merkostnad...
Vårdbidrag/försäkringar
  1. jessica
    #1

    merkostnad...

    vid sojaproteinallergi?? Inga schabloner för det juh eller finns det? Skriver ihop alla andra saker o allergier o intoleraser just nu men hittar som sagt inget för soja! Nå´n som vet?
  2. 1
    merkostnad... vid sojaproteinallergi?? Inga schabloner för det juh eller finns det? Skriver ihop alla andra saker o allergier o intoleraser just nu men hittar som sagt inget för soja! Nå´n som vet?
  3. Caroline
    #2

    KÄnner inte till sådan

    Kanske har du en egen uppskattning om vad det innebär för ytterligare kostnad än i ett vanligt hushåll. Vad köper du och hur mycket lägger du ut på alternativ kost och är det i så fall dyrare än vad ordinarie kost skulle vara?
  4. 2
    KÄnner inte till sådan Kanske har du en egen uppskattning om vad det innebär för ytterligare kostnad än i ett vanligt hushåll. Vad köper du och hur mycket lägger du ut på alternativ kost och är det i så fall dyrare än vad ordinarie kost skulle vara?
  5. jessica
    #3

    Problemet...

    med soja är väl mer just i kombination med mjölkallergi - att många bra alternativ inte finns och när det gäller själva sojaallergin att man måste köpa så många \"rena\" produkter som möjligt som oftast är dyrare eftersom sojaprotein är en billig tillsats. Jag tycker det är himla svårt att uppskatta- hoppades att någon annan hade nå´n uträknad shablon - men det är väl bara att börja försöka :) Tack ändå!
  6. 3
    Problemet... med soja är väl mer just i kombination med mjölkallergi - att många bra alternativ inte finns och när det gäller själva sojaallergin att man måste köpa så många \"rena\" produkter som möjligt som oftast är dyrare eftersom sojaprotein är en billig tillsats. Jag tycker det är himla svårt att uppskatta- hoppades att någon annan hade nå´n uträknad shablon - men det är väl bara att börja försöka :) Tack ändå!
  7. Katah
    #4

    kan du

    fråga från allergiföreningen, de kanske har en lathund för soja ( vi fick också utesluta soja från sonens kost för några månader, och ack att det var komplicerad... det finns ju i varje maträtt!)
  8. 4
    kan du fråga från allergiföreningen, de kanske har en lathund för soja ( vi fick också utesluta soja från sonens kost för några månader, och ack att det var komplicerad... det finns ju i varje maträtt!)
  9. Karin
    #5

    Svar

    Det finns ingen tabell för det och är väl eg ingen merkostnad för allergin i sig som för mjölk osv. Då får göra som vi gör dvs försöka förklara att mängden allergier är i sig fördyrande eftersom utbudet blir så begränsat. Att inte äta /dricka soja är ju i sig ingen kostnad.
  10. 5
    Svar Det finns ingen tabell för det och är väl eg ingen merkostnad för allergin i sig som för mjölk osv. Då får göra som vi gör dvs försöka förklara att mängden allergier är i sig fördyrande eftersom utbudet blir så begränsat. Att inte äta /dricka soja är ju i sig ingen kostnad.
  11. Medlem sedan
    Feb 1999
    #6

    Kanske kan denna

    ge dig några ledtrådar?

    http://www.kopguiden.konsumentverket. se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCategory Id=961

    Själv har jag ett multiallergiskt barn och borde ansöka även jag, men jag har inte orkat ta tag i det!

  12. 6
    Kanske kan denna ge dig några ledtrådar?

    http://www.kopguiden.konsumentverket. se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngCategory Id=961

    Själv har jag ett multiallergiskt barn och borde ansöka även jag, men jag har inte orkat ta tag i det!

Liknande trådar

  1. Merkostnad
    By allergi in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 20:27
  2. Merkostnad
    By wildhearts in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 08:49
  3. Bil som merkostnad
    By wondergirl in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 16:05
  4. Merkostnad...??
    By yamsan in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 20:21
  5. Merkostnad??
    By skumbad in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 15:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar