Vår lille son
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Vår lille son

    Malte gick idag fram till vaggan som Alvar fick ligga i en liten stund när vi hade honom hemma. Malte var då framme och klappade på lillebror och gungade lite på vaggan.
    Idag så lyfte han på täcket i vaggan och sa \"Näe\", samma sak som han gör när han går in i ett rum för att se efter om vi är där. Det var så fint för det känns verkligen som om han kommer ihåg att Alvar låg i vaggan. Men hjärtat brister när vi tänker på att han aldrig kommer att hitta Alvar där, oavsett hur länge han letar.

    Kramar
  2. 1
    Vår lille son Malte gick idag fram till vaggan som Alvar fick ligga i en liten stund när vi hade honom hemma. Malte var då framme och klappade på lillebror och gungade lite på vaggan.
    Idag så lyfte han på täcket i vaggan och sa \"Näe\", samma sak som han gör när han går in i ett rum för att se efter om vi är där. Det var så fint för det känns verkligen som om han kommer ihåg att Alvar låg i vaggan. Men hjärtat brister när vi tänker på att han aldrig kommer att hitta Alvar där, oavsett hur länge han letar.

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Åh, lille killen...

    Barn är så naturliga i sin sorg, och i sitt sätta att bearbeta den. Kanske det är Maltes sätt att förstå att lillebror inte kommer tillbaka, genom att titta i vaggan och konstatera \"Nähä\"...

    Vad skönt att ni fick ha Alvar hemma! Vi tänkte aldrig på det, och det känns lite synd såhär i efterhand. Att vi aldrig tog hem Theodor... Det hade varit så mysigt att få ligga hemma i sin egen säng och \"visa honom runt\" i vår lägenhet.

    Kram
  4. 2
    Åh, lille killen... Barn är så naturliga i sin sorg, och i sitt sätta att bearbeta den. Kanske det är Maltes sätt att förstå att lillebror inte kommer tillbaka, genom att titta i vaggan och konstatera \"Nähä\"...

    Vad skönt att ni fick ha Alvar hemma! Vi tänkte aldrig på det, och det känns lite synd såhär i efterhand. Att vi aldrig tog hem Theodor... Det hade varit så mysigt att få ligga hemma i sin egen säng och \"visa honom runt\" i vår lägenhet.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Det var vår underbara barnmorska

    som föreslog att vi skulle ta hem honom. Minna var heller aldrig hemma. Men nu när vi fick möjligheten så är vi \"glada\" att vi fick ta hem Alvar för att ligga i vaggan, sängen och gå husesyn som vi gjorde med Malte när han kom hem

    Kramar
  6. 3
    Det var vår underbara barnmorska som föreslog att vi skulle ta hem honom. Minna var heller aldrig hemma. Men nu när vi fick möjligheten så är vi \"glada\" att vi fick ta hem Alvar för att ligga i vaggan, sängen och gå husesyn som vi gjorde med Malte när han kom hem

    Kramar
  7. Medlem sedan
    Sep 2003
    #4

    Men liten då...

    Han förstår ju inte riktigt vad som hänt lillebror..
    Blir alldeles tårögd när jag ser Malte framför mig.
    Stor kram...
  8. 4
    Men liten då... Han förstår ju inte riktigt vad som hänt lillebror..
    Blir alldeles tårögd när jag ser Malte framför mig.
    Stor kram...
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Gulliga Malte,

    klart han undrar var hans lillebror är. Fint på något sätt. Skönt att ni fått möjlighet att vara hemma med Alvar och att Malte fått träffa honom ordentligt. *kram*
  10. 5
    Gulliga Malte, klart han undrar var hans lillebror är. Fint på något sätt. Skönt att ni fått möjlighet att vara hemma med Alvar och att Malte fått träffa honom ordentligt. *kram*
  11. Paddel
    #6

    det är bedrövligt

    Vi skall inte behöva gå igenom sånt här....

    Jag är så ledsen för er.

    Kram
  12. 6
    det är bedrövligt Vi skall inte behöva gå igenom sånt här....

    Jag är så ledsen för er.

    Kram
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7

    Ja,

    Känner igen känslan, att man är lite glad över att de mins och själva tänker på syskonet som dött, samtidigt så oerhört svårt att det behöver vara så, att de också måste leva med detta svåra.
  14. 7
    Ja, Känner igen känslan, att man är lite glad över att de mins och själva tänker på syskonet som dött, samtidigt så oerhört svårt att det behöver vara så, att de också måste leva med detta svåra.
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #8

    åhhh...så gulligt

    lille gossen...lillebror finns inte där längre....gråter.
    *Tårar i ögonen*

    kram
  16. 8
    åhhh...så gulligt lille gossen...lillebror finns inte där längre....gråter.
    *Tårar i ögonen*

    kram

Liknande trådar

  1. Lille Lille vännen..
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 13:55
  2. ât lille lille brooor
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 20:37
  3. min lille
    By KlaraMedLilleJohn:) in forum _0605 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 15:23
  4. Min lille
    By tindra83 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 17:24
  5. Min lille...
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 09:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar