Vad gör ni idag Valborg?
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Vad gör ni idag Valborg?

    Själv ska vi åka och fika en stund hos mina föräldrar i eftermiddag. Blir inget bål. Var på en tidig Valborgsfest igår där det eldades, trots ösregn. Jag och Jesper satt inne och myste under tiden.
    Det regnar idag också!
  2. 1
    Vad gör ni idag Valborg? Själv ska vi åka och fika en stund hos mina föräldrar i eftermiddag. Blir inget bål. Var på en tidig Valborgsfest igår där det eldades, trots ösregn. Jag och Jesper satt inne och myste under tiden.
    Det regnar idag också!
  3. Sanna+Sander03Leah05
    #2

    Regn här med

    Hittills idag har jag bara jobbat på min magisteruppsats (nästan klar nu!) men nu ska jag snart sluta. Jag och sambon firar 6 år tillsammans idag, så kanske får vi försöka mysa lite extra. Vore skoj att åka och kolla på nån brasa ikväll, men får se om vädret blir nåt bättre.

    Längtar lite hem till Finland dagar som det här. Där firar man Valborg mycket mer än här...
  4. 2
    Regn här med Hittills idag har jag bara jobbat på min magisteruppsats (nästan klar nu!) men nu ska jag snart sluta. Jag och sambon firar 6 år tillsammans idag, så kanske får vi försöka mysa lite extra. Vore skoj att åka och kolla på nån brasa ikväll, men får se om vädret blir nåt bättre.

    Längtar lite hem till Finland dagar som det här. Där firar man Valborg mycket mer än här...
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Vi ska grilla ....

    ... tillsammans med en hel hög grannar. Vi har en stor grill vid en fotbollsplan en liten bit bort, där ska vi samlas och grilla tillsammans så jag ska ställa mig och fixa våra grillspätt snart. Här är det sol men inte så himla varmt! Trevlig valborg!
  6. 3
    Vi ska grilla .... ... tillsammans med en hel hög grannar. Vi har en stor grill vid en fotbollsplan en liten bit bort, där ska vi samlas och grilla tillsammans så jag ska ställa mig och fixa våra grillspätt snart. Här är det sol men inte så himla varmt! Trevlig valborg!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Vi bor ju i...

    ...Uppsala, valborgsstaden framför andra. I vårt bostadsområde 7 km utanför city märks dock ingenting av festligheterna. Det enda var att det var ovanligt mycket folk vid busshållplatsen för att vara en söndag. Jag såg det när vi gick ut på promenad för att plocka vitsippor (Arvids önskemål) tidigare idag.

    Vi skulle ha deltagit i det stora valborgs-ståhejet litegrann hade vi tänkt. Sillunch med några av min mans gamla kursare som också bor kvar i stan var inplanerad. Men Ture är dunderförkyld och har hostat så han kräkts flera ggr i natt, och därför bestämde vi oss för att ringa återbud i morse. Lite tråkigt. Vi har varit lite före våra vänner som bor kvar i stan när det gäller att skaffa barn. Nu har äntligen några av makens gamla kursare också bebis och några andra väntar sin första efter sommaren. Det var de två paren vi skulle luncha med i gröngräset. Det skulle vara första gången på 5 år som vi gjorde något \"studentikost\" på valborg, och så blev det inte av. Ja, ja, det kommer väl fler år.

    Just nu oljar maken in altanen. Arvid cyklar trehjuling på gräsmattan. Ture sover. Jag har just dammsugit övervåningen och sitter här i några minuter innan jag tar itu med mer städande. Vilken feststämning!!! *ler snett*
  8. 4
    Vi bor ju i... ...Uppsala, valborgsstaden framför andra. I vårt bostadsområde 7 km utanför city märks dock ingenting av festligheterna. Det enda var att det var ovanligt mycket folk vid busshållplatsen för att vara en söndag. Jag såg det när vi gick ut på promenad för att plocka vitsippor (Arvids önskemål) tidigare idag.

    Vi skulle ha deltagit i det stora valborgs-ståhejet litegrann hade vi tänkt. Sillunch med några av min mans gamla kursare som också bor kvar i stan var inplanerad. Men Ture är dunderförkyld och har hostat så han kräkts flera ggr i natt, och därför bestämde vi oss för att ringa återbud i morse. Lite tråkigt. Vi har varit lite före våra vänner som bor kvar i stan när det gäller att skaffa barn. Nu har äntligen några av makens gamla kursare också bebis och några andra väntar sin första efter sommaren. Det var de två paren vi skulle luncha med i gröngräset. Det skulle vara första gången på 5 år som vi gjorde något \"studentikost\" på valborg, och så blev det inte av. Ja, ja, det kommer väl fler år.

    Just nu oljar maken in altanen. Arvid cyklar trehjuling på gräsmattan. Ture sover. Jag har just dammsugit övervåningen och sitter här i några minuter innan jag tar itu med mer städande. Vilken feststämning!!! *ler snett*
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    vi ska..

    bara sitta inne å mysa.. jag fredik å saga.. vi tänkte gå å kolla på brasa men ångra mej.. den är ju kl åtta men fredrik sover då å dom smäller smällare å fr tror inte jag är så bra för fredrik å saga jagar smällare å blir helt toki.. så vi blir bara inne.. har köpt jordnötts ringar som jag ska feta i mej.. haha.. ojoj jag som ska gå ner i vikt.. men men engångs grej..:) hoppas på att de blir nå bra på tvn..
    vi har solit men blåsigt..
  10. 5
    vi ska.. bara sitta inne å mysa.. jag fredik å saga.. vi tänkte gå å kolla på brasa men ångra mej.. den är ju kl åtta men fredrik sover då å dom smäller smällare å fr tror inte jag är så bra för fredrik å saga jagar smällare å blir helt toki.. så vi blir bara inne.. har köpt jordnötts ringar som jag ska feta i mej.. haha.. ojoj jag som ska gå ner i vikt.. men men engångs grej..:) hoppas på att de blir nå bra på tvn..
    vi har solit men blåsigt..
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Vi har varit...

    ...och hälsat på min syster med familj som är ute i sin stuga en bit härifrån. Fikade lite och så var vi ute och njöt av vårsolen. Plockade årets första vitsippsbukett!
  12. 6
    Vi har varit... ...och hälsat på min syster med familj som är ute i sin stuga en bit härifrån. Fikade lite och så var vi ute och njöt av vårsolen. Plockade årets första vitsippsbukett!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    vi var

    hos farmor och farfar. Där lekte barnen i trädgården, Linnea och farfar snickrade ihop ett humlebo, hihi.

    Vi fikade och sedan fick farmor åka med på en provtur med vår nya bil.
    Linus följde med och somnade i bilen, vilken miss. Jag har haft honom uppe till nu, kl 23 då somnade han.

    Vi grillade korv och kött vi åt med potatisgrattäng och sallad.
    Nu är jag trött och ska sova, gäsp
  14. 7
    vi var hos farmor och farfar. Där lekte barnen i trädgården, Linnea och farfar snickrade ihop ett humlebo, hihi.

    Vi fikade och sedan fick farmor åka med på en provtur med vår nya bil.
    Linus följde med och somnade i bilen, vilken miss. Jag har haft honom uppe till nu, kl 23 då somnade han.

    Vi grillade korv och kött vi åt med potatisgrattäng och sallad.
    Nu är jag trött och ska sova, gäsp
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    KALLT var det

    men vi traskade upp till elden. Ungarna hade kul, men till nästa år ska jag ha taktiksnack innan, för det sa vips så var alla ungar som bortblåsta och vi tillbringade kvällen med att leta barn och frysa, fast vi ville hem och Sara var trött och hungrig. Innan var hon jätteglad och tyckte det var kul med alla människor, varm och nerpackad i vagnen som hon var.
  16. 8
    KALLT var det men vi traskade upp till elden. Ungarna hade kul, men till nästa år ska jag ha taktiksnack innan, för det sa vips så var alla ungar som bortblåsta och vi tillbringade kvällen med att leta barn och frysa, fast vi ville hem och Sara var trött och hungrig. Innan var hon jätteglad och tyckte det var kul med alla människor, varm och nerpackad i vagnen som hon var.

Liknande trådar

  1. Valborg idag...
    By fia o 4 in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-01, 12:12
  2. Valborg!
    By lavendelflickan in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 12:35
  3. Valborg idag
    By SvartaPantern in forum _0805 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 08:13
  4. Valborg
    By Killmamman in forum _01 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 15:04
  5. Valborg
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar