De tvâ bästa kan väl vara
-Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och Reinaldo Arenas Innan mörket faller.
Och de tvâ sämsta, mâste tyvärr säga Da Vinci Code för den kom jag inte igenom och den jag läser nu för jag har jättesvârt att komma in i historien, Amitav Ghoshs Mirror Palace....
2
JFR svar De tvâ bästa kan väl vara
-Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och Reinaldo Arenas Innan mörket faller.
Och de tvâ sämsta, mâste tyvärr säga Da Vinci Code för den kom jag inte igenom och den jag läser nu för jag har jättesvârt att komma in i historien, Amitav Ghoshs Mirror Palace....
Mina bästa hittills är Julian Barnes Arthur and George, och Saffons The Shadow of the Wind, med Marjaneh Bakhtiaris Kalla det va fan du vill som stark trea!
De sämsta är Joanne Harris Coastliner, förutsägbar och tramsig, och Keith Lowes Tunnelvision som handlar om en kille som ska åka igenom varenda tbanestation i LOndon på ett dygn. Jättefjantig och aptrist!
6
svarar: Mina bästa hittills är Julian Barnes Arthur and George, och Saffons The Shadow of the Wind, med Marjaneh Bakhtiaris Kalla det va fan du vill som stark trea!
De sämsta är Joanne Harris Coastliner, förutsägbar och tramsig, och Keith Lowes Tunnelvision som handlar om en kille som ska åka igenom varenda tbanestation i LOndon på ett dygn. Jättefjantig och aptrist!
Bästa:
Väggen - Marlen Haushofer
och den står ut så pass mycket att alla andra bleknar i jämförelse, utom en, en barnbok: Vem är arg? av Stina Wirsén. Fast Gregorius var inte dum den heller förstås.
Sämsta:
Rött och svart - Stendhal (kurslitteratur, hade ej valt den själv)
Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman. Tog mig bara igenom första kapitlet.
7
Skoj Bästa:
Väggen - Marlen Haushofer
och den står ut så pass mycket att alla andra bleknar i jämförelse, utom en, en barnbok: Vem är arg? av Stina Wirsén. Fast Gregorius var inte dum den heller förstås.
Sämsta:
Rött och svart - Stendhal (kurslitteratur, hade ej valt den själv)
Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman. Tog mig bara igenom första kapitlet.
Jag tycker de flesta böckerna har något bra i sig. Jag har i och för sig läst 30 böcker i år (bra med läsdagbok!). Svårt att välja!
Två bästa: Anna Gavalda \"Tillsammans är man mindre ensam\" och Sue Monk Kidd \"Honungsbiets hemliga liv\" (men Hemsöborna, Havets stjärna och Ikarosflickan var också jättejättebra...).
Två sämsta: det blir två böcker som jag inte läste ut för de var så dåliga, Katarina Mazetti \"Familjegraven\" och Monica Fagerholm \"Den amerikanska flickan\" (en dålig bok till: Vindens skugga).
8
Svårt! Jag tycker de flesta böckerna har något bra i sig. Jag har i och för sig läst 30 böcker i år (bra med läsdagbok!). Svårt att välja!
Två bästa: Anna Gavalda \"Tillsammans är man mindre ensam\" och Sue Monk Kidd \"Honungsbiets hemliga liv\" (men Hemsöborna, Havets stjärna och Ikarosflickan var också jättejättebra...).
Två sämsta: det blir två böcker som jag inte läste ut för de var så dåliga, Katarina Mazetti \"Familjegraven\" och Monica Fagerholm \"Den amerikanska flickan\" (en dålig bok till: Vindens skugga).
Bäst i år:
Konsten att vara Ela av Johanna Nilsson
Hembiträdet av Marie Hermansson
Sämst i år:
Sekten av Peter Pohl
Med högklackade skor i Sibiriens snö av Sandra Kaniete(fast den var inte dålig utan jag ville hellre skrivit Asyl av Marklund, fast den läste jag i december)
9
Okej! Bäst i år:
Konsten att vara Ela av Johanna Nilsson
Hembiträdet av Marie Hermansson
Sämst i år:
Sekten av Peter Pohl
Med högklackade skor i Sibiriens snö av Sandra Kaniete(fast den var inte dålig utan jag ville hellre skrivit Asyl av Marklund, fast den läste jag i december)
Låt mig tänka ...
I år har jag ju mest läst Michael Connelly eftersom jag ganska nyligen upptäckt honom. Så mycket annat är det väl inte.
Sämst av dem: Mörkare än natten eller Framgångens pris. Bäst: Dödens stad, Angels Flight, Void moon eller den som jag läser nu: The Closers. (mycket spännande)
I övrigt sämst, kanske Rödluvan av Unni Lindell. Eller var det i slutet på förra året?? *svammel*
12
Hmmm ... Låt mig tänka ...
I år har jag ju mest läst Michael Connelly eftersom jag ganska nyligen upptäckt honom. Så mycket annat är det väl inte.
Sämst av dem: Mörkare än natten eller Framgångens pris. Bäst: Dödens stad, Angels Flight, Void moon eller den som jag läser nu: The Closers. (mycket spännande)
I övrigt sämst, kanske Rödluvan av Unni Lindell. Eller var det i slutet på förra året?? *svammel*
Bäst hittills: Ninas resa av Nina Einhorn (på cd) Så bra!! Och hemsk!!
Messias av Boris Starling, tv-serien var kass om man har läst boken, helt annat att läsa, en av de bästa deckare jag läst.
Sämsta: Djurverkerier av Hannah Tinti, så häftigt omslag och såå värdelöst innehåll.
Schamanen av Giles Blunt inte jättedålig men den föll mig inte på läppen.
13
Få se nu.. Bäst hittills: Ninas resa av Nina Einhorn (på cd) Så bra!! Och hemsk!!
Messias av Boris Starling, tv-serien var kass om man har läst boken, helt annat att läsa, en av de bästa deckare jag läst.
Sämsta: Djurverkerier av Hannah Tinti, så häftigt omslag och såå värdelöst innehåll.
Schamanen av Giles Blunt inte jättedålig men den föll mig inte på läppen.
Bästa: sista delen i Fogelströms Stad-serie och Jonas Hassen Khemiris Montecore - en unik tiger. (fast den sista har jag sanningen att säga inte läst helt färdigt, har stuckit emellan med lite böcker, har nåt kapitel kvar, men om den fortsätter i samma stil får den högt betyg)
Sämsta: Luftslott av Sheila Oflanagan (eller vad hon hette) som var förra månadens bok på Pocketbokklubben. (Den var _inte_ bra!) och Kärlek@förstaträffen.com eller vad den hette av Jane Moore.
14
Svarar Bästa: sista delen i Fogelströms Stad-serie och Jonas Hassen Khemiris Montecore - en unik tiger. (fast den sista har jag sanningen att säga inte läst helt färdigt, har stuckit emellan med lite böcker, har nåt kapitel kvar, men om den fortsätter i samma stil får den högt betyg)
Sämsta: Luftslott av Sheila Oflanagan (eller vad hon hette) som var förra månadens bok på Pocketbokklubben. (Den var _inte_ bra!) och Kärlek@förstaträffen.com eller vad den hette av Jane Moore.
flera gånger varje kväll, innan Edith ska somna. Hon är bara 16 månader men är otroligt engagerad i vad som händer trots att hon hört boken hundra gånger, så det måste vara den ultimata barnboken. :) Har ni fler böcker av Stina Wirsén?
15
Vi läser den flera gånger varje kväll, innan Edith ska somna. Hon är bara 16 månader men är otroligt engagerad i vad som händer trots att hon hört boken hundra gånger, så det måste vara den ultimata barnboken. :) Har ni fler böcker av Stina Wirsén?
Vems byxor? och mina gillar att titta i den också.
Tyvärr får ju inte jag läsa (Saga skall sortera dem och hon blir vansinnig om jag tar en bok och skall läsa för Nora :(), men de gånger jag har försökt så har Nora gillat båda mycket :)
16
Vi har... Vems byxor? och mina gillar att titta i den också.
Tyvärr får ju inte jag läsa (Saga skall sortera dem och hon blir vansinnig om jag tar en bok och skall läsa för Nora :(), men de gånger jag har försökt så har Nora gillat båda mycket :)
Bästa då: \"-När jag blir stor ska jag bli Askungen\" av Birgitha Lindgren, den tar upp många känslor om att vara förälder till ett barn med autism och framförallt hur det känns att få diagnosen. Sedan får det nog bli \"En liten röd fågel i juletid\" av Fannie Flagg, söt historia och en uppmuntrande sådan :)
Sämst: Måste säga att jag inte alls gillade \"Stjärnor, linser och äpplen\" av Susanne Schäfer, tyckte inte den gav så mycket men jag hade kanske höga förväntingar. \"Solstorm\" av Åsa Larsson, usch vad trist bok har inte ens läst klart den!
17
hmmm... vad har jag läst iår?
Bästa då: \"-När jag blir stor ska jag bli Askungen\" av Birgitha Lindgren, den tar upp många känslor om att vara förälder till ett barn med autism och framförallt hur det känns att få diagnosen. Sedan får det nog bli \"En liten röd fågel i juletid\" av Fannie Flagg, söt historia och en uppmuntrande sådan :)
Sämst: Måste säga att jag inte alls gillade \"Stjärnor, linser och äpplen\" av Susanne Schäfer, tyckte inte den gav så mycket men jag hade kanske höga förväntingar. \"Solstorm\" av Åsa Larsson, usch vad trist bok har inte ens läst klart den!
är av tva tyska författare:
Der Vorleser av Bernhard Schlink (The Reader pa engelska) om bland annat hur man bearbetar skuld.
Die Glasbläserin av Petra Durst-Benning om en kvinna som blir glasblasare för att kunna överleva.
De tva sämsta är nog
Ringworld av Larry Niven och
Fakta om Finland av Erlend Loe.
Men sa daliga är de faktiskt inte ända.
18
de tva bästa är av tva tyska författare:
Der Vorleser av Bernhard Schlink (The Reader pa engelska) om bland annat hur man bearbetar skuld.
Die Glasbläserin av Petra Durst-Benning om en kvinna som blir glasblasare för att kunna överleva.
De tva sämsta är nog
Ringworld av Larry Niven och
Fakta om Finland av Erlend Loe.
Men sa daliga är de faktiskt inte ända.
By Therese m. Tilde 28/6-04å Albin 13/8 in forum _0307 Julibarn
Svar: 16
Senaste inlägg: 2005-11-28, 08:20
Kära besökare.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.