augustibarns enkät...
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    augustibarns enkät...

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?

    8. Var sover augustibarnet på natten?

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
  2. 1
    augustibarns enkät... 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?

    8. Var sover augustibarnet på natten?

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    egna svar...

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    s: han är på dagis, hämtar kl 15, sen är vi nog på gården om de inte vill gå in....

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    s: luddie, ludde, luddisen

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    s: stökar ner!!!! han har dille på att välta ut alla leksaker som ligger i korgar eller backar... ibland leker han med brio tåget oxå, men det är inte ofta... eller stå vid disk bänken å leka med vatten! det är en riktig favorit fast det blir det inte så ofta för jag är så lat å vill inte torka upp allt vatten efteråt! *ler*

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    s: gungar eller leker med spann å spade, eller bara går runt å kollar...

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    s: nää... känns ju som om man har det mesta efter alex, men det blir säkert någon t-shirt å shorts eller så senare, från h&m... har köpt badbyxor till han i ullared oxå, ljusblåa med fiskar på! storleken var nog 90 tror jag...

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    s: oftast jeansbyxor, t-shirt och fleccetröja, om det är kallt även en extra tröja och fodrade byxor, men så kallt är det ju inte nu längre som tur är... och solhatt!

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    s: nja... vissa nätter vaknar han å vill äta men det är allt mer sällan nu som tur är!

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    s: mellan oss i dubbelsängen... ibland i sin säng, men då kommer han oftast vandrande på natten...

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    s: napp och gosefilt

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    s: oj glömde ett FÅ! *ler* ingen aning faktiskt, känns ju som om man har allt... men kläder eller bidrag till vinterskor kommer vi att önska iaf...
  4. 2
    egna svar... 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    s: han är på dagis, hämtar kl 15, sen är vi nog på gården om de inte vill gå in....

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    s: luddie, ludde, luddisen

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    s: stökar ner!!!! han har dille på att välta ut alla leksaker som ligger i korgar eller backar... ibland leker han med brio tåget oxå, men det är inte ofta... eller stå vid disk bänken å leka med vatten! det är en riktig favorit fast det blir det inte så ofta för jag är så lat å vill inte torka upp allt vatten efteråt! *ler*

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    s: gungar eller leker med spann å spade, eller bara går runt å kollar...

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    s: nää... känns ju som om man har det mesta efter alex, men det blir säkert någon t-shirt å shorts eller så senare, från h&m... har köpt badbyxor till han i ullared oxå, ljusblåa med fiskar på! storleken var nog 90 tror jag...

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    s: oftast jeansbyxor, t-shirt och fleccetröja, om det är kallt även en extra tröja och fodrade byxor, men så kallt är det ju inte nu längre som tur är... och solhatt!

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    s: nja... vissa nätter vaknar han å vill äta men det är allt mer sällan nu som tur är!

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    s: mellan oss i dubbelsängen... ibland i sin säng, men då kommer han oftast vandrande på natten...

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    s: napp och gosefilt

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    s: oj glömde ett FÅ! *ler* ingen aning faktiskt, känns ju som om man har allt... men kläder eller bidrag till vinterskor kommer vi att önska iaf...
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Vad roligt!

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra? - Hon har hittills idag varir ARG säkert tusen gånger. Nu är hon på dagis och ska vara där hela långa dagen.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu? - Fisen och älskling.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne? - Diskar, ritar på väggarna och soffan. Tittar på Pippi.

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute? - Gräver, gungar, kastar grus på de mindre barnen.

    5. Har du köpt några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken? - Nej. Eller ja, ett par tunna vargobyxor från Lindex. Och en tunika från samma ställe. I storlek 92/98.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna? - Skor, olle, väst och mössa. Ja, och så brallor och tröja såklart. :)

    7. Sover augustibarnet hela nätterna? - Nej verkligen inte.

    8. Var sover augustibarnet på natten? - Halva natten i sin säng, halva i vår.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur? - Tutte och snutte.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu? - Oj, vet inte. En trehjuling kanske? Eller vänta, vi bor ju i lägenhet. Hm, jag vet inte.


  6. 3
    Vad roligt! 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra? - Hon har hittills idag varir ARG säkert tusen gånger. Nu är hon på dagis och ska vara där hela långa dagen.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu? - Fisen och älskling.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne? - Diskar, ritar på väggarna och soffan. Tittar på Pippi.

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute? - Gräver, gungar, kastar grus på de mindre barnen.

    5. Har du köpt några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken? - Nej. Eller ja, ett par tunna vargobyxor från Lindex. Och en tunika från samma ställe. I storlek 92/98.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna? - Skor, olle, väst och mössa. Ja, och så brallor och tröja såklart. :)

    7. Sover augustibarnet hela nätterna? - Nej verkligen inte.

    8. Var sover augustibarnet på natten? - Halva natten i sin säng, halva i vår.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur? - Tutte och snutte.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu? - Oj, vet inte. En trehjuling kanske? Eller vänta, vi bor ju i lägenhet. Hm, jag vet inte.


  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    en trehjuling...

    ...är väl en jätte bra sak att få i födelsedagspresent även om man bor i lägenhet! ni kan ju ha den på landet annars, om det blir sommar hus...

    luddis har en efter alex som jag ställt i barnvagns förådet så att det blir lätt att ta ut den... fast han är lite för lite för den fort farande... *ler*
  8. 4
    en trehjuling... ...är väl en jätte bra sak att få i födelsedagspresent även om man bor i lägenhet! ni kan ju ha den på landet annars, om det blir sommar hus...

    luddis har en efter alex som jag ställt i barnvagns förådet så att det blir lätt att ta ut den... fast han är lite för lite för den fort farande... *ler*
  9. Camilla m Henrik o Philip
    #5

    Camillas svar:

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    ** Bråkat med storebror, är nu på dagis.
    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    ** lillkorven, Lillstrumpan =0) Hihi
    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    ** Springer omkring och kan inte sitta still
    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    ** Gräver i sanden och säger: \"bilen där\"
    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    ** Vårkläder. Stl 98, Reima o POP
    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    ** Ute: Reima vårjacka, överdragsbyxa och fleecejacka + mössa
    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    ** Ja oftast
    8. Var sover augustibarnet på natten?
    ** I sin egen säng
    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    ** Napp, hela tiden
    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    ** Nej.. det är ju flera månader dit.
  10. 5
    Camillas svar: 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    ** Bråkat med storebror, är nu på dagis.
    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    ** lillkorven, Lillstrumpan =0) Hihi
    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    ** Springer omkring och kan inte sitta still
    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    ** Gräver i sanden och säger: \"bilen där\"
    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    ** Vårkläder. Stl 98, Reima o POP
    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    ** Ute: Reima vårjacka, överdragsbyxa och fleecejacka + mössa
    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    ** Ja oftast
    8. Var sover augustibarnet på natten?
    ** I sin egen säng
    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    ** Napp, hela tiden
    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    ** Nej.. det är ju flera månader dit.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    *hihi*

    lillkorven!!! vad gulligt! *ler stort*
  12. 6
    *hihi* lillkorven!!! vad gulligt! *ler stort*
  13. Medlem sedan
    Jul 2000
    #7

    Lite om Victor:

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    ~Just nu är han på dagis. Vi har inget planerat för eftermiddagen.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    ~Fisrumpan

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    ~Leker med syrrorna eller med bilar eller åker på Bobbycaren eller leker med Duplo

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    ~Åker rutschkana eller springer runt

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    ~Vi har köpt t-shirts, shorts, jacka och lite smått och gott. Det mesta från H&M.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    ~Oftast mjukisbyxor och body/långärmad tröja, strumpor, gympaskoj och jacka + mössa. Vilken jacka han har beror på vädret. Han har jeansjacka, vindjacka, tjockare vindjacka, fleecefodrad gummijacka (som han använder på dagis ihop med fleecefodrade gummibyxor) och ett annat fleecefodrat set som är bra om det är riktigt rått ute (som på Valborg t ex).

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    ~Nope. Jag har precis slutat amma, så förhoppningsvis börjar han sova hela nätterna nu.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    ~I vår säng. Victor och maken har sovit i ett annat rum i två nätter nu, för att Victor inte ska få för sig att jaga tutte...

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    ~Inget av det.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    ~Han ska få en trehjuling är det tänkt. Sedan blir det väl en massa andra småsaker också.

    Kramisar
  14. 7
    Lite om Victor: 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    ~Just nu är han på dagis. Vi har inget planerat för eftermiddagen.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    ~Fisrumpan

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    ~Leker med syrrorna eller med bilar eller åker på Bobbycaren eller leker med Duplo

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    ~Åker rutschkana eller springer runt

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    ~Vi har köpt t-shirts, shorts, jacka och lite smått och gott. Det mesta från H&M.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    ~Oftast mjukisbyxor och body/långärmad tröja, strumpor, gympaskoj och jacka + mössa. Vilken jacka han har beror på vädret. Han har jeansjacka, vindjacka, tjockare vindjacka, fleecefodrad gummijacka (som han använder på dagis ihop med fleecefodrade gummibyxor) och ett annat fleecefodrat set som är bra om det är riktigt rått ute (som på Valborg t ex).

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    ~Nope. Jag har precis slutat amma, så förhoppningsvis börjar han sova hela nätterna nu.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    ~I vår säng. Victor och maken har sovit i ett annat rum i två nätter nu, för att Victor inte ska få för sig att jaga tutte...

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    ~Inget av det.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    ~Han ska få en trehjuling är det tänkt. Sedan blir det väl en massa andra småsaker också.

    Kramisar
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    *s*

    fisrumpan!!! det blir bara roligare namn hela tiden! *ler*

    hoppas det går bra med ammnings slutandet!

    *kram*
  16. 8
    *s* fisrumpan!!! det blir bara roligare namn hela tiden! *ler*

    hoppas det går bra med ammnings slutandet!

    *kram*
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Svar

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    -Försöker hindra mig från att sitta vid datorn just nu. Eftersom jag jobbat i natt så har vi inga planer alls, hoppas bara att hon kan sova ett par timmar snart. Sedan skall vi hämta brorsan på dagis.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    -Lillfis, skruttan plus en del andra konstigare.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    -Ritar!! Överallt, hela tiden...

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    -Gungar och gräver.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    -Röd- och vitprickig klänning från Lingon och blåbär i stl 80 (låter litet, men den var stor). Skall gå igenom syskonens gamla kläder och se vad vi \"behöver\" köpa snart.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    -Ja, det är så olika, men ute är det oftast jeans och/eller POP:s ytterkläder.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    - Nästan, brukar vakna en gång på kvällen.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    -Hos mig. Börjar lessna lite på det nu.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    -Inget. (Ammar fortfarande ett par ggr per dygn).

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    -Kanske en egen Bobby car, annars vet jag inte.
  18. 9
    Svar 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    -Försöker hindra mig från att sitta vid datorn just nu. Eftersom jag jobbat i natt så har vi inga planer alls, hoppas bara att hon kan sova ett par timmar snart. Sedan skall vi hämta brorsan på dagis.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    -Lillfis, skruttan plus en del andra konstigare.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    -Ritar!! Överallt, hela tiden...

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    -Gungar och gräver.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    -Röd- och vitprickig klänning från Lingon och blåbär i stl 80 (låter litet, men den var stor). Skall gå igenom syskonens gamla kläder och se vad vi \"behöver\" köpa snart.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    -Ja, det är så olika, men ute är det oftast jeans och/eller POP:s ytterkläder.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    - Nästan, brukar vakna en gång på kvällen.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    -Hos mig. Börjar lessna lite på det nu.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    -Inget. (Ammar fortfarande ett par ggr per dygn).

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    -Kanske en egen Bobby car, annars vet jag inte.
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    Tuva-svar:

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    *** Hon är på dagis

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    *** försöker nog använda Tuva så mycket jag kan eftersom hon inte använder sitt namn än. Storebror däremot heter \"The\'e\" enligt Tuva.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    *** Blir buren? *s*

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    *** Gräver gärna i sandlådan, rutchkana och klättra i klätterställningar är också grymt poppis

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    *** Beställde ur HM Rowells sommarkatalog i storlek 86 eller 86/92 om det är dubbelstorlek.
    Färg blev mest rött, turkos och kanske nåt rosa. Blått mm finns ärvegods efter storebror så det behöver jag inte köpa nytt i precis *s*

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    *** Ute? I så fall jeans, jacka, mössa och gympaskor. Ibland fleece-tröja och överdragsbyxor (det pendlar ju mellan 5 och 15° nu... svårt!

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    *** Nej, men fram till 4, sedan tycker hon det är morgon :(

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    *** Spjälis i vårt sovrum

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    *** Napp och gosedjur (flera stycken helst *s*)

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    *** inte en susning
  20. 10
    Tuva-svar: 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    *** Hon är på dagis

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    *** försöker nog använda Tuva så mycket jag kan eftersom hon inte använder sitt namn än. Storebror däremot heter \"The\'e\" enligt Tuva.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    *** Blir buren? *s*

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    *** Gräver gärna i sandlådan, rutchkana och klättra i klätterställningar är också grymt poppis

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    *** Beställde ur HM Rowells sommarkatalog i storlek 86 eller 86/92 om det är dubbelstorlek.
    Färg blev mest rött, turkos och kanske nåt rosa. Blått mm finns ärvegods efter storebror så det behöver jag inte köpa nytt i precis *s*

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    *** Ute? I så fall jeans, jacka, mössa och gympaskor. Ibland fleece-tröja och överdragsbyxor (det pendlar ju mellan 5 och 15° nu... svårt!

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    *** Nej, men fram till 4, sedan tycker hon det är morgon :(

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    *** Spjälis i vårt sovrum

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    *** Napp och gosedjur (flera stycken helst *s*)

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    *** inte en susning
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Jag iofs

    fast är de inte för små? Det är de kanske inte? :)

    Jag tänkt emest på att hon har en massa utomhusleksaker här inne och de är för stora för vår lill alägenhet. :)
  22. 11
    Jag iofs fast är de inte för små? Det är de kanske inte? :)

    Jag tänkt emest på att hon har en massa utomhusleksaker här inne och de är för stora för vår lill alägenhet. :)
  23. Medlem sedan
    Oct 2000
    #12

    Theo kunde cykla innan han var 2 år

    Han lärde sig på dagis trehjulingar.
    Tuva kan inte än men har ju hela sommaren på sig *s*

    June kan få öva på vårt trädäck om ni köper stugan *s*
  24. 12
    Theo kunde cykla innan han var 2 år Han lärde sig på dagis trehjulingar.
    Tuva kan inte än men har ju hela sommaren på sig *s*

    June kan få öva på vårt trädäck om ni köper stugan *s*
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    På trehjuling

    menar du va? Inte på cykel-cykel väl? :)

    På Junes dagis har de liksom springcyklar, fast trehjuliga, de är hon rätt bra på att springa med. Men själva pedaltekniken tar nog tid. :)
  26. 13
    På trehjuling menar du va? Inte på cykel-cykel väl? :)

    På Junes dagis har de liksom springcyklar, fast trehjuliga, de är hon rätt bra på att springa med. Men själva pedaltekniken tar nog tid. :)
  27. Maddigan m Theodor
    #14

    Theodor

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra? Idag tog Theodor lite sovmorgon och vaknade vid 8. Sen har han varit på dagis en stund och nu leker han med en av katterna.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu? Tedden-theodor,grinpelle, på dagis kallas han Hilding Vilding eller Hotrod =)

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    Gnäller

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    Ser om allt är ätbart. om han inte gör det så gungar han gärna.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    Näe faktiskt inte

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    utekläder - överdragsbyxor,tjockare jacka, mössa, galonisar,skor. Innekläder-vanliga =)

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Nej..vaknar och vill sova hos oss men somnar sen om.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    I sin säng i sitt rum tills han vaknar då sover han med oss.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Napp och rosa bambi snutte, ett gammalt barnpåslakan som han valt helt själv. Å gud nåde den som tar den.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    trehjuling, leksaker, kläder
  28. 14
    Theodor 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra? Idag tog Theodor lite sovmorgon och vaknade vid 8. Sen har han varit på dagis en stund och nu leker han med en av katterna.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu? Tedden-theodor,grinpelle, på dagis kallas han Hilding Vilding eller Hotrod =)

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    Gnäller

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    Ser om allt är ätbart. om han inte gör det så gungar han gärna.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    Näe faktiskt inte

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    utekläder - överdragsbyxor,tjockare jacka, mössa, galonisar,skor. Innekläder-vanliga =)

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Nej..vaknar och vill sova hos oss men somnar sen om.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    I sin säng i sitt rum tills han vaknar då sover han med oss.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Napp och rosa bambi snutte, ett gammalt barnpåslakan som han valt helt själv. Å gud nåde den som tar den.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    trehjuling, leksaker, kläder
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Filip

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    ~ Idag har vi varit hos Filips mormor hela dagen och lekt i hennes trädgård, samt på lekplatsen utanför hennes hus.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    ~ Snillet, Fille-killen

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    ~ Tar det storasyster leker med. Åker omkring på rymdfärjan i trä. Badar! Äter!

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    ~ Åker rutschkana och försöker ta sig fram på de större barnens åkfordon. Klättrar. Gräver.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    ~ Har köpt en hel del...t-shirts, shorts, byxor och halvlånga byxor. Storlek 86. Diverse olika märken, bl.a. Ellos, Cellbes, La Redoute, Tommy Hilfiger, Esprit, Timberland, Mexx, Gant. Mycket orange och rött upptill och beige och bruna byxor. Grön sommarjacka. Ett par supergulliga mönstrade boxershorts att bada i :-D

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    ~ Igår var det kallt så då var det ljusblå mexx fleecejacka under en röd vind- och vattenavvisande pop-overall i storlek 74 (ärvd från syrran) och hemstickad mössa. Idag hade han samma mössa och fleecejacka, röda överdragsbyxor (Arctic Kid) och röd täckväst (Arctic Kid). Skinnskor i svart, rött och gult. På eftermiddagen åkte allt utom fleecejackan och mössan av.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    ~ Vad menas egentligen med det? Han vaknar mellan 2 och 15 gånger per natt. Aldrig några längre stunder (somnar oftast om inom någon minut) men tillräckligt för att hålla sin mor i zombietillstånd dagtid för det mesta. I helgen sov han två nätter i rad då han bara vaknade två gånger. Jag blev pigg! Men det har gått över igen.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    ~ Han och jag delar en 140-säng som står intill makens och dotterns 160-säng. Filip sover innerst vid väggen.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Napp och snuttefilt

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu
    ~ Funderar på att göra iordning ett eget rum åt honom och i så fall får han mest möbler och någon liten leksak. Har inte funderat så mycket på det än.
  30. 15
    Filip 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    ~ Idag har vi varit hos Filips mormor hela dagen och lekt i hennes trädgård, samt på lekplatsen utanför hennes hus.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    ~ Snillet, Fille-killen

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    ~ Tar det storasyster leker med. Åker omkring på rymdfärjan i trä. Badar! Äter!

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    ~ Åker rutschkana och försöker ta sig fram på de större barnens åkfordon. Klättrar. Gräver.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    ~ Har köpt en hel del...t-shirts, shorts, byxor och halvlånga byxor. Storlek 86. Diverse olika märken, bl.a. Ellos, Cellbes, La Redoute, Tommy Hilfiger, Esprit, Timberland, Mexx, Gant. Mycket orange och rött upptill och beige och bruna byxor. Grön sommarjacka. Ett par supergulliga mönstrade boxershorts att bada i :-D

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    ~ Igår var det kallt så då var det ljusblå mexx fleecejacka under en röd vind- och vattenavvisande pop-overall i storlek 74 (ärvd från syrran) och hemstickad mössa. Idag hade han samma mössa och fleecejacka, röda överdragsbyxor (Arctic Kid) och röd täckväst (Arctic Kid). Skinnskor i svart, rött och gult. På eftermiddagen åkte allt utom fleecejackan och mössan av.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    ~ Vad menas egentligen med det? Han vaknar mellan 2 och 15 gånger per natt. Aldrig några längre stunder (somnar oftast om inom någon minut) men tillräckligt för att hålla sin mor i zombietillstånd dagtid för det mesta. I helgen sov han två nätter i rad då han bara vaknade två gånger. Jag blev pigg! Men det har gått över igen.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    ~ Han och jag delar en 140-säng som står intill makens och dotterns 160-säng. Filip sover innerst vid väggen.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Napp och snuttefilt

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu
    ~ Funderar på att göra iordning ett eget rum åt honom och i så fall får han mest möbler och någon liten leksak. Har inte funderat så mycket på det än.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16

    Susannas svar om Albert

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    Nu sover han. Idag har han varit hos dagmamman. När jag hämtade honom åkte vi hem till mormor och fikade.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    Inget faktiskt. Albert säger jag nästan alltid. Ibland Albis.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    Dammsuger, diskar, åker Bobby Car eller kör dockvagn

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    Åker rutchkana. Åh så roligt det är!

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    Nej, inte än. Men det lär bli färgglada kreationer i storlek 92.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    Jeans och en tröja. När vi går ut drar jag bara på en stickad kofta. Är det väldigt kyligt eller regnigt åker antingen jackan på eller en fleecetröja under den stickade.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Nej. Vaknar mellan en och fem gånger varje natt ungefär.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    I eget rum i spjälsäng

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Inget alls faktiskt

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    Jag har faktiskt ingen aning. Tar gärna emot ideer :D
  32. 16
    Susannas svar om Albert 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    Nu sover han. Idag har han varit hos dagmamman. När jag hämtade honom åkte vi hem till mormor och fikade.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    Inget faktiskt. Albert säger jag nästan alltid. Ibland Albis.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    Dammsuger, diskar, åker Bobby Car eller kör dockvagn

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    Åker rutchkana. Åh så roligt det är!

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    Nej, inte än. Men det lär bli färgglada kreationer i storlek 92.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    Jeans och en tröja. När vi går ut drar jag bara på en stickad kofta. Är det väldigt kyligt eller regnigt åker antingen jackan på eller en fleecetröja under den stickade.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Nej. Vaknar mellan en och fem gånger varje natt ungefär.

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    I eget rum i spjälsäng

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Inget alls faktiskt

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    Jag har faktiskt ingen aning. Tar gärna emot ideer :D
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17

    Jag har hört..

    ..av mina kompisar som har äldre barn att trehjuling är värsta slöseriet med pengar då de tröttnar på den snabbt. Albert har fått en riktig cykel. Den är yttepytteliten och har stora stödhjul och en pinne baktill som vi håller i när han sitter på den. Han har inte riktigt fattat hur tramporna fungerar och vad de har för mening, men när sommaren är slut tror jag han är en hejjare på at cykla :D
  34. 17
    Jag har hört.. ..av mina kompisar som har äldre barn att trehjuling är värsta slöseriet med pengar då de tröttnar på den snabbt. Albert har fått en riktig cykel. Den är yttepytteliten och har stora stödhjul och en pinne baktill som vi håller i när han sitter på den. Han har inte riktigt fattat hur tramporna fungerar och vad de har för mening, men när sommaren är slut tror jag han är en hejjare på at cykla :D
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18

    Ninas svar

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    Liv har varit på förskolan. Sen var vi på ica maxi och köpte ny cykelsits till henne!
    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?

    Livan, busan, pappegojjan,skruttan mm mm

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?

    Leker med dockan och hennes sulky till dockan. Tittar i böcker och bygger med klossar.

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?

    Gunga och gräva i sanden

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?

    rätt så mycket, då jag är klädtokig. Har best en del basplagg från hm rowells. Sen har hon fått en singoallaklänning från pop, en fin klänning från meandI rosa med nåt hjärta. Sen har vi fått MASSOR av min syrras tjejer. Vi har mer än nog!

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    En windstopperfleece, skaljacka och överdragsbyxor. Vanliga kläder på under.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Ja så gott som

    8. Var sover augustibarnet på natten?

    I sin nya stora juniorsäng i sitt krypin!

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Napp och snutte överlever vi inte utan i detta hem!

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    En trehjuling från farmor/farfar. En briospis, ja så får hon säkert en massa annat också!
  36. 18
    Ninas svar 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    Liv har varit på förskolan. Sen var vi på ica maxi och köpte ny cykelsits till henne!
    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?

    Livan, busan, pappegojjan,skruttan mm mm

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?

    Leker med dockan och hennes sulky till dockan. Tittar i böcker och bygger med klossar.

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?

    Gunga och gräva i sanden

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?

    rätt så mycket, då jag är klädtokig. Har best en del basplagg från hm rowells. Sen har hon fått en singoallaklänning från pop, en fin klänning från meandI rosa med nåt hjärta. Sen har vi fått MASSOR av min syrras tjejer. Vi har mer än nog!

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    En windstopperfleece, skaljacka och överdragsbyxor. Vanliga kläder på under.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Ja så gott som

    8. Var sover augustibarnet på natten?

    I sin nya stora juniorsäng i sitt krypin!

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Napp och snutte överlever vi inte utan i detta hem!

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    En trehjuling från farmor/farfar. En briospis, ja så får hon säkert en massa annat också!
  37. Medlem sedan
    Feb 2004
    #19

    Kajsas svar..

    1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    Just nu sover han. Har varit på dagis och fått feber(39.2) så han blir hemma imorgon.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    Oliverbus, lilla bus.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    Springer runt och härjar. Kör med sin trehjuling, bygger med lego. KLättrar på allt, helst matbordet!

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    Gräver i sandlådan, leker med stora plastbilar, gungar åker rutschkana.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    Han har fått ett par short och t-shirt av sin mormor och morfar från Usa/Gap.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    Just nu är vi lite förvirrad. Det är kallt på morgonen=täckjacka,vantar,möss a. Men på em skulle vårjackan med fleece passa. Och galonisar och gummistövlarna.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Oftast!

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    I sin säng i sitt rum.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Nappen är hans favorit men sen ett par veckor även en gosehund som han fick av mig på bb.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    Ev. en sandlåda med lock(ni vet en sån där liten) eller en ute möbel i trä för barn. Vi flyttade ju till hus i höstas så vi behöver utrusta trädgården.
    Kram kajsa
  38. 19
    Kajsas svar.. 1. Vad gör augustibarnet idag eller har gjort, ska göra?
    Just nu sover han. Har varit på dagis och fått feber(39.2) så han blir hemma imorgon.

    2. Vad har du/ni för smeknamn på augustibarnet just nu?
    Oliverbus, lilla bus.

    3. Vad gör augustibarnet helst när ni är inne?
    Springer runt och härjar. Kör med sin trehjuling, bygger med lego. KLättrar på allt, helst matbordet!

    4. Vad gör augustibarnet helst på lekplatsen/ute?
    Gräver i sandlådan, leker med stora plastbilar, gungar åker rutschkana.

    5. Har du köp några sommar kläder till augustibarnet, färg, stl och märken?
    Han har fått ett par short och t-shirt av sin mormor och morfar från Usa/Gap.

    6. Vad har augustibarnet på sig just nu på dagarna?
    Just nu är vi lite förvirrad. Det är kallt på morgonen=täckjacka,vantar,möss a. Men på em skulle vårjackan med fleece passa. Och galonisar och gummistövlarna.

    7. Sover augustibarnet hela nätterna?
    Oftast!

    8. Var sover augustibarnet på natten?
    I sin säng i sitt rum.

    9. Napp/tumme och/el gosedjur?
    Nappen är hans favorit men sen ett par veckor även en gosehund som han fick av mig på bb.

    10. Vad ska augustibarnet i födelsedagspresent? Om ni har några ideér om det redan nu?
    Ev. en sandlåda med lock(ni vet en sån där liten) eller en ute möbel i trä för barn. Vi flyttade ju till hus i höstas så vi behöver utrusta trädgården.
    Kram kajsa
  39. Medlem sedan
    May 2005
    #20

    Ja, men då

    passar det ju utmärkt till oss! Alltså, vi är så sjukt oekonomiska, nu är vi tex inne på vår fjärde vagn. Nej, femte. Och de andra har vi typ skänkt bort. Jag har köpt tre sjalar som jag gett bort, plus en bärsele.
    Och det värsta av allt: När vi köpte storbarnssäng till June köpte vi en juniorsäng. Amen guud, vad håller vi PÅ med?

    Men då ska vi inte INTE köpa trehjuling. Tack! *s*
  40. 20
    Ja, men då passar det ju utmärkt till oss! Alltså, vi är så sjukt oekonomiska, nu är vi tex inne på vår fjärde vagn. Nej, femte. Och de andra har vi typ skänkt bort. Jag har köpt tre sjalar som jag gett bort, plus en bärsele.
    Och det värsta av allt: När vi köpte storbarnssäng till June köpte vi en juniorsäng. Amen guud, vad håller vi PÅ med?

    Men då ska vi inte INTE köpa trehjuling. Tack! *s*
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. enkät
    By miss_tessan82 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 10:00
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. Enkät!!!
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 11:12
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar