liten enkät då..
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    liten enkät då..

    vilka är de tvä bästa och de två sämsta böckern nu läst i år?
  2. 1
    liten enkät då.. vilka är de tvä bästa och de två sämsta böckern nu läst i år?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    JFR svar

    De tvâ bästa kan väl vara
    -Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och Reinaldo Arenas Innan mörket faller.
    Och de tvâ sämsta, mâste tyvärr säga Da Vinci Code för den kom jag inte igenom och den jag läser nu för jag har jättesvârt att komma in i historien, Amitav Ghoshs Mirror Palace....
  4. 2
    JFR svar De tvâ bästa kan väl vara
    -Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och Reinaldo Arenas Innan mörket faller.
    Och de tvâ sämsta, mâste tyvärr säga Da Vinci Code för den kom jag inte igenom och den jag läser nu för jag har jättesvârt att komma in i historien, Amitav Ghoshs Mirror Palace....
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    Mina svar

    bäst:
    Historien om Michael K, av J.M. Coetzee
    Människornas jord, av Pramoedya Ananta Toer

    sämst:
    Veronika bestämmer sig för att dö, av Paulo Coelho
    The Missing Piece, av Antoine Bello
  6. 3
    Mina svar bäst:
    Historien om Michael K, av J.M. Coetzee
    Människornas jord, av Pramoedya Ananta Toer

    sämst:
    Veronika bestämmer sig för att dö, av Paulo Coelho
    The Missing Piece, av Antoine Bello
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Har inte hunnit läsa så mycket...

    Men:
    jag gillade
    Familjegraven
    Da Vinci koden

    de sämre var
    Två nötcreme och en moviebox
    och den jag läser nu
    Sista chansen av Marian Keyes
  8. 4
    Har inte hunnit läsa så mycket... Men:
    jag gillade
    Familjegraven
    Da Vinci koden

    de sämre var
    Två nötcreme och en moviebox
    och den jag läser nu
    Sista chansen av Marian Keyes
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5

    hmm iår..

    tur att jag har en läsdagbok annars vore det kört direkt:o)

    2 bästa:
    vindens skugga av carlos ruiz zafon
    svavelbröllop av barbara vine

    2 sämsta:
    box 21 av roslund & hellström
    berättelser från vidderna av annie proulx
  10. 5
    hmm iår.. tur att jag har en läsdagbok annars vore det kört direkt:o)

    2 bästa:
    vindens skugga av carlos ruiz zafon
    svavelbröllop av barbara vine

    2 sämsta:
    box 21 av roslund & hellström
    berättelser från vidderna av annie proulx
  11. daisy
    #6

    svarar:

    Mina bästa hittills är Julian Barnes Arthur and George, och Saffons The Shadow of the Wind, med Marjaneh Bakhtiaris Kalla det va fan du vill som stark trea!

    De sämsta är Joanne Harris Coastliner, förutsägbar och tramsig, och Keith Lowes Tunnelvision som handlar om en kille som ska åka igenom varenda tbanestation i LOndon på ett dygn. Jättefjantig och aptrist!
  12. 6
    svarar: Mina bästa hittills är Julian Barnes Arthur and George, och Saffons The Shadow of the Wind, med Marjaneh Bakhtiaris Kalla det va fan du vill som stark trea!

    De sämsta är Joanne Harris Coastliner, förutsägbar och tramsig, och Keith Lowes Tunnelvision som handlar om en kille som ska åka igenom varenda tbanestation i LOndon på ett dygn. Jättefjantig och aptrist!
  13. bigmouth med edith
    #7

    Skoj

    Bästa:
    Väggen - Marlen Haushofer
    och den står ut så pass mycket att alla andra bleknar i jämförelse, utom en, en barnbok: Vem är arg? av Stina Wirsén. Fast Gregorius var inte dum den heller förstås.

    Sämsta:
    Rött och svart - Stendhal (kurslitteratur, hade ej valt den själv)
    Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman. Tog mig bara igenom första kapitlet.
  14. 7
    Skoj Bästa:
    Väggen - Marlen Haushofer
    och den står ut så pass mycket att alla andra bleknar i jämförelse, utom en, en barnbok: Vem är arg? av Stina Wirsén. Fast Gregorius var inte dum den heller förstås.

    Sämsta:
    Rött och svart - Stendhal (kurslitteratur, hade ej valt den själv)
    Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman. Tog mig bara igenom första kapitlet.
  15. Chand
    #8

    Svårt!

    Jag tycker de flesta böckerna har något bra i sig. Jag har i och för sig läst 30 böcker i år (bra med läsdagbok!). Svårt att välja!
    Två bästa: Anna Gavalda \"Tillsammans är man mindre ensam\" och Sue Monk Kidd \"Honungsbiets hemliga liv\" (men Hemsöborna, Havets stjärna och Ikarosflickan var också jättejättebra...).

    Två sämsta: det blir två böcker som jag inte läste ut för de var så dåliga, Katarina Mazetti \"Familjegraven\" och Monica Fagerholm \"Den amerikanska flickan\" (en dålig bok till: Vindens skugga).
  16. 8
    Svårt! Jag tycker de flesta böckerna har något bra i sig. Jag har i och för sig läst 30 böcker i år (bra med läsdagbok!). Svårt att välja!
    Två bästa: Anna Gavalda \"Tillsammans är man mindre ensam\" och Sue Monk Kidd \"Honungsbiets hemliga liv\" (men Hemsöborna, Havets stjärna och Ikarosflickan var också jättejättebra...).

    Två sämsta: det blir två böcker som jag inte läste ut för de var så dåliga, Katarina Mazetti \"Familjegraven\" och Monica Fagerholm \"Den amerikanska flickan\" (en dålig bok till: Vindens skugga).
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Okej!

    Bäst i år:
    Konsten att vara Ela av Johanna Nilsson
    Hembiträdet av Marie Hermansson

    Sämst i år:
    Sekten av Peter Pohl
    Med högklackade skor i Sibiriens snö av Sandra Kaniete(fast den var inte dålig utan jag ville hellre skrivit Asyl av Marklund, fast den läste jag i december)
  18. 9
    Okej! Bäst i år:
    Konsten att vara Ela av Johanna Nilsson
    Hembiträdet av Marie Hermansson

    Sämst i år:
    Sekten av Peter Pohl
    Med högklackade skor i Sibiriens snö av Sandra Kaniete(fast den var inte dålig utan jag ville hellre skrivit Asyl av Marklund, fast den läste jag i december)
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Svar

    Bästa;
    Flyga Drake - Khaled Hosseini
    Kalla det vad fan du vill - Marijaneh Bakhtihari

    Sämsta;
    Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman
  20. 10
    Svar Bästa;
    Flyga Drake - Khaled Hosseini
    Kalla det vad fan du vill - Marijaneh Bakhtihari

    Sämsta;
    Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11

    Vem är arg

    tyckte min tjej verkligen om (hon är 3½) så den har jag nog läst 20 gånger senaste månaden. Underbara bilder.
  22. 11
    Vem är arg tyckte min tjej verkligen om (hon är 3½) så den har jag nog läst 20 gånger senaste månaden. Underbara bilder.
  23. Medlem sedan
    Jul 2004
    #12

    Hmmm ...

    Låt mig tänka ...
    I år har jag ju mest läst Michael Connelly eftersom jag ganska nyligen upptäckt honom. Så mycket annat är det väl inte.
    Sämst av dem: Mörkare än natten eller Framgångens pris. Bäst: Dödens stad, Angels Flight, Void moon eller den som jag läser nu: The Closers. (mycket spännande)
    I övrigt sämst, kanske Rödluvan av Unni Lindell. Eller var det i slutet på förra året?? *svammel*
  24. 12
    Hmmm ... Låt mig tänka ...
    I år har jag ju mest läst Michael Connelly eftersom jag ganska nyligen upptäckt honom. Så mycket annat är det väl inte.
    Sämst av dem: Mörkare än natten eller Framgångens pris. Bäst: Dödens stad, Angels Flight, Void moon eller den som jag läser nu: The Closers. (mycket spännande)
    I övrigt sämst, kanske Rödluvan av Unni Lindell. Eller var det i slutet på förra året?? *svammel*
  25. Medlem sedan
    Apr 2000
    #13

    Få se nu..

    Bäst hittills: Ninas resa av Nina Einhorn (på cd) Så bra!! Och hemsk!!
    Messias av Boris Starling, tv-serien var kass om man har läst boken, helt annat att läsa, en av de bästa deckare jag läst.

    Sämsta: Djurverkerier av Hannah Tinti, så häftigt omslag och såå värdelöst innehåll.
    Schamanen av Giles Blunt inte jättedålig men den föll mig inte på läppen.
  26. 13
    Få se nu.. Bäst hittills: Ninas resa av Nina Einhorn (på cd) Så bra!! Och hemsk!!
    Messias av Boris Starling, tv-serien var kass om man har läst boken, helt annat att läsa, en av de bästa deckare jag läst.

    Sämsta: Djurverkerier av Hannah Tinti, så häftigt omslag och såå värdelöst innehåll.
    Schamanen av Giles Blunt inte jättedålig men den föll mig inte på läppen.
  27. Medlem sedan
    Apr 2002
    #14

    Svarar

    Bästa: sista delen i Fogelströms Stad-serie och Jonas Hassen Khemiris Montecore - en unik tiger. (fast den sista har jag sanningen att säga inte läst helt färdigt, har stuckit emellan med lite böcker, har nåt kapitel kvar, men om den fortsätter i samma stil får den högt betyg)

    Sämsta: Luftslott av Sheila Oflanagan (eller vad hon hette) som var förra månadens bok på Pocketbokklubben. (Den var _inte_ bra!) och Kärlek@förstaträffen.com eller vad den hette av Jane Moore.
  28. 14
    Svarar Bästa: sista delen i Fogelströms Stad-serie och Jonas Hassen Khemiris Montecore - en unik tiger. (fast den sista har jag sanningen att säga inte läst helt färdigt, har stuckit emellan med lite böcker, har nåt kapitel kvar, men om den fortsätter i samma stil får den högt betyg)

    Sämsta: Luftslott av Sheila Oflanagan (eller vad hon hette) som var förra månadens bok på Pocketbokklubben. (Den var _inte_ bra!) och Kärlek@förstaträffen.com eller vad den hette av Jane Moore.
  29. bigmouth med edith
    #15

    Vi läser den

    flera gånger varje kväll, innan Edith ska somna. Hon är bara 16 månader men är otroligt engagerad i vad som händer trots att hon hört boken hundra gånger, så det måste vara den ultimata barnboken. :) Har ni fler böcker av Stina Wirsén?
  30. 15
    Vi läser den flera gånger varje kväll, innan Edith ska somna. Hon är bara 16 månader men är otroligt engagerad i vad som händer trots att hon hört boken hundra gånger, så det måste vara den ultimata barnboken. :) Har ni fler böcker av Stina Wirsén?
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Vi har...

    Vems byxor? och mina gillar att titta i den också.
    Tyvärr får ju inte jag läsa (Saga skall sortera dem och hon blir vansinnig om jag tar en bok och skall läsa för Nora :(), men de gånger jag har försökt så har Nora gillat båda mycket :)
  32. 16
    Vi har... Vems byxor? och mina gillar att titta i den också.
    Tyvärr får ju inte jag läsa (Saga skall sortera dem och hon blir vansinnig om jag tar en bok och skall läsa för Nora :(), men de gånger jag har försökt så har Nora gillat båda mycket :)
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17

    hmmm...

    vad har jag läst iår?

    Bästa då: \"-När jag blir stor ska jag bli Askungen\" av Birgitha Lindgren, den tar upp många känslor om att vara förälder till ett barn med autism och framförallt hur det känns att få diagnosen. Sedan får det nog bli \"En liten röd fågel i juletid\" av Fannie Flagg, söt historia och en uppmuntrande sådan :)

    Sämst: Måste säga att jag inte alls gillade \"Stjärnor, linser och äpplen\" av Susanne Schäfer, tyckte inte den gav så mycket men jag hade kanske höga förväntingar. \"Solstorm\" av Åsa Larsson, usch vad trist bok har inte ens läst klart den!
  34. 17
    hmmm... vad har jag läst iår?

    Bästa då: \"-När jag blir stor ska jag bli Askungen\" av Birgitha Lindgren, den tar upp många känslor om att vara förälder till ett barn med autism och framförallt hur det känns att få diagnosen. Sedan får det nog bli \"En liten röd fågel i juletid\" av Fannie Flagg, söt historia och en uppmuntrande sådan :)

    Sämst: Måste säga att jag inte alls gillade \"Stjärnor, linser och äpplen\" av Susanne Schäfer, tyckte inte den gav så mycket men jag hade kanske höga förväntingar. \"Solstorm\" av Åsa Larsson, usch vad trist bok har inte ens läst klart den!
  35. monika
    #18

    de tva bästa

    är av tva tyska författare:
    Der Vorleser av Bernhard Schlink (The Reader pa engelska) om bland annat hur man bearbetar skuld.
    Die Glasbläserin av Petra Durst-Benning om en kvinna som blir glasblasare för att kunna överleva.

    De tva sämsta är nog
    Ringworld av Larry Niven och
    Fakta om Finland av Erlend Loe.
    Men sa daliga är de faktiskt inte ända.
  36. 18
    de tva bästa är av tva tyska författare:
    Der Vorleser av Bernhard Schlink (The Reader pa engelska) om bland annat hur man bearbetar skuld.
    Die Glasbläserin av Petra Durst-Benning om en kvinna som blir glasblasare för att kunna överleva.

    De tva sämsta är nog
    Ringworld av Larry Niven och
    Fakta om Finland av Erlend Loe.
    Men sa daliga är de faktiskt inte ända.
  37. monika
    #19

    väggen gillade jag ocksa

    hon beskriver det hela väldigt realistiskt. Och slutet fick mig verkligen att grubbla...
  38. 19
    väggen gillade jag ocksa hon beskriver det hela väldigt realistiskt. Och slutet fick mig verkligen att grubbla...
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20

    en bok jag inte ens läste klart

    måste ju klassas som sämst så jag lägger in en till
    och det är Martina Haags underbar och älskad
  40. 20
    en bok jag inte ens läste klart måste ju klassas som sämst så jag lägger in en till
    och det är Martina Haags underbar och älskad
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Liten enkät
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 16:16
  2. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  3. En Liten Enkät...
    By Anonymis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 17:35
  4. En liten liten enkät
    By Veris mamma in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:22
  5. en liten liten enkät
    By Therese m. Tilde 28/6-04å Albin 13/8 in forum _0307 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar