Nån som kan hoppa "twist"
_97 Alla barn
  1. Roslen
    #1

    Nån som kan hoppa \"twist\"

    Köpte ett twistband till mitt barn häromdagen. Men..hjälp.. när jag skulle lära henne hur \"vi\" hoppade på 70-80 talet var det som bortblåst. Nån som kan hjälpa eller tipsa?
  2. 1
    Nån som kan hoppa \"twist\" Köpte ett twistband till mitt barn häromdagen. Men..hjälp.. när jag skulle lära henne hur \"vi\" hoppade på 70-80 talet var det som bortblåst. Nån som kan hjälpa eller tipsa?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Vad kul!

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig...hoppade ju jättemycket när jag var liten, men att minnas kombinationerna, det är omöjligt. Kanske att det skulle komma tillbaka om man provade igen? Annars, det finns kanske lite större tjejer som kan på hennes skola? Min dotter säger att en del hoppar på hennes, de som är kring 10-11 år.
  4. 2
    Vad kul! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig...hoppade ju jättemycket när jag var liten, men att minnas kombinationerna, det är omöjligt. Kanske att det skulle komma tillbaka om man provade igen? Annars, det finns kanske lite större tjejer som kan på hennes skola? Min dotter säger att en del hoppar på hennes, de som är kring 10-11 år.
  5. kicki
    #3

    Lite info om twist....

    Hej!
    Har letat lite på google där står det följande:

    Man knyter ihop resåren till en stor ring. Två personer står inuti och spänner ut resåren. Den som är på tur hoppar enligt ett program (t ex sida, sida, i, isär, sida, ut). Om man klarar nivån höjs twistet till nästa nivå (från anklarna till huvudknoppen). Om man misslyckas blir det nästas tur.

    När man hoppar twist så kan man hoppa på olika sätt.Man kan bara hoppa över det och korsa benen så man sitter fast och sen hoppar man upp i luften.Sen så kan det vara två som håller twisten och sen tar över ena benet på twistbandet och då blir det ett kryss i mitten.Så hoppar de andra som är med över det.
    När man hoppar twist så kan man hoppa på olika sätt.Man kan bara hoppa över det och korsa benen så man sitter fast och sen hoppar man upp i luften.Sen så kan det vara två som håller twisten och sen tar över ena benet på twistbandet och då blir det ett kryss i mitten.Så hoppar de andra som är med över det.
    När man hoppar twist så kan man hoppa på olika sätt.Man kan bara hoppa över det och korsa benen så man sitter fast och sen hoppar man upp i luften.Sen så kan det vara två som håller twisten och sen tar över ena benet på twistbandet och då blir det ett kryss i mitten.Så hoppar de andra som är med över det.

    Hoppas att det gör så att du kommer ihåg lite mer, jag fick minnet tillbaka men svårt att förklara mer än vad som står skrivet här.
    //Kicki

  6. 3
    Lite info om twist.... Hej!
    Har letat lite på google där står det följande:

    Man knyter ihop resåren till en stor ring. Två personer står inuti och spänner ut resåren. Den som är på tur hoppar enligt ett program (t ex sida, sida, i, isär, sida, ut). Om man klarar nivån höjs twistet till nästa nivå (från anklarna till huvudknoppen). Om man misslyckas blir det nästas tur.

    När man hoppar twist så kan man hoppa på olika sätt.Man kan bara hoppa över det och korsa benen så man sitter fast och sen hoppar man upp i luften.Sen så kan det vara två som håller twisten och sen tar över ena benet på twistbandet och då blir det ett kryss i mitten.Så hoppar de andra som är med över det.
    När man hoppar twist så kan man hoppa på olika sätt.Man kan bara hoppa över det och korsa benen så man sitter fast och sen hoppar man upp i luften.Sen så kan det vara två som håller twisten och sen tar över ena benet på twistbandet och då blir det ett kryss i mitten.Så hoppar de andra som är med över det.
    När man hoppar twist så kan man hoppa på olika sätt.Man kan bara hoppa över det och korsa benen så man sitter fast och sen hoppar man upp i luften.Sen så kan det vara två som håller twisten och sen tar över ena benet på twistbandet och då blir det ett kryss i mitten.Så hoppar de andra som är med över det.

    Hoppas att det gör så att du kommer ihåg lite mer, jag fick minnet tillbaka men svårt att förklara mer än vad som står skrivet här.
    //Kicki

Liknande trådar

  1. Hoppa twist, minns någon?
    By Mibell in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 13:22
  2. hoppa twist
    By Harmsund in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 18:58
  3. Hoppa twist
    By Ancor in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 18:50
  4. Grattis GIE och Twist!!
    By KatarinaFR in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 00:43
  5. Another twist..
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 23:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar