Crawlar men så är jag fd tävlingsimerska också

    Simning är som med promenad/springa
    Att gå är kanon och bränner massor men om du ökar hastigheten lite och joggar så bränner du mer men orkar kanske inte lika länge eftersom hastigheten ökar sträkan.

    Det viktiga när du simar är att du blir lätt anfådd och inte spänner några muskler mer än i själva muskelrörelsen - slappna av i nacke och axlar.

    Vill du prova en annan siteknik kan du börja ed att lägga in en längd med tex crawl och nästa gång kör du varannan längd så länge du kan och sen kör bröstsim igen.

    Tävlingsbröstsimmet tycker jag du ska hålla dig borta ifrån så vida du inte ska börja tävla för det finns ingen som helst nytta med den tekniken förutom att komma fra så fort som möjligt och då bör an vara _vältränad_
    Jag orkar en eller två längder med den tekniken idag.

Liknande trådar

  1. Simmar era 02 :or?
    By Piilla in forum _02 Vårbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 20:23
  2. Juni simmar!
    By Sanna med tjejerna in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 19:24
  3. Han simmar!!!
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 06:39
  4. han simmar!
    By -jenna- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 21:48
  5. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar