fästing
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    fästing

    Var på bvc besök idag.
    Efter satt vi och pratade innan jag skulle gå, då passade jag på att fråga om en liten \"prick\" Love hade i huvudet.
    Det var ju tur för det var en fästing, jag är livrädd för sådant eftersom min pappa haft borelia efter troligtvis en fästing, och var jättedålig.
    Nu fick vi ut den väldigt smidigt, så det var tur att jag frågade.
  2. 1
    fästing Var på bvc besök idag.
    Efter satt vi och pratade innan jag skulle gå, då passade jag på att fråga om en liten \"prick\" Love hade i huvudet.
    Det var ju tur för det var en fästing, jag är livrädd för sådant eftersom min pappa haft borelia efter troligtvis en fästing, och var jättedålig.
    Nu fick vi ut den väldigt smidigt, så det var tur att jag frågade.
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    inget vidare

    men inom ett dygn är det ingen fara. Jag är väldigt van vid fästingar, eftersom vi har tre katter. Plockar väl en sisådär 50-60 på en säsong. Förra året var det hur mycket som helst.
    Håller koll på Jesper, för man vill ju inte att han ska riskera drabbas av borrelia.
    Bra att det gick så smidigt att få ut den på Love!
  4. 2
    inget vidare men inom ett dygn är det ingen fara. Jag är väldigt van vid fästingar, eftersom vi har tre katter. Plockar väl en sisådär 50-60 på en säsong. Förra året var det hur mycket som helst.
    Håller koll på Jesper, för man vill ju inte att han ska riskera drabbas av borrelia.
    Bra att det gick så smidigt att få ut den på Love!
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Åh fy!

    Vilken tur att du frågade och att ni fick bort den! Tycker det är så äckligt med fästingar, vet inte riktigt varför men det är nog för att de suger blod. Om barnen eller jag får en fästing får sambon ta bort den, jag gör det inte :-)
  6. 3
    Åh fy! Vilken tur att du frågade och att ni fick bort den! Tycker det är så äckligt med fästingar, vet inte riktigt varför men det är nog för att de suger blod. Om barnen eller jag får en fästing får sambon ta bort den, jag gör det inte :-)

Liknande trådar

  1. fästing nu!!
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 12:41
  2. fästing nu!!
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 12:41
  3. fästing nu!!
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-29, 12:41
  4. Fästing!
    By Bibblan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 08:21
  5. Fästing!
    By SAix in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 18:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar