Lilltjejen är här! *kär*
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Lilltjejen är här! *kär*

    Blev igångsatt 28/4, fredag, inte pga hepatos (kli i händer o fötter) utan pga njursten(!). Har haft massor av problem m njurarna senaste tre veckorna. Och denna gång gör det _ont_, 9 på en 1-10 skala. Läkaren ser ingen annan råd än igångsättning. Så det blir KS Solna istället för BB Stockholm, men vad gör det? *fånler*

    29/4 kl 15:38 ser Filippa dagens ljus för första gången... Hon föddes i v 39+2. Jag är mäktra stolt över att jag lyckades föda fram henne så bra trots hennes storlek...hehe. Hon var 55cm lång, vägde 4150g och ett otroligt huvudomfång på 37,5cm. Det känns så här efteråt, kan jag lova. ;) Förlossningen gick bra, trots en EDA som inte satt som den skulle (var tvungen att ta det pga smärtan från njuren, hade inte pallat annars), en tyrannisk förlossningsläkare som hånade mig och körde över mig gång på gång (bitch). Det var underbart!

    Hon är mer än lovligt söt (en liten kopia av stolta storasyster Felicia) och sover på nätterna, än så länge. Tyvärr har hon drabbats av gulsot som vi nu försöker bota. Vi blev utskrivna idag, men måste tillbaka till sjukhuset imorgon då hennes bilirubinvärde ligger för högt. :( Håll tummarna för att det ger sig utan för mycket bråk!

    Massor av kramar från en överlycklig trebarnsmorsa!
  2. 1
    Lilltjejen är här! *kär* Blev igångsatt 28/4, fredag, inte pga hepatos (kli i händer o fötter) utan pga njursten(!). Har haft massor av problem m njurarna senaste tre veckorna. Och denna gång gör det _ont_, 9 på en 1-10 skala. Läkaren ser ingen annan råd än igångsättning. Så det blir KS Solna istället för BB Stockholm, men vad gör det? *fånler*

    29/4 kl 15:38 ser Filippa dagens ljus för första gången... Hon föddes i v 39+2. Jag är mäktra stolt över att jag lyckades föda fram henne så bra trots hennes storlek...hehe. Hon var 55cm lång, vägde 4150g och ett otroligt huvudomfång på 37,5cm. Det känns så här efteråt, kan jag lova. ;) Förlossningen gick bra, trots en EDA som inte satt som den skulle (var tvungen att ta det pga smärtan från njuren, hade inte pallat annars), en tyrannisk förlossningsläkare som hånade mig och körde över mig gång på gång (bitch). Det var underbart!

    Hon är mer än lovligt söt (en liten kopia av stolta storasyster Felicia) och sover på nätterna, än så länge. Tyvärr har hon drabbats av gulsot som vi nu försöker bota. Vi blev utskrivna idag, men måste tillbaka till sjukhuset imorgon då hennes bilirubinvärde ligger för högt. :( Håll tummarna för att det ger sig utan för mycket bråk!

    Massor av kramar från en överlycklig trebarnsmorsa!
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Men jisses!

    Nu ploppar det verkligen ut småttingar till höger och vänster. Stort GRATTIS även till er. Tummar och tår hålls för att bilirubinvärdet snart blir normalt. :-)
  4. 2
    Men jisses! Nu ploppar det verkligen ut småttingar till höger och vänster. Stort GRATTIS även till er. Tummar och tår hålls för att bilirubinvärdet snart blir normalt. :-)
  5. Lina m tjejer -21
    #3

    Grattis!

    Stort Grattis till Filippa!
  6. 3
    Grattis! Stort Grattis till Filippa!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    Grattis!!!

    Och välkommen till lilla (? hihi) tjejen!
  8. 4
    Grattis!!! Och välkommen till lilla (? hihi) tjejen!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Herre jisses

    Vilken krabat du fick!

    Stort grattis!

    Skönt att det gick bra trots de dumma omständigheterna.

    Håller tummarna för att Filippa snart slipper gulsoten!

    Kram
  10. 5
    Herre jisses Vilken krabat du fick!

    Stort grattis!

    Skönt att det gick bra trots de dumma omständigheterna.

    Håller tummarna för att Filippa snart slipper gulsoten!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6

    grattis!!!

    till tjejen, hoppas att gulsoten snart försvinner.
    hur var det annars att föda på ks?
  12. 6
    grattis!!! till tjejen, hoppas att gulsoten snart försvinner.
    hur var det annars att föda på ks?
  13. Kristin -17 dagar
    #7

    Grattis, grattis!!!

    Nu börjar även de större bebbarna komma :)
    Har också fött fram ett barn i den storleken, ett par cm kortare men några hundra gram tyngre, och med samma huvudomfång...Och när vi satt och väntade att komma till läkaren med honom satt en kvinna som fött fram ett barn med huvudomfång på 40.....tänka sig :)
    Så kul att allt gick bra, men njursten och allt. Mår du bra nu??
  14. 7
    Grattis, grattis!!! Nu börjar även de större bebbarna komma :)
    Har också fött fram ett barn i den storleken, ett par cm kortare men några hundra gram tyngre, och med samma huvudomfång...Och när vi satt och väntade att komma till läkaren med honom satt en kvinna som fött fram ett barn med huvudomfång på 40.....tänka sig :)
    Så kul att allt gick bra, men njursten och allt. Mår du bra nu??
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Grattis!

    Åh vad mysigt att vara hemma med sin lilla nyfödda bebis....! Håller givetvis tummarna att det ser bra ut imorgon vid återbesöket!

    kram
  16. 8
    Grattis! Åh vad mysigt att vara hemma med sin lilla nyfödda bebis....! Håller givetvis tummarna att det ser bra ut imorgon vid återbesöket!

    kram
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #9

    Grattis :)

    Skönt att förlossningen verkat gått bra trots rådande omständigheter. Hur går det med njurstenen nu så här efteråt? Är det nåt som man gör något åt?

    Grattis till tjejen!
    *kram* :)
  18. 9
    Grattis :) Skönt att förlossningen verkat gått bra trots rådande omständigheter. Hur går det med njurstenen nu så här efteråt? Är det nåt som man gör något åt?

    Grattis till tjejen!
    *kram* :)
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10

    Tack!

    Ja, nu lär det födas majbebisar på löpande band. :)
  20. 10
    Tack! Ja, nu lär det födas majbebisar på löpande band. :)
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11

    Tack! imt

  22. 11
    Tack! imt
  23. Medlem sedan
    Sep 2001
    #12

    Ja

    hon var ingen mini direkt... :) Inte konstigt att jag brukade tro att jag hade en ardenner i magen, hehe.
    Tack för grattiset!
  24. 12
    Ja hon var ingen mini direkt... :) Inte konstigt att jag brukade tro att jag hade en ardenner i magen, hehe.
    Tack för grattiset!
  25. Medlem sedan
    Sep 2001
    #13

    Underbart!

    Allt blev inte som man tänkt sig, men många saker blev mycket bättre så det jämnar ut sig. :)
  26. 13
    Underbart! Allt blev inte som man tänkt sig, men många saker blev mycket bättre så det jämnar ut sig. :)
  27. Medlem sedan
    Jan 2006
    #14

    Massa grattis!

    Låter som en rejäl tjej :) Skönt att allt gick bra förrutom gulsoten då, men det får vi verkligen hoppas att det löser sig fort-
  28. 14
    Massa grattis! Låter som en rejäl tjej :) Skönt att allt gick bra förrutom gulsoten då, men det får vi verkligen hoppas att det löser sig fort-
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15

    Tack!

    Det var helt ok! Personalen var (med ett undantag) helt underbara. I mitt tycke så är ju personalen det allra viktigaste, de sätter tonen för hela upplevelsen. Jag hann ju träffa många med tanke på att jag var drygt 24 timmar på förlossningen och att jag varit inlagd både före och efter på antenatalen/bb. Vi fick tyvärr dela rum, så min sambo kunde inte sova kvar, detta var en av de största anledningarna som jag sökt till BB Stockholm. Men eftersom det blev induktion (igångsättning) så tar ju inte BB Stockholm emot då. Men det fick gå ändå. :)
  30. 15
    Tack! Det var helt ok! Personalen var (med ett undantag) helt underbara. I mitt tycke så är ju personalen det allra viktigaste, de sätter tonen för hela upplevelsen. Jag hann ju träffa många med tanke på att jag var drygt 24 timmar på förlossningen och att jag varit inlagd både före och efter på antenatalen/bb. Vi fick tyvärr dela rum, så min sambo kunde inte sova kvar, detta var en av de största anledningarna som jag sökt till BB Stockholm. Men eftersom det blev induktion (igångsättning) så tar ju inte BB Stockholm emot då. Men det fick gå ändå. :)
  31. Medlem sedan
    Sep 2001
    #16

    40!!!

    Herregud! *ryser*

    Jag vet om ett par bebbar som varit runt 37-38, men särskilt vanligt är det nog inte. Som tur är! :)

    Jag mår bra, njurstenen/njurbäckeninflammationen \"försvann\" iom förlossningen. Jag går fortfarande på antibiotika. Däremot har jag jäkligt ont i bäckenet nu... :( Inga besvär under graviditeten, men efter förlossningen (och de 37,5cm) så kan jag knappt gå emellanåt. Hoppas det går över snart!

    Tack för grattiset!
  32. 16
    40!!! Herregud! *ryser*

    Jag vet om ett par bebbar som varit runt 37-38, men särskilt vanligt är det nog inte. Som tur är! :)

    Jag mår bra, njurstenen/njurbäckeninflammationen \"försvann\" iom förlossningen. Jag går fortfarande på antibiotika. Däremot har jag jäkligt ont i bäckenet nu... :( Inga besvär under graviditeten, men efter förlossningen (och de 37,5cm) så kan jag knappt gå emellanåt. Hoppas det går över snart!

    Tack för grattiset!
  33. Medlem sedan
    Sep 2001
    #17

    Mysigt

    är bara förnamnet!!! Det känns helt overkligt. Speciellt som jag var förberedd på att gå rejält över tiden. :)

    Snart är det er tur!!!
  34. 17
    Mysigt är bara förnamnet!!! Det känns helt overkligt. Speciellt som jag var förberedd på att gå rejält över tiden. :)

    Snart är det er tur!!!
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #18

    Tack!

    Njurstenen känns inte av längre, kan ha kissat ut den, eller så kan det ha varit svår njurbäckeninflammation. Hur som helst så är smärtan borta, vilket är otroligt skönt. Nu ska jag bara bota mina bäckenproblem (tips: lyssna på bm vid krystningsarbetet spec om barnet är stort, hehe) så känner jag mig snart bättre än någonsin. Så skönt att slippa vara gravid, tycker jag!!

    Kram
  36. 18
    Tack! Njurstenen känns inte av längre, kan ha kissat ut den, eller så kan det ha varit svår njurbäckeninflammation. Hur som helst så är smärtan borta, vilket är otroligt skönt. Nu ska jag bara bota mina bäckenproblem (tips: lyssna på bm vid krystningsarbetet spec om barnet är stort, hehe) så känner jag mig snart bättre än någonsin. Så skönt att slippa vara gravid, tycker jag!!

    Kram
  37. Medlem sedan
    Sep 2001
    #19

    Mmm

    kändes ju som en hel ardennerhäst i magen, rejäl är verkligen ordet! :)

    Ja, de ringde oroliga från bb efter vi kommit hem då de hade fått nya provsvar... *suck* Fast hon är väldigt söt trots gulheten, ser riktigt exotisk ut. :)
  38. 19
    Mmm kändes ju som en hel ardennerhäst i magen, rejäl är verkligen ordet! :)

    Ja, de ringde oroliga från bb efter vi kommit hem då de hade fått nya provsvar... *suck* Fast hon är väldigt söt trots gulheten, ser riktigt exotisk ut. :)
  39. Medlem sedan
    Jan 2003
    #20

    Grattis!!!!

    vilken stor tjej :)
  40. 20
    Grattis!!!! vilken stor tjej :)
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lilltjejen är här...
    By kricon in forum _0805 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 16:38
  2. Lilltjejen är här!
    By ilotta in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:50
  3. Lilltjejen
    By Jost med Busfröna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:04
  4. Nu är lilltjejen
    By Maggis77 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 12:24
  5. Lilltjejen är ute
    By Jessica m. M-03&E-06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 21:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar