Stor-liten avdelning
Småbarn
  1. Petra
    #1

    Stor-liten avdelning

    På vårat dagis funderar de på att börja med Stor-liten avdelning. Det kommer att bli två grupper 1-3 år och 3-5 år. Är det någon som har det så här som kan berätta lite om för och nackdelar?
  2. 1
    Stor-liten avdelning På vårat dagis funderar de på att börja med Stor-liten avdelning. Det kommer att bli två grupper 1-3 år och 3-5 år. Är det någon som har det så här som kan berätta lite om för och nackdelar?
  3. förskollärare och mamma
    #2

    jag tycker

    det är bra att dela upp det så. Små barn behöver andra saker än äldre barn. I en blandat grupp är det ofta så att de äldre barnen kommer i skymundan eftersom de yngre kräver mer omsorg och hjälp. När man delar så kan man ge varje grupp vad just dom behöver.
  4. 2
    jag tycker det är bra att dela upp det så. Små barn behöver andra saker än äldre barn. I en blandat grupp är det ofta så att de äldre barnen kommer i skymundan eftersom de yngre kräver mer omsorg och hjälp. När man delar så kan man ge varje grupp vad just dom behöver.
  5. Petra
    #3

    Tack

    för svar. Jag tycker också att det verkar bra, men funderar på om det finns några nackdelar med denna indelning.
  6. 3
    Tack för svar. Jag tycker också att det verkar bra, men funderar på om det finns några nackdelar med denna indelning.

Liknande trådar

  1. Liten men stor
    By Olga_e in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 21:45
  2. Stor men liten..
    By Petra & kärlekarna in forum _0807 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 10:16
  3. stor och liten
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 09:53
  4. 2,5-åring till stor avdelning?
    By CS in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 20:26
  5. HUr stor är är liten?
    By Helene o Saga in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 15:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar